Tesla dominuje. Jakmile si jednou pořídíte její elektromobil, už nechcete nic jiného

Pavel Škopek
  • Americká automobilka se může spolehnout na loajální zákazníky
  • V nové studii S&P Global Mobility brala polovinu ocenění za věrnost značce v automobilovém průmyslu
  • Kupující elektromobilů se obecně nevrací ke spalovacím motorům
Tesla logo
Tesla logo

Automobilka Tesla dominuje severoamerickému trhu s elektromobily už celou dekádu. Přestože se objevily náznaky, že popularita značky v posledních letech upadá, ať už v souvislosti s kontroverzním chováním generálního ředitele Elona Muska nebo kvůli sílící konkurenci, opak je pravdou. Tesla se ve skutečnosti může chlubit až neuvěřitelnou úrovní věrnosti značce.

Zákazníci Teslu milují

Oblibu Tesly mezi stávajícími zákazníky potvrzuje nová analýza společnosti S&P Global Mobility, která prozkoumala 12,6 nových registrací osobních vozidel pro koncové zákazníky během kalendářního roku 2023. Analýza se zaměřila na domácnosti, které vlastní nová vozidla a vracejí se na trh, aby pořídili další nové vozidlo stejné značky, modelu nebo výrobce.

Výsledky dopadly jednoznačně. Přestože je Tesla ve srovnání s většinou velkých automobilek, které mají za sebou desetiletí budování pověsti, relativně novou značkou, podařilo se jí získat hned čtyři z devíti věrnostních ocenění.

„Tesla se stala velmi populární značkou v sektoru elektromobilů (BEV), což jí pomohlo k úspěchu jak v oblasti věrnosti, tak i v dobývání nových zákazníků. V roce 2023 získala Tesla opakovaně ocenění za ‚Celkovou věrnost značce‘, ‚Nejvyšší podíl dobývání‘, ‚Věrnost alternativním pohonným jednotkám‘ a ‚Věrnost etnických trhů‘. Oblíbenost modelů 3 a Y mezi stávajícími majiteli a schopnost značky přitáhnout mnoho zákazníků s konvenčními spalovacími motory do světa elektromobilů přispěly k opakovaným vítězstvím Tesly již po druhý rok v řadě,“ komentovala výsledky Tesly společnost S&P Global Mobility.

Tesla Gigafactory Berlín
Tesla Gigafactory Berlín

Čtěte také: Tesla je v některých oblastech až 6 let před konkurencí, říká uznávaný expert


Čelí silné konkurenci

Zatímco Američané Teslu milují, ve zbytku světa je její pozice sice také velice silná, ale není tak neotřesitelná. Její Model Y se loni stal nejprodávanějším automobilem na světě a Tesla ovládla s 1619 prodanými kusy i trh s elektromobily v ČR. Současně ji však ve čtvrtém čtvrtletí sesadil z trůnu největšího výrobce elektromobilů čínský rival BYD.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Pavel Škopek - Redaktor

Profesně i soukromě se dlouhá léta zajímám o moderní technologie všeho druhu, od mobilních telefonů až po elektromobily. Ve volném čase se věnuji především fotografováním, nepohrdnu dobrým filmem a knihou nebo jezdím na elektrokole.


Komentáře


Nejnovější články