U sportovního auta je zvuk alfou a omegou, která dotváří celou atmosféru a emoce po sešlápnutí pedálů. Německé Porsche při výrobě elektromobilu Taycan pověřilo šikovné inženýry, aby vytvořili nový umělý zvuk motoru, protože jak je známo, elektromotor je spíše tichý a klidný, což emoce spíše uklidňuje než povzbuzuje.
Výsledek je rozhodně povedený, jak si můžete poslechnout na následujícím videu. Umělý zvuk elektromotoru se snaží připomínat legendární Porsche 911 a jeho plochý šestiválec, ale v moderní futurističtější podobě. Jde o rukopis německé stáje, který chce snad každý fanoušek Porsche. Nicméně s příchodem elektromobilů je to trochu nesmyslně až za příplatek.
Stejně jako původní Taycan, také nový model Taycan Cross Turismo nabízí defaultně v online konfigurátoru pouze základní umělý zvuk, který musí mít kvůli evropské legislativě do 25 km/h a konkrétně ochraně chodců či cyklistů. Až za příplatek u všech verzí elektromobilu za cenu v řádech milionů korun dostanete sportovnější zvuk, tedy s výjimkou úplně nejvyššího stupně Turbo S za více než 5 milionů korun.
Čtěte také: Elektromobil Porsche Taycan driftoval rekordních 42 km v kuse!
Systém Porsche Electric Sport Sound vychází v Česku na 14 230 Kč a prakticky jde pouze o aktivaci zvuku v autě a vně něj skrze integrovaný audio systém, který má sportovnější charakteristiku a dává zvukovou odezvu na pedály jako u klasického spalovacího motoru.
Je poněkud zvláštní, že taková vlastnost není rovnou součástí výbavy, když jde o něco, co vytváří auto emotivnějším a jde o samotné DNA automobilky. Na druhou stranu je jasné, že příplatková částka se při pořízení auta v řádech milionů korun lehce ztratí, tak proč nevydělat na každé podobné maličkosti…
U sportovního auta je zvuk alfou a omegou, která dotváří celou atmosféru a emoce po sešlápnutí pedálů. Německé Porsche při výrobě elektromobilu Taycan pověřilo šikovné inženýry, aby vytvořili nový umělý zvuk motoru, protože jak je známo, elektromotor je spíše tichý a klidný, což emoce spíše uklidňuje než povzbuzuje.
Výsledek je rozhodně povedený, jak si můžete poslechnout na následujícím videu. Umělý zvuk elektromotoru se snaží připomínat legendární Porsche 911 a jeho plochý šestiválec, ale v moderní futurističtější podobě. Jde o rukopis německé stáje, který chce snad každý fanoušek Porsche. Nicméně s příchodem elektromobilů je to trochu nesmyslně až za příplatek.
Stejně jako původní Taycan, také nový model Taycan Cross Turismo nabízí defaultně v online konfigurátoru pouze základní umělý zvuk, který musí mít kvůli evropské legislativě do 25 km/h a konkrétně ochraně chodců či cyklistů. Až za příplatek u všech verzí elektromobilu za cenu v řádech milionů korun dostanete sportovnější zvuk, tedy s výjimkou úplně nejvyššího stupně Turbo S za více než 5 milionů korun.
Čtěte také: Elektromobil Porsche Taycan driftoval rekordních 42 km v kuse!
Systém Porsche Electric Sport Sound vychází v Česku na 14 230 Kč a prakticky jde pouze o aktivaci zvuku v autě a vně něj skrze integrovaný audio systém, který má sportovnější charakteristiku a dává zvukovou odezvu na pedály jako u klasického spalovacího motoru.
Je poněkud zvláštní, že taková vlastnost není rovnou součástí výbavy, když jde o něco, co vytváří auto emotivnějším a jde o samotné DNA automobilky. Na druhou stranu je jasné, že příplatková částka se při pořízení auta v řádech milionů korun lehce ztratí, tak proč nevydělat na každé podobné maličkosti…