Tento hypersport zadupe všechny do země: Má 3019 koní a umí skákat přes výmoly

Matouš Vrchota
Yangwang U9 Track Edition | foto: MIIT
Yangwang U9 Track Edition | foto: MIIT

Nový hypersport BYD Yangwang U9 Track Edition má 3 019 koní a aerodynamiku z karbonu. Okruhový speciál překonává vše, co mezi elektromobily známe.

Extrém na druhou

BYD šokoval svět, když před nějakým časem představil svůj hypervýkonný sportovní vůz, Yangwang U9. S motorem u každého kola se jedná o neskutečnou raketu s naprosto neuvěřitelnými parametry. Jenže 1 300 koní se zdálo být vedení málo. Proto si u domácího ministerstva zaregistrovalo speciální okruhovou edici, která těch koníků nabídne rovnou tři tisíce.

Yangwang U9 Track Edition bere vše ze standardní edice a ještě zvedne laťku výše. Vůz nabízí například velmi pokročilé vzduchové odpružení, se kterým vůz umí doslova skákat přes výmoly. Teď se u čínského ministerstva průmyslu a informačních technologií objevil nový záznam, který dodá vozu ještě více sportovní a především okruhové vlastnosti.

Na první pohled se upraví vzhled. Ten doplní velké zadní přítlačné křídlo, zlepší se aerodynamika, vůz bude lépe reagovat díky většímu přítlaku a vysoký výkon si vyžádal ještě větší a silnější brzdovou soustavu.

Yangwang U9 Track Edition | foto: BYD
Yangwang U9 Track Edition | foto: BYD

Čtěte také: Přestaneme se bát autonomního parkování? BYD v případě selhání zaplatí škodu

Kolik elektrické síly je příliš?

Ta hlavní změna se ale odehraje u jednotlivých kol. Nečekejte atypický počet, atypickou hodnotu mají každý ze čtyřech elektromotorů. Jednotlivě totiž budou schopné generovat až 555 kW, v součtu tedy 2 220 kW, což se pro milovníky koňských sil přeloží na 3 tisíce a 19 koníků. A skutečně se nejedná o překlep v oficiálních dokumentech.

Dokumenty se zatím omezují jen na povinné minimum, na odhalení dalších detailů si tak budeme muset na oficiální odhalení mateřskou automobilkou. Nejblíže tomuto šílenému elektro sporťáku má Rimac Nevera R, současný držitel rekordu z Nürburgringu. Ten k výkonu 1 550 kW pakuje 2 277 kg hmotnosti. Yangwang má pouze drobnou nadváhu (2 480 kg, zato výkon navyšuje o téměř o dalších 700 kW.

Standardně se bude Yangwang U9 Track Edition dodávat na 20 palcových kolech, střecha i zadní křídlo budou vyrobeny kompletně z karbonových vláken. Zadní difuzor dostane aktivní klapky pro optimální tok vzduchu. Z příplatkové výbavy lze zmínit elektricky nastavitelné zadní křídlo a karbonové přední lízátko nárazníku.

Zdroj: CarNewsChina


Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.


Komentáře


Nejnovější články