Přesné výpočty dojezdu jsou vždy obtížné, nezáleží na tom, jestli máte auto se spalovacím motorem nebo elektromobil. Těch proměnných a faktorů, které ovlivňují, jak daleko dojedete na plnou nádrž nebo plně nabitou baterii, je prostě příliš mnoho. U elektromobilů je však přece jen důležitější vědět, kolik ještě dojedete. Hustota dobíjecí infrastruktury se stále nevyrovná síti čerpacích stanic, které pomalu najdete na každém kroku.
Jistě se shodneme na tom, že Tesla patří k lídrům trhu v oblasti efektivity a elektromobilů s dlouhým dojezdem. Přesto však má stále problémy s předvídáním spotřeby na cestě a délkou dojezdu. Informace, které dává řidiči při zadávání cíle do navigace, prostě někdy úplně nesedí s tím, co byste očekávali.
Automobilka si je nicméně svých slabin vědoma a v posledních letech výrazně zapracovala na zpřesnění výpočtu dojezdu u svých elektromobilů. Loni přidala do vzorce boční vítr, protivítr, vlhkost a okolní teplotu a o několik měsíců později zařadila také tlak v pneumatikách.
V novém příspěvku na sociální síti X vyjmenovala Tesla všechny faktory, které jsou podle ní důležité při předvídání dojezdu konkrétního vozidla na konkrétní trase. Patří sem: rychlost a směr větru, nadmořská výška a sklon, rychlost provozu, průměrné zrychlení/zpomalení, teplota, vlhkost a tlak, solární zátěž a oblačnost, počáteční stav nabití baterie, počáteční teplota baterie, celková hmotnost vozidla, valivý odpor, koeficient aerodynamického odporu vzduchu, spotřeba klimatizace, spotřeba energie specifická pro vozidlo (například nosič kol), předvytápění baterie.
Čtěte také: Test Tesla Model 3 (2024) – První jízdní dojmy jsou skvělé, ale co ty blinkry?
Setkali jste se někdy s tím, že odhadovaný dojezd u elektromobilu neseděl a zůstali jste někde viset na trase s úplně vybitým akumulátorem? Podělte se s námi o své zkušenosti v komentářích.
Přesné výpočty dojezdu jsou vždy obtížné, nezáleží na tom, jestli máte auto se spalovacím motorem nebo elektromobil. Těch proměnných a faktorů, které ovlivňují, jak daleko dojedete na plnou nádrž nebo plně nabitou baterii, je prostě příliš mnoho. U elektromobilů je však přece jen důležitější vědět, kolik ještě dojedete. Hustota dobíjecí infrastruktury se stále nevyrovná síti čerpacích stanic, které pomalu najdete na každém kroku.
Jistě se shodneme na tom, že Tesla patří k lídrům trhu v oblasti efektivity a elektromobilů s dlouhým dojezdem. Přesto však má stále problémy s předvídáním spotřeby na cestě a délkou dojezdu. Informace, které dává řidiči při zadávání cíle do navigace, prostě někdy úplně nesedí s tím, co byste očekávali.
Automobilka si je nicméně svých slabin vědoma a v posledních letech výrazně zapracovala na zpřesnění výpočtu dojezdu u svých elektromobilů. Loni přidala do vzorce boční vítr, protivítr, vlhkost a okolní teplotu a o několik měsíců později zařadila také tlak v pneumatikách.
V novém příspěvku na sociální síti X vyjmenovala Tesla všechny faktory, které jsou podle ní důležité při předvídání dojezdu konkrétního vozidla na konkrétní trase. Patří sem: rychlost a směr větru, nadmořská výška a sklon, rychlost provozu, průměrné zrychlení/zpomalení, teplota, vlhkost a tlak, solární zátěž a oblačnost, počáteční stav nabití baterie, počáteční teplota baterie, celková hmotnost vozidla, valivý odpor, koeficient aerodynamického odporu vzduchu, spotřeba klimatizace, spotřeba energie specifická pro vozidlo (například nosič kol), předvytápění baterie.
Čtěte také: Test Tesla Model 3 (2024) – První jízdní dojmy jsou skvělé, ale co ty blinkry?
Setkali jste se někdy s tím, že odhadovaný dojezd u elektromobilu neseděl a zůstali jste někde viset na trase s úplně vybitým akumulátorem? Podělte se s námi o své zkušenosti v komentářích.