Desítky tisíc plug-in hybridů, zakoupených s pomocí štědrých vládních grantů, možná nejsou tak ekologické, jak se na první pohled zdálo.
Nadšení vystřídalo rozčarování. Tak by se daly v krátkosti popsat výsledky studie společnosti The Miles Consultancy pro britskou BBC. Analytici firmy zjistili, že spotřeba dobíjecích hybridů je víceméně shodná se spotřebou klasických spalovacích automobilů. Plug-in hybridy ve vozových parcích firem dosahovaly průměrné spotřeby 7,1 litru na 100 km, zatímco předpokládaná spotřeba byla více než třikrát nižší (2,2 litru).
Vznikl tak zajímavý paradox, který dobře ilustruje nelogičnost až zvrácenost dotací. Britští daňoví poplatníci od roku 2011 až donedávna (nedobrovolně) financovali bohatším spoluobčanům jejich „ekologická“ auta, a to částkou až 4 500 liber za kus, přičemž baterie a přidružené technologie jen zvyšovaly hmotnost i celkovou zátěž těchto vozidel pro životní prostředí. Jinými slovy, kdyby nešlo o plug-in hybridy, ale vozidla se spalovacím motorem, žádné dotace na ekologii byste nedostali, ale přesto byste byli ekologičtější.
Velká většina z desítek tisíc vozidel, které byly s dotacemi zakoupeny, přitom skončila právě ve vozových parcích firem. Dalším paradoxem je, že někteří řidiči vlastně vůbec nevybalili kabel, kterým měli svoje auta dobíjet (a tím papírově snižovat spotřebu).
Tak příště použít trochu víc selského rozumu, prosím.
Zdroj: BBC
Desítky tisíc plug-in hybridů, zakoupených s pomocí štědrých vládních grantů, možná nejsou tak ekologické, jak se na první pohled zdálo.
Nadšení vystřídalo rozčarování. Tak by se daly v krátkosti popsat výsledky studie společnosti The Miles Consultancy pro britskou BBC. Analytici firmy zjistili, že spotřeba dobíjecích hybridů je víceméně shodná se spotřebou klasických spalovacích automobilů. Plug-in hybridy ve vozových parcích firem dosahovaly průměrné spotřeby 7,1 litru na 100 km, zatímco předpokládaná spotřeba byla více než třikrát nižší (2,2 litru).
Vznikl tak zajímavý paradox, který dobře ilustruje nelogičnost až zvrácenost dotací. Britští daňoví poplatníci od roku 2011 až donedávna (nedobrovolně) financovali bohatším spoluobčanům jejich „ekologická“ auta, a to částkou až 4 500 liber za kus, přičemž baterie a přidružené technologie jen zvyšovaly hmotnost i celkovou zátěž těchto vozidel pro životní prostředí. Jinými slovy, kdyby nešlo o plug-in hybridy, ale vozidla se spalovacím motorem, žádné dotace na ekologii byste nedostali, ale přesto byste byli ekologičtější.
Velká většina z desítek tisíc vozidel, které byly s dotacemi zakoupeny, přitom skončila právě ve vozových parcích firem. Dalším paradoxem je, že někteří řidiči vlastně vůbec nevybalili kabel, kterým měli svoje auta dobíjet (a tím papírově snižovat spotřebu).
Tak příště použít trochu víc selského rozumu, prosím.
Zdroj: BBC