Majitelé elektrických vozů možná budou moci zanedlouho v České republice využívat speciální SPZ, která jim do budoucna přinese výhody.
Předpoklad vychází z novely zákona o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, kterou nyní schválila Sněmovna. Stačí už jen, aby prošla Senátem a posléze ji podepsal prezident. V ideálním případě by se vše mohlo stihnout a vejít v platnost někdy na podzim.
O zvláštní registrační značky označené písmeny EL (jinak naprosto vizuálně stejné, tedy černobílé) by mohli žádat všichni majitelé vozidel na elektrický, hybridní nebo vodíkový pohon. Výměna espézetky by byla zcela zdarma, bez poplatku.
Paradoxní ovšem je, že v případě hybridního pohonu je limitem pouze hodnota emisí CO2 nižší než 50 g/km, což splňují i některé sportovní elektrovozy (např. BMW i8), aniž by bylo nějak zohledněno, jestli v daném případě (např. ve městě) člověk s takovým autem pojede opravdu ekologicky na elektrický pohon, nikoliv spalovací. Teoreticky totiž může takovým hybridům dojít baterie a výhody by jim přesto v takovém případě i při jízdě se spalovacím pohonem zůstávaly. V krátkodobém pohledu by to možná až zas tolik nevadilo, ovšem dlouhodobě by to bylo vůči ostatním nefér.
Jde totiž o to, že se speciální SPZ značkou pro elektromobily a další automobily s elektrickým pohonem mají do budoucna přijít některé výhody – například možnost využívat vyhrazené jízdní pruhy a mít snazší vjezd do městských center. Nemluvě o tom, že by měly tyto automobily zcela zdarma využívání všech dálnic po celé ČR. O zavedení těchto ekologických dopravních značek se prosadil Martin Kolovratník (ANO).
Majitelé elektrických vozů možná budou moci zanedlouho v České republice využívat speciální SPZ, která jim do budoucna přinese výhody.
Předpoklad vychází z novely zákona o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, kterou nyní schválila Sněmovna. Stačí už jen, aby prošla Senátem a posléze ji podepsal prezident. V ideálním případě by se vše mohlo stihnout a vejít v platnost někdy na podzim.
O zvláštní registrační značky označené písmeny EL (jinak naprosto vizuálně stejné, tedy černobílé) by mohli žádat všichni majitelé vozidel na elektrický, hybridní nebo vodíkový pohon. Výměna espézetky by byla zcela zdarma, bez poplatku.
Paradoxní ovšem je, že v případě hybridního pohonu je limitem pouze hodnota emisí CO2 nižší než 50 g/km, což splňují i některé sportovní elektrovozy (např. BMW i8), aniž by bylo nějak zohledněno, jestli v daném případě (např. ve městě) člověk s takovým autem pojede opravdu ekologicky na elektrický pohon, nikoliv spalovací. Teoreticky totiž může takovým hybridům dojít baterie a výhody by jim přesto v takovém případě i při jízdě se spalovacím pohonem zůstávaly. V krátkodobém pohledu by to možná až zas tolik nevadilo, ovšem dlouhodobě by to bylo vůči ostatním nefér.
Jde totiž o to, že se speciální SPZ značkou pro elektromobily a další automobily s elektrickým pohonem mají do budoucna přijít některé výhody – například možnost využívat vyhrazené jízdní pruhy a mít snazší vjezd do městských center. Nemluvě o tom, že by měly tyto automobily zcela zdarma využívání všech dálnic po celé ČR. O zavedení těchto ekologických dopravních značek se prosadil Martin Kolovratník (ANO).