Sportovní Škoda Octavia RS iV je poprvé do zásuvky. Ujede 60 km

Luboš Srb

Kvůli přísnějším emisním limitům EU začínají vyrábět auta do zásuvky nakonec i automobilky, u kterých patří elektromobilita a elektrifikace spíše až na druhou kolej a nevidí v ní zatím příliš velkou budoucnost.

TIP: První čistokrevný elektromobil z Mladé Boleslavi se jmenuje Škoda Enyaq

Poprvé do zásuvky

Nová Škoda Octavia RS iV je nejnovějším přírůstkem do flotily elektrických vozů mladoboleslavské automobilky. Jde víceméně o pouze částečně vylepšenou (především designově) variantu běžného modelu Octavia 4. generace, který byl taktéž vůbec poprvé letos nabízen vedle klasických spalovacích variant také v elektrifikované verzi s plug-in hybridním pohonem. Pro Octavii RS je plug-in hybridní ústrojí také naprostou novinkou.

Vypadá lépe, je to nejvýkonnější RS model

Oproti Octavii 4. generace je model s přídomkem RS (a vlastně také iV, který u této společnosti značí auta do zásuvky) na první pohled sportovnější, především díky ostřejším tvarům, přepracované masce, zadnímu spoileru, či výfuku.

Pod kapotou se pak mnoho změn neodehrálo. Celkový výkon je až 180 kW (245 koní) u nejvýkonnější verze, resp. 150 kW (204 koní) u slabšího provedení. Jde o pohon předních kol. Hybridní sestava výkonnější varianty (nejvýkonnější v celé historii modelů RS) je složena ze spalovacího 1.4 TSI motoru s výkonem 110 kW a elektromotoru se silou 85 kW. Maximální točivý moment je 400 Nm. To vše ve spolupráci se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou.

Pokud jde o nejdůležitější specifikace, tak Octavia RS iV zrychlí z nuly na stovku za 7,3 sekund a maximální rychlost činí 225 km/h. Dojezd plug-in hybridu čistě na elektřinu je 60 km dle normy WLTP, tedy dle tvrzení Škodovky o 5 km více než u klasického modelu Octavia (PHEV), ačkoliv mají stejně velkou baterii s kapacitou 13 kWh. Nabíjení RS modelu z domácího Wallboxu pak zabere zhruba 3,5 hodiny, z běžné zásuvky o pár hodin více.

A kdy půjde do prodeje?

Nová Octavia RS iV, včetně ostatních jiných elektrických i neelektrických provedení, dorazí na český trh někdy v letošním roce. Začátek výroby je naplánovaný na léto. Cenu zatím firma neuvedla.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Luboš Srb - Šéfredaktor

Technologie mě fascinují natolik, že jsem založil weby Mobilizujeme.cz, Elektrickevozy.cz a Inteligentnisvet.cz. Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.


Komentáře


Nejnovější články