První elektromobil Suzuki je tu. Cena pod hranicí milionu, dojezd 400 km

Suzuki eVitara

První elektromobil japonské značky, Suzuki eVitara | foto: Suzuki

Uběhlo sotva pár dní, kdy jsme se dozvěděli, že nový elektrický model Toyoty bude pocházet z dílen sousedního Suzuki. I když koncept EVX vypadal velmi zajímavě, nyní se dozvídáme, jak bude tento model vypadat v produkční verzi a kam se zařadí v portfoliu značky. Suzuki zůstane věrné svému značení a první elektromobil nazval eVitara. S pozdním příchodem se řadí mezi jedny z posledních velkých automobilek, které přiváží na trh i plně elektrické bateriové vozidlo.

Japonci nechali odvahu v šuplíku

Model Suzuki Vitara má nejen u evropských zákazníků dlouhou a úspěšnou historii. Nelze se tedy divit, že chce automobilka na tuto historii navázat i s novinkou. Drobné „e“ v názvu napovídá, že se Japonci nebudou chtít zbavit ani tradičních spalovacích motorizací. Nově příchozí by tak měl nabídku pouze rozšířit. S délkou 4 275 mm, šířkou 1 800 mm a výškou 1 636 mm se zařadí po bok konkurentů, Volva EX40 nebo Mini Aceman.

Automobilka si pro nový elektromobil Suzuki eVitara upravila běžnou firemní škálovatelnou platformu s názvem Heartect-e. Zvěsti hovoří o tom, že by se na této platformě mohla chystat i elektrická verze populárního hatchbacku Swift. Baterie jsou plně zakomponované v podlaze a nebudou tak v žádné formě blokovat velikost interiéru. Ten má být vzdušný a má nabídnout více prostoru než přímí konkurenti. Velkou zásluhu na tom má i rozvor kol 2 700 mm.

Suzuki eVitara (2025), interiér

Interiér nového elektroauta Suzuki eVitara | foto: Suzuki

Suzuki eVitara a specifikace

Vůz Suzuki eVitara bude standardně pětimístný a nabídne volbu dvou velikostí baterií. Verze s kapacitou 49 kWh bude vhodná spíše pro městské uživatele, většina nejspíše zvolí větší 61kWh verzi. Oficiální dojezdové hodnoty zatím nebyly zveřejněné, očekává se ale dojezd kolem 400 kilometrů.

Pokud jde o nabíjení a výkon, tak elektrické Suzuki na tom nebude vůbec špatně. Stejnosměrné rychlé nabíjení má dosahovat hodnoty až 150 kW. V základu bude elektromotor umístěný na přední nápravě a podle velikosti baterie nabídne výkon 142, respektive 172 koňských sil. Točivý moment bude shodný na hodnotě 190 Nm.

V nabídce se ovšem objeví i dvoumotorová verze pohánějící obě nápravy. Tato varianta se bude párovat pouze se silnější baterií. Zadní motor přidá k výkonu předního extra 61 koní a navýší točivý moment na 300 Nm. Off-roadová verze dostane navíc systém Algrip-e, který ovládá obě motorizace nezávisle pro zachování co největší trakce mimo zpevněné silnice.

Cena a dostupnost

Cena nového elektromobilu Suzuki eVitara nebyla zatím oficiálně zveřejněna. Očekává se však, že by se počáteční cena nicméně měla pohybovat pod hranicí jednoho milionu korun. Zákazníci by se prvních kusů měli dočkat zhruba v polovině příštího roku. O dostupnosti v České republice v tuto chvíli informace nemáme.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

První elektromobil Suzuki je tu. Cena pod hranicí milionu, dojezd 400 km

Suzuki eVitara

První elektromobil japonské značky, Suzuki eVitara | foto: Suzuki

Uběhlo sotva pár dní, kdy jsme se dozvěděli, že nový elektrický model Toyoty bude pocházet z dílen sousedního Suzuki. I když koncept EVX vypadal velmi zajímavě, nyní se dozvídáme, jak bude tento model vypadat v produkční verzi a kam se zařadí v portfoliu značky. Suzuki zůstane věrné svému značení a první elektromobil nazval eVitara. S pozdním příchodem se řadí mezi jedny z posledních velkých automobilek, které přiváží na trh i plně elektrické bateriové vozidlo.

Japonci nechali odvahu v šuplíku

Model Suzuki Vitara má nejen u evropských zákazníků dlouhou a úspěšnou historii. Nelze se tedy divit, že chce automobilka na tuto historii navázat i s novinkou. Drobné „e“ v názvu napovídá, že se Japonci nebudou chtít zbavit ani tradičních spalovacích motorizací. Nově příchozí by tak měl nabídku pouze rozšířit. S délkou 4 275 mm, šířkou 1 800 mm a výškou 1 636 mm se zařadí po bok konkurentů, Volva EX40 nebo Mini Aceman.

Automobilka si pro nový elektromobil Suzuki eVitara upravila běžnou firemní škálovatelnou platformu s názvem Heartect-e. Zvěsti hovoří o tom, že by se na této platformě mohla chystat i elektrická verze populárního hatchbacku Swift. Baterie jsou plně zakomponované v podlaze a nebudou tak v žádné formě blokovat velikost interiéru. Ten má být vzdušný a má nabídnout více prostoru než přímí konkurenti. Velkou zásluhu na tom má i rozvor kol 2 700 mm.

Suzuki eVitara (2025), interiér

Interiér nového elektroauta Suzuki eVitara | foto: Suzuki

Suzuki eVitara a specifikace

Vůz Suzuki eVitara bude standardně pětimístný a nabídne volbu dvou velikostí baterií. Verze s kapacitou 49 kWh bude vhodná spíše pro městské uživatele, většina nejspíše zvolí větší 61kWh verzi. Oficiální dojezdové hodnoty zatím nebyly zveřejněné, očekává se ale dojezd kolem 400 kilometrů.

Pokud jde o nabíjení a výkon, tak elektrické Suzuki na tom nebude vůbec špatně. Stejnosměrné rychlé nabíjení má dosahovat hodnoty až 150 kW. V základu bude elektromotor umístěný na přední nápravě a podle velikosti baterie nabídne výkon 142, respektive 172 koňských sil. Točivý moment bude shodný na hodnotě 190 Nm.

V nabídce se ovšem objeví i dvoumotorová verze pohánějící obě nápravy. Tato varianta se bude párovat pouze se silnější baterií. Zadní motor přidá k výkonu předního extra 61 koní a navýší točivý moment na 300 Nm. Off-roadová verze dostane navíc systém Algrip-e, který ovládá obě motorizace nezávisle pro zachování co největší trakce mimo zpevněné silnice.

Cena a dostupnost

Cena nového elektromobilu Suzuki eVitara nebyla zatím oficiálně zveřejněna. Očekává se však, že by se počáteční cena nicméně měla pohybovat pod hranicí jednoho milionu korun. Zákazníci by se prvních kusů měli dočkat zhruba v polovině příštího roku. O dostupnosti v České republice v tuto chvíli informace nemáme.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."