Tesla mění automobilový průmysl. Musí však „bojovat“ i proti pojišťovnám

  • Tesla se snaží pojišťovnám dokázat, že její vozy nejsou dražší k opravě
  • Pojišťovny totiž znepokuje výroba pomocí techniky lisování
  • Jak to tedy je doopravdy?
Výroba Tesla Fremont

Výrobní linka v Giga Fremont | foto: Tesla

Tesla se snaží přesvědčit pojišťovny, že náklady na opravy jejích vozů nejsou vyšší než u ostatních. Znepokojení u pojišťoven způsobuje právě výroba pomocí techniky lisování, tedy při využití tzv. Giga Pressu. Jaký je tedy skutečný stav této záležitosti?

Proč se pojišťovny obávají nového způsobu výroby?

Kalifornská automobilka podle nových zpráv začala aktivně hledat řešení, jak dokázat, že opravy vozů vyrobených s využitím giga-lisovaných dílů nejsou dražší. Právě do této technologie investovala Tesla v posledních letech nemalé peníze a díky tomu může automobilka nyní vyrábět celé karoserie z několika málo dílů namísto více než stovky.

Otázku se snaží kalifornská společnost vyřešit hlavně kvůli tlaku, který se na automobilku sype od pojišťovacích společností. Zatímco výhody v oblasti výroby, efektivity, a dokonce i bezpečnosti jsou jasné, odborníci z celého automobilového sektoru varují před jiným problémem.

Tesla Cybertruck

Tesla Cybertruck, ilustrační | foto: Tesla


Čtěte také: Tesla prozradila, jak počítá dojezd u svých elektromobilů. Je to věda


Co je tedy za problém?

Zkrátka, obavy jsou o potenciálně vyšší náklady na opravu nabouraných Tesel, které by mohly být způsobeny právě použitím dílů vyrobených lisem. Na havarovaném voze je totiž mnohdy potřeba vyměnit obrovský díl. Poté, co se tyto obavy objevily, tak společnost zahájila spolupráci s výzkumnou firmou Thatcham Research na „testování nového podvozku“.

I tento faktor byl v začátku vyjádřen i jinými automobilkami jako kritika Tesly. Mnoho výrobců však následně společnost následovalo a ve své výrobě začalo lisování také používat. V poslední době o lisování začaly mluvit například Hyundai a Volvo.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Tesla mění automobilový průmysl. Musí však „bojovat“ i proti pojišťovnám

  • Tesla se snaží pojišťovnám dokázat, že její vozy nejsou dražší k opravě
  • Pojišťovny totiž znepokuje výroba pomocí techniky lisování
  • Jak to tedy je doopravdy?
Výroba Tesla Fremont

Výrobní linka v Giga Fremont | foto: Tesla

Tesla se snaží přesvědčit pojišťovny, že náklady na opravy jejích vozů nejsou vyšší než u ostatních. Znepokojení u pojišťoven způsobuje právě výroba pomocí techniky lisování, tedy při využití tzv. Giga Pressu. Jaký je tedy skutečný stav této záležitosti?

Proč se pojišťovny obávají nového způsobu výroby?

Kalifornská automobilka podle nových zpráv začala aktivně hledat řešení, jak dokázat, že opravy vozů vyrobených s využitím giga-lisovaných dílů nejsou dražší. Právě do této technologie investovala Tesla v posledních letech nemalé peníze a díky tomu může automobilka nyní vyrábět celé karoserie z několika málo dílů namísto více než stovky.

Otázku se snaží kalifornská společnost vyřešit hlavně kvůli tlaku, který se na automobilku sype od pojišťovacích společností. Zatímco výhody v oblasti výroby, efektivity, a dokonce i bezpečnosti jsou jasné, odborníci z celého automobilového sektoru varují před jiným problémem.

Tesla Cybertruck

Tesla Cybertruck, ilustrační | foto: Tesla


Čtěte také: Tesla prozradila, jak počítá dojezd u svých elektromobilů. Je to věda


Co je tedy za problém?

Zkrátka, obavy jsou o potenciálně vyšší náklady na opravu nabouraných Tesel, které by mohly být způsobeny právě použitím dílů vyrobených lisem. Na havarovaném voze je totiž mnohdy potřeba vyměnit obrovský díl. Poté, co se tyto obavy objevily, tak společnost zahájila spolupráci s výzkumnou firmou Thatcham Research na „testování nového podvozku“.

I tento faktor byl v začátku vyjádřen i jinými automobilkami jako kritika Tesly. Mnoho výrobců však následně společnost následovalo a ve své výrobě začalo lisování také používat. V poslední době o lisování začaly mluvit například Hyundai a Volvo.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."