Tesla řeší vybíjení při delším stání. Co všechno dělá nový Low Power Mode?

Pavel Škopek
Nabíjení elektromobilů na rychlonabíjecí stanici Tesla Supercharger V4
Nabíjení elektromobilů na rychlonabíjecí stanici Tesla Supercharger V4

Tesla představila Low Power Mode. Nová funkce automaticky vypíná Sentry Mode či klimatizaci a snižuje vybíjení baterie při stání.

Vypíná funkce, aby šetřila baterii

Stojí na místě, ale žere víc, než čekáte. Tesla, i když zaparkovaná, dál tiše odebírá energii, aby byla připravená na akci. V autě nikdo nesedí, přesto běží funkce jako Sentry Mode nebo klimatizace. Nový režim nízké spotřeby to má změnit.

Tesla oficiálně představila funkci Low Power Mode. Umožňuje automatické vypnutí vybraných systémů, které běžně způsobují samovolné vybíjení baterie. Patří mezi ně například Sentry Mode, Summon Standby, zásuvky, předehřívání interiéru nebo Camp Mode. Díky tomu se snižuje tzv. phantom drain, tedy skrytou spotřebu, která může během několika dní ukrojit výraznou část kapacity baterie.

Konkrétní impuls přišel od majitele Cybertrucku, který vůz odstavil na letišti a odcestoval do Japonska. Po návratu jej čekalo nepříjemné překvapení v podobě téměř prázdné baterie. Cybertruck celou dobu udržoval aktivní funkce ve standby režimu, což ho stálo spoustu energie. Do věci se vložil osobně generální ředitel Tesly Elon Musk a zdá se tak, že nový režim může být přímým výsledkem této zpětné vazby.

Tesla má nový Low Power Mode | foto: Wes / sociální síť X
Tesla má nový Low Power Mode | foto: Wes / sociální síť X

Hodí se při delším parkování

Low Power Mode se hodí především při delší nečinnosti vozu, například během dovolené nebo při parkování na letišti. Po aktivaci vozidlo automaticky vypíná nadbytečné funkce, ale zůstává přístupné přes aplikaci.

Režim Low Power Mode přitom může být zapnutý i během dobíjení. V takové případě zůstává aktivní Sentry Mode a napájení příslušenství přes vnitřní zásuvky. Funkce Keep Climate On, která slouží k udržení nastavené teploty v kabině i poté, co vozidlo zaparkujete a zastavíte, a Camp Mode, jsou však dostupné pouze při dobíjení na Superchargerech.

Výhodou nového režimu nízké spotřeby je především jeho jednoduchost a automatizace. Stačí ho pouze aktivovat a o vše ostatní se postará systém. Nevýhodou může být snížená ochrana a omezené pohodlí při pobytu ve voze, protože některé komfortní funkce nejsou dostupné.

Low Power Mode vypíná tyto funkce:

  • Sentry Mode
  • Summon Standby
  • Zásuvky
  • Keep Accessory Power On
  • Keep Climate On a Camp Mode
  • Plánované předehřívání
  • Ochrana proti přehřátí kabiny

Při nabíjení s aktivovaným Low Power Mode:

  • Sentry Mode a napájení příslušenství zůstávají k dispozici
  • Funkce „Keep Climate On“ a Camp Mode jsou dostupné pouze při Superchargingu

Funkce Low Power Mode potvrzuje, že i zdánlivé detaily mohou mít velký dopad na praxi. Tesla tím optimalizuje provozní režimy svých vozů a nabízí uživatelům účinný nástroj, jak zabránit nečekanému vybíjení baterie během odstavení.

Zdroj: Teslarati


Autor článku

Pavel Škopek - Redaktor

Pavel se dlouhodobě zajímá o moderní technologie – od mobilů až po elektromobily. Ve volném čase rád fotí, sleduje dobré filmy, čte a jezdí na elektrokole.


Komentáře

ČEZ EPP

Nejnovější články