Stellantis, nadnárodní koncern v oboru automobilové průmyslu, který zaštiťuje takové značky jako Peugeot, Citroën, Opel, DS, Fiat, Chrysler, Jeep, Dodge, Maserati, Alfa Romeo či Ram, a společnost Foxconn, jenž je dvorním dodavatelem amerického značky Apple, společně založily podnik na výrobu polovodičů, informuje server Electrek.
Obě strany však ohledně podrobností stejně jako dalších detailů úzkostlivě mlží. V tento okamžik je jisté jen to, že SiliconAuto, jež bude komponenty designovat, by mělo polovodiče začít na trhy dodávat v průběhu roku 2026.
„S ohledem na nedostatek čipů a rostoucí poptávku polovodičů jakožto důsledku čím dál složitějších funkcí a systémů v automobilovém průmyslu, se chce SiliconAuto etablovat v cenný zdroj, který zajistí dodávky zákazníkům.“
Čtěte také: Od iPhonů po elektrické pickupy. Foxconn koupil krachující továrnu na elektromobily
Stellantis uvedl, že nová generace pokročilých čipů bude součástí jak vlastních budoucích platforem, tak i těch konkurenčních. Foxconn se rovněž nechal slyšet, že z tohoto partnerství chce maximálně vytěžit a komponenty použít v rámci nejrůznějších projektů, ať už svých nebo těch, na kterých spolupracuje s ostatními značkami.
Partneři uvádějí, že SiliconAuto budou řídit jednatelé obou společností se sídlem v Nizozemsku. Zatím není známo, kde se budou polovodiče skutečně vyrábět, ale Foxconn v současné době provozuje 173 kampusů ve 24 zemích, takže existuje celá řada možností.
Stellantis, nadnárodní koncern v oboru automobilové průmyslu, který zaštiťuje takové značky jako Peugeot, Citroën, Opel, DS, Fiat, Chrysler, Jeep, Dodge, Maserati, Alfa Romeo či Ram, a společnost Foxconn, jenž je dvorním dodavatelem amerického značky Apple, společně založily podnik na výrobu polovodičů, informuje server Electrek.
Obě strany však ohledně podrobností stejně jako dalších detailů úzkostlivě mlží. V tento okamžik je jisté jen to, že SiliconAuto, jež bude komponenty designovat, by mělo polovodiče začít na trhy dodávat v průběhu roku 2026.
„S ohledem na nedostatek čipů a rostoucí poptávku polovodičů jakožto důsledku čím dál složitějších funkcí a systémů v automobilovém průmyslu, se chce SiliconAuto etablovat v cenný zdroj, který zajistí dodávky zákazníkům.“
Čtěte také: Od iPhonů po elektrické pickupy. Foxconn koupil krachující továrnu na elektromobily
Stellantis uvedl, že nová generace pokročilých čipů bude součástí jak vlastních budoucích platforem, tak i těch konkurenčních. Foxconn se rovněž nechal slyšet, že z tohoto partnerství chce maximálně vytěžit a komponenty použít v rámci nejrůznějších projektů, ať už svých nebo těch, na kterých spolupracuje s ostatními značkami.
Partneři uvádějí, že SiliconAuto budou řídit jednatelé obou společností se sídlem v Nizozemsku. Zatím není známo, kde se budou polovodiče skutečně vyrábět, ale Foxconn v současné době provozuje 173 kampusů ve 24 zemích, takže existuje celá řada možností.