Německé automobilky mají nového úhlavního nepřítele, který je v prodejích drtí na jejich vlastním území. Mezitím, co domácí společnosti počítají ztráty, prodeje Tesly se na tomto území meziročně vyhouply více než dvojnásobně! Co se teprve stane, až kalifornská automobilka dokončí svou gigatovárnu v Berlíně? Měly by se němečtí výrobci bát?
Celý německý trh s automobily meziročně klesl o 10 %, za což nese vinu především čipová a koronavirová krize. Na druhou stranu tamní vláda zaznamenala velký nárůst v prodeji elektromobilů. V současné době tvoří plně elektrické a plug-in hybridní vozy 14 % z celého trhu, což činní přes 355 tisíc vozů.
Velký podíl na této popularizaci nese právě Tesla, která byla v tomto segmentu na území Německa nejprodávanější. Přes to, že jsou Němci fanoušky právě domácích značek jako Volkswagen, Mercedes-Benz nebo BMW, se Tesla Model 3 umístila na prvním místě v počtu prodaných elektromobilů. Na druhém místě skončil drobeček e-Up a na třetím velmi populární ID.3. Český zástupce Enyaq byl v Německu 7. nejprodávanější.
Čtěte také: Norsko je znovu rekordní! Spalováky už tam skoro nikdo nekupuje
Celkově se podařilo automobilce Elona Muska prodat během minulého roku 39 tisíc kusů elektromobilů, což znamená meziroční nárůst o 137 %! Paradoxem je, že vozy, které jsou do Německa dováženy, putují z Ameriky nebo Číny.
Případné obavy německých výrobců aut z otevření Gigafactory v Berlíně jsou tak zcela oprávněné. Předpokládá se, že se spuštěním provozu nové továrny se prodeje v celé Evropě ještě rapidně zvýší.
Německé automobilky mají nového úhlavního nepřítele, který je v prodejích drtí na jejich vlastním území. Mezitím, co domácí společnosti počítají ztráty, prodeje Tesly se na tomto území meziročně vyhouply více než dvojnásobně! Co se teprve stane, až kalifornská automobilka dokončí svou gigatovárnu v Berlíně? Měly by se němečtí výrobci bát?
Celý německý trh s automobily meziročně klesl o 10 %, za což nese vinu především čipová a koronavirová krize. Na druhou stranu tamní vláda zaznamenala velký nárůst v prodeji elektromobilů. V současné době tvoří plně elektrické a plug-in hybridní vozy 14 % z celého trhu, což činní přes 355 tisíc vozů.
Velký podíl na této popularizaci nese právě Tesla, která byla v tomto segmentu na území Německa nejprodávanější. Přes to, že jsou Němci fanoušky právě domácích značek jako Volkswagen, Mercedes-Benz nebo BMW, se Tesla Model 3 umístila na prvním místě v počtu prodaných elektromobilů. Na druhém místě skončil drobeček e-Up a na třetím velmi populární ID.3. Český zástupce Enyaq byl v Německu 7. nejprodávanější.
Čtěte také: Norsko je znovu rekordní! Spalováky už tam skoro nikdo nekupuje
Celkově se podařilo automobilce Elona Muska prodat během minulého roku 39 tisíc kusů elektromobilů, což znamená meziroční nárůst o 137 %! Paradoxem je, že vozy, které jsou do Německa dováženy, putují z Ameriky nebo Číny.
Případné obavy německých výrobců aut z otevření Gigafactory v Berlíně jsou tak zcela oprávněné. Předpokládá se, že se spuštěním provozu nové továrny se prodeje v celé Evropě ještě rapidně zvýší.