Britský výrobce luxusních supersportů a technologií pro závody Formule 1 by mohl změnit majitele. Investiční společnost se sídlem v Abú Dhabí uzavřela nezávaznou dohodu o koupi 100 % automobilového byznysu McLarenu, včetně podílu ve skupině McLaren. Kromě nového kapitálu by mohl obchod přinést impuls k nasměrování značky do plně elektrické budoucnosti.
Ke změně vlastníka britské firmy došlo už letos v dubnu, kdy Mumtalakat, státní investiční fond Bahrajnského království, plně převzal kontrolu nad McLaren Automotive a závodním týmem McLaren Racing ve Formuli 1. Nyní ale vstoupil na scénu další vládní fond, CYVN Holdings z Abú Dhabí., který projevil zájem o samotnou automobilku.
Podle informací agentury Reuters uzavřel CYVN Holdings s Mumtalakatem nezávaznou dohodu o koupi McLaren Automotive ve výši 100 %. Tato dohoda zahrnuje i menšinový podíl v zastřešující skupině McLaren Group. I když podrobnosti jsou zatím skromné, CYVN plánuje investovat výrazné finanční prostředky na rozvoj osobních vozidel McLaren, především prostřednictvím vývoje a prodeje plně elektrických modelů.
Ve společném prohlášení obě firmy uvádí, že CYVN Holdings díky svým zkušenostem napříč různými průmyslovými odvětvími poskytne McLarenu přístup k dodatečnému kapitálu, pokročilému inženýrství a špičkovým technologiím, zejména v oblasti elektromobilů. Může přitom těžit z faktu, že je v současnosti největším akcionářem čínského výrobce elektromobilů Nio, a přinést své odborné znalosti i do modelu podnikání McLarenu.
McLaren, který v polovině 60. let začal s modelem M1 jako závodní značka, se v roce 2010 osamostatnil jako výrobce osobních vozidel. Během své působnosti v motorsportu se McLaren proslavil elegantními a rychlými vozy.
S výjimkou hybridního modelu V6 Artura z roku 2020 se však jeho nabídka v posledních letech skládala výhradně z vozidel se spalovacími motory. Přesto ani jemu se nevyhnul současný trend elektrifikace. Dávno před zapojením Mumtalakatu a CYVN oznámil, že do roku 2030 zastaví vývoj spalovacích motorů a přejde na elektromobily. Současná dohoda, pokud bude uzavřena, by mohla tuto náročnou a drahou změnu akcelerovat.
Britský výrobce luxusních supersportů a technologií pro závody Formule 1 by mohl změnit majitele. Investiční společnost se sídlem v Abú Dhabí uzavřela nezávaznou dohodu o koupi 100 % automobilového byznysu McLarenu, včetně podílu ve skupině McLaren. Kromě nového kapitálu by mohl obchod přinést impuls k nasměrování značky do plně elektrické budoucnosti.
Ke změně vlastníka britské firmy došlo už letos v dubnu, kdy Mumtalakat, státní investiční fond Bahrajnského království, plně převzal kontrolu nad McLaren Automotive a závodním týmem McLaren Racing ve Formuli 1. Nyní ale vstoupil na scénu další vládní fond, CYVN Holdings z Abú Dhabí., který projevil zájem o samotnou automobilku.
Podle informací agentury Reuters uzavřel CYVN Holdings s Mumtalakatem nezávaznou dohodu o koupi McLaren Automotive ve výši 100 %. Tato dohoda zahrnuje i menšinový podíl v zastřešující skupině McLaren Group. I když podrobnosti jsou zatím skromné, CYVN plánuje investovat výrazné finanční prostředky na rozvoj osobních vozidel McLaren, především prostřednictvím vývoje a prodeje plně elektrických modelů.
Ve společném prohlášení obě firmy uvádí, že CYVN Holdings díky svým zkušenostem napříč různými průmyslovými odvětvími poskytne McLarenu přístup k dodatečnému kapitálu, pokročilému inženýrství a špičkovým technologiím, zejména v oblasti elektromobilů. Může přitom těžit z faktu, že je v současnosti největším akcionářem čínského výrobce elektromobilů Nio, a přinést své odborné znalosti i do modelu podnikání McLarenu.
McLaren, který v polovině 60. let začal s modelem M1 jako závodní značka, se v roce 2010 osamostatnil jako výrobce osobních vozidel. Během své působnosti v motorsportu se McLaren proslavil elegantními a rychlými vozy.
S výjimkou hybridního modelu V6 Artura z roku 2020 se však jeho nabídka v posledních letech skládala výhradně z vozidel se spalovacími motory. Přesto ani jemu se nevyhnul současný trend elektrifikace. Dávno před zapojením Mumtalakatu a CYVN oznámil, že do roku 2030 zastaví vývoj spalovacích motorů a přejde na elektromobily. Současná dohoda, pokud bude uzavřena, by mohla tuto náročnou a drahou změnu akcelerovat.