Společnost Alpine představila supersportovní vůz s vodíkovým spalovacím motorem Alpenglow Hy4, který bude použit k vývoji technologie pro budoucí silniční a závodní vozy. Jedná se o evoluci konceptu Alpenglow představeného před dvěma lety, který zažije debut na okruhu Spa-Francorchamps v Belgii coby ukázka výkonného potenciálu nové technologie.
Vůz je poháněn novým přeplňovaným čtyřválcovým motorem o objemu 2,0 litru. Vodík je odebírán ze tří nádrží, z nichž každá nese 2,1 kg plynu při tlaku 700 bar. Plyn je následně vstřikován do válců při tlaku 40 bar spolu vodní mlhou, která má snižovat toxické emise NOx. Pohonná jednotka může dosahovat až 7000 ot/min, tedy o 200 ot/min více než je povolený limit u špičkového modelu A110 R, a pomocí sekvenční převodovky přenáší na kola výkon až 335 koní. Výkon je údajně srovnatelný s benzínovým protějškem.
Pro dokonalé přizpůsobení systému upravila firma Alpine proporce Alpenglow ve srovnání s konceptem z roku 2022. Vůz sedí trochu výše a ochranný rám byl přepracován tak, aby se dovnitř vešli dva cestující. Vodíkové nádrže jsou umístěny na bočních podstavcích. Automobil bude představen na několika významných událostech, které budou informovat o vývoji zcela nového motoru V6 s vodíkovým pohonem, který společnost Alpine vyvíjí.
Čtěte také: Porsche nasadí na závodech elektrické Formule E výjimečný safety car
Motor je určen k nahrazení stávajícího čtyřválce Alpenglow do konce tohoto roku a pravděpodobně bude pohánět vůz společnosti na 24 hodin Le Mans v roce 2027 – prvním roce, kdy budou moci soutěžit vodíkové spalovací vozy. Alpine uvedla, že podobné změny předpisů v motorsportu „sleduje velmi pozorně“.
Značka také naznačila, že motor V6 by dokonce mohl směřovat do budoucích silničních vozů. Bruno Famin, viceprezident Alpine Motorsports, řekl: „Jako součást našeho aktivního zapojení do dekarbonizace motorsportu vidíme vodíkový spalovací motor jako extrémně slibné řešení. Víme, že vodík bude nezbytným krokem při dekarbonizaci příštích generací vytrvalostních vozů a mohl by být využíván také ve vozech Formule 1, zejména při přechodu skladování vodíku v kapalné formě pro větší kompaktnost a výkon.“
Společnost Alpine představila supersportovní vůz s vodíkovým spalovacím motorem Alpenglow Hy4, který bude použit k vývoji technologie pro budoucí silniční a závodní vozy. Jedná se o evoluci konceptu Alpenglow představeného před dvěma lety, který zažije debut na okruhu Spa-Francorchamps v Belgii coby ukázka výkonného potenciálu nové technologie.
Vůz je poháněn novým přeplňovaným čtyřválcovým motorem o objemu 2,0 litru. Vodík je odebírán ze tří nádrží, z nichž každá nese 2,1 kg plynu při tlaku 700 bar. Plyn je následně vstřikován do válců při tlaku 40 bar spolu vodní mlhou, která má snižovat toxické emise NOx. Pohonná jednotka může dosahovat až 7000 ot/min, tedy o 200 ot/min více než je povolený limit u špičkového modelu A110 R, a pomocí sekvenční převodovky přenáší na kola výkon až 335 koní. Výkon je údajně srovnatelný s benzínovým protějškem.
Pro dokonalé přizpůsobení systému upravila firma Alpine proporce Alpenglow ve srovnání s konceptem z roku 2022. Vůz sedí trochu výše a ochranný rám byl přepracován tak, aby se dovnitř vešli dva cestující. Vodíkové nádrže jsou umístěny na bočních podstavcích. Automobil bude představen na několika významných událostech, které budou informovat o vývoji zcela nového motoru V6 s vodíkovým pohonem, který společnost Alpine vyvíjí.
Čtěte také: Porsche nasadí na závodech elektrické Formule E výjimečný safety car
Motor je určen k nahrazení stávajícího čtyřválce Alpenglow do konce tohoto roku a pravděpodobně bude pohánět vůz společnosti na 24 hodin Le Mans v roce 2027 – prvním roce, kdy budou moci soutěžit vodíkové spalovací vozy. Alpine uvedla, že podobné změny předpisů v motorsportu „sleduje velmi pozorně“.
Značka také naznačila, že motor V6 by dokonce mohl směřovat do budoucích silničních vozů. Bruno Famin, viceprezident Alpine Motorsports, řekl: „Jako součást našeho aktivního zapojení do dekarbonizace motorsportu vidíme vodíkový spalovací motor jako extrémně slibné řešení. Víme, že vodík bude nezbytným krokem při dekarbonizaci příštích generací vytrvalostních vozů a mohl by být využíván také ve vozech Formule 1, zejména při přechodu skladování vodíku v kapalné formě pro větší kompaktnost a výkon.“