Stavba nabíjecích stanic je v České republice kvůli zákonu poměrně složitá a hlavně pak zdlouhavá. Díky úpravě zákona by se to však mělo změnit.
TIP: Do 10 let by mohlo v ČR jezdit 500 000 elektromobilů, říká studie
Návrh na úpravu zákona, který by mohl výrazným způsobem pomoci v rozvoji elektromobility v České republice, teď prošel až do třetího čtení v poslanecké sněmovně.
Díky úpravě zákona č. 416/2009 by mělo dojít k urychlení stavby infrastruktury. Ta je v Česku, přiznejme si, daleko za vyspělými zeměmi a spíše se tak naše země nachází naopak na chvostu evropských zemí.
V návrhu je uvedeno, že nabíjecí stanice do výkonu 22 kW (AC) nebudou v České republice potřebovat stavební povolení ani rozhodnutí o umístění. Se současným zákonem je u těchto nabíječek potřeba projít zdlouhavým povolovacím procesem, který trvá zpravidla několik měsíců.
Zatím však není vyhráno. Rozhodovat se bude příští pátek v poslanecké sněmovně, kde proběhne hlasování. Následně by ještě musel zákon podepsat i prezident. Pokud tímto zákon projde, pak by mohl nabýt účinnosti pravděpodobně od 1. ledna 2021. Ale jak říkáme, zatím raději nepředbíhejme.
V případě stavby rychlonabíjecích stanic bude stále platit, že firmy budou muset klasicky získat potřebné oprávnění a projít zdlouhavým procesem.
zdroj: APEL (Lukáš Hataš)
Stavba nabíjecích stanic je v České republice kvůli zákonu poměrně složitá a hlavně pak zdlouhavá. Díky úpravě zákona by se to však mělo změnit.
TIP: Do 10 let by mohlo v ČR jezdit 500 000 elektromobilů, říká studie
Návrh na úpravu zákona, který by mohl výrazným způsobem pomoci v rozvoji elektromobility v České republice, teď prošel až do třetího čtení v poslanecké sněmovně.
Díky úpravě zákona č. 416/2009 by mělo dojít k urychlení stavby infrastruktury. Ta je v Česku, přiznejme si, daleko za vyspělými zeměmi a spíše se tak naše země nachází naopak na chvostu evropských zemí.
V návrhu je uvedeno, že nabíjecí stanice do výkonu 22 kW (AC) nebudou v České republice potřebovat stavební povolení ani rozhodnutí o umístění. Se současným zákonem je u těchto nabíječek potřeba projít zdlouhavým povolovacím procesem, který trvá zpravidla několik měsíců.
Zatím však není vyhráno. Rozhodovat se bude příští pátek v poslanecké sněmovně, kde proběhne hlasování. Následně by ještě musel zákon podepsat i prezident. Pokud tímto zákon projde, pak by mohl nabýt účinnosti pravděpodobně od 1. ledna 2021. Ale jak říkáme, zatím raději nepředbíhejme.
V případě stavby rychlonabíjecích stanic bude stále platit, že firmy budou muset klasicky získat potřebné oprávnění a projít zdlouhavým procesem.
zdroj: APEL (Lukáš Hataš)