V Evropě se postupně přidávají země, které oznamují dotace na elektromobily. Po Německu a Řecku je to teď i Nizozemsko, které bude dotovat jak nákup nových elektroaut, tak i pořízení ojetých elektromobilů.
V Nizozemsku však dotace nebude tak štědrá, jako v Německu, kde dostane člověk (ne firma) prakticky až 9 tisíc eur slevu, tedy nějakých 250 tisíc korun. Země tulipánů oznámila, že bude dávat dotaci ve výši 4 000 eur (tedy nějakých 100 tisíc korun) při nákupu nového elektromobilu a poloviční dvoutisícieurovou dotaci (nějakých 50 tisíc korun) v případě nákupu ojetého elektromobilu. Není to moc, ale i tak to dokáže výrazně zatraktivnit elektrické vozy.
Pokud jde o další podmínky, tak cena auta musí být vyšší než 12 tisíc eur a nižší než 45 tisíc eur. Dojezd musí být nejméně 120 kilometrů. Platnost bude již od 1. července 2020 až do 1. července 2025, ovšem budget od státu má být jen 17,2 milionů eur pro rok 2020 (10 milionů eur v případě nových elektromobilů a 7,2 milionů eur u ojetých elektroaut), což by vycházelo na pouhých asi 2 500 nových a 3 600 ojetých elektromobilů, na které dotace vystačí.
Vzhledem k tomu, že už teď se prodeje v Nizozemsku pohybují v řádu tisíců elektroaut měsíčně, tak to nezní jako výrazná podpora elektromobility. Ale pořád lepší něco, než nic. Státy teď v postkoronavirové době chtějí znovunastartovat své ekonomiky s využitím automobilového průmyslu a když už to tedy dají peníze, tak raději na ekologičtější elektrické vozy, než na konvenční. Existují mnohé studie, podle kterých se to státu vyplatí třeba i kvůli zlepšení životního prostředí a zdravotního stavu obyvatel.
zdroj: insideEVs
V Evropě se postupně přidávají země, které oznamují dotace na elektromobily. Po Německu a Řecku je to teď i Nizozemsko, které bude dotovat jak nákup nových elektroaut, tak i pořízení ojetých elektromobilů.
TIP: Německo zvyšuje dotace na elektromobily
V Nizozemsku však dotace nebude tak štědrá, jako v Německu, kde dostane člověk (ne firma) prakticky až 9 tisíc eur slevu, tedy nějakých 250 tisíc korun. Země tulipánů oznámila, že bude dávat dotaci ve výši 4 000 eur (tedy nějakých 100 tisíc korun) při nákupu nového elektromobilu a poloviční dvoutisícieurovou dotaci (nějakých 50 tisíc korun) v případě nákupu ojetého elektromobilu. Není to moc, ale i tak to dokáže výrazně zatraktivnit elektrické vozy.
Pokud jde o další podmínky, tak cena auta musí být vyšší než 12 tisíc eur a nižší než 45 tisíc eur. Dojezd musí být nejméně 120 kilometrů. Platnost bude již od 1. července 2020 až do 1. července 2025, ovšem budget od státu má být jen 17,2 milionů eur pro rok 2020 (10 milionů eur v případě nových elektromobilů a 7,2 milionů eur u ojetých elektroaut), což by vycházelo na pouhých asi 2 500 nových a 3 600 ojetých elektromobilů, na které dotace vystačí.
Vzhledem k tomu, že už teď se prodeje v Nizozemsku pohybují v řádu tisíců elektroaut měsíčně, tak to nezní jako výrazná podpora elektromobility. Ale pořád lepší něco, než nic. Státy teď v postkoronavirové době chtějí znovunastartovat své ekonomiky s využitím automobilového průmyslu a když už to tedy dají peníze, tak raději na ekologičtější elektrické vozy, než na konvenční. Existují mnohé studie, podle kterých se to státu vyplatí třeba i kvůli zlepšení životního prostředí a zdravotního stavu obyvatel.
zdroj: insideEVs