Placení na dobíjecích stanicích bude v budoucnu mnohem jednodušší. V platnost totiž vešlo nové nařízení Evropské unie, které nařizuje, že do několika let bude muset každá nabíjecí stanice přijímat platbu kartou či QR kódem.
Platba kartou na dobíjecích stanicích je v ČR vzácností. V minulém roce byl nainstalován první platební terminál v Česku, a to v jihočeských Strakonicích. Vybudovala ho společnost E.ON a se svým výkonem 90 kWh se jedná o nejvýkonnější nabíjecí stanici v celém kraji.
Od dubna letošního roku musí každá nová nabíjecí stanice přijímat bezhotovostní platby, a to jak platební kartou, tak QR kódem. Evropské nařízení AFIR mimo jiné zavádí povinnost, aby každá nabíjecí stanice podél hlavních dopravních uzlů měla výkon minimálně 150 kW. Takové stanice se musí nacházet maximálně 60 km od sebe, jak informuje Evropská rada ve své zprávě.
Čtěte také: Nakonec to není takový zázrak? Autu od Xiaomi selhaly brzdy po pár kilometrech
Nejvíce využívají elektromobily firmy. Minimálně jeden bychom našli alespoň v 32 % firem a počty stále narůstají. Největší překážkou pro pořízení elektromobilu je stále vysoká pořizovací cena, jak uvedlo 55 % firem.
V Česku je aktuálně registrováno 31 418 plně elektrických vozidel a 2 392 veřejných nabíjecích stanic, což vypadá jako dostatečný počet, ale většina z nich je ve velkých městech a v těch menších stále schází. Problém je tedy v rovnoměrném rozmístění.
Během 3 let budou muset zřizovatelé všech nabíjecích stanic zajistit, aby se na všech dobíjecích stanicích nacházely platební terminály, a to platí pro celé území Evropské unie.
Placení na dobíjecích stanicích bude v budoucnu mnohem jednodušší. V platnost totiž vešlo nové nařízení Evropské unie, které nařizuje, že do několika let bude muset každá nabíjecí stanice přijímat platbu kartou či QR kódem.
Platba kartou na dobíjecích stanicích je v ČR vzácností. V minulém roce byl nainstalován první platební terminál v Česku, a to v jihočeských Strakonicích. Vybudovala ho společnost E.ON a se svým výkonem 90 kWh se jedná o nejvýkonnější nabíjecí stanici v celém kraji.
Od dubna letošního roku musí každá nová nabíjecí stanice přijímat bezhotovostní platby, a to jak platební kartou, tak QR kódem. Evropské nařízení AFIR mimo jiné zavádí povinnost, aby každá nabíjecí stanice podél hlavních dopravních uzlů měla výkon minimálně 150 kW. Takové stanice se musí nacházet maximálně 60 km od sebe, jak informuje Evropská rada ve své zprávě.
Čtěte také: Nakonec to není takový zázrak? Autu od Xiaomi selhaly brzdy po pár kilometrech
Nejvíce využívají elektromobily firmy. Minimálně jeden bychom našli alespoň v 32 % firem a počty stále narůstají. Největší překážkou pro pořízení elektromobilu je stále vysoká pořizovací cena, jak uvedlo 55 % firem.
V Česku je aktuálně registrováno 31 418 plně elektrických vozidel a 2 392 veřejných nabíjecích stanic, což vypadá jako dostatečný počet, ale většina z nich je ve velkých městech a v těch menších stále schází. Problém je tedy v rovnoměrném rozmístění.
Během 3 let budou muset zřizovatelé všech nabíjecích stanic zajistit, aby se na všech dobíjecích stanicích nacházely platební terminály, a to platí pro celé území Evropské unie.