Sportovnější zvuk je u elektrického Porsche Taycan nesmyslně za příplatek

  • Porsche Taycan je sportovní elektromobil, který není vůbec levný
  • V konfigurátoru se připlácí i za takové věci, jako je sportovnější zvuk motoru
  • Tzv. Porsche Electric Sport Sound vyjde na 14 230 Kč
Porsche Taycan, elektrické auto

Porsche Taycan, elektrické auto

U sportovního auta je zvuk alfou a omegou, která dotváří celou atmosféru a emoce po sešlápnutí pedálů. Německé Porsche při výrobě elektromobilu Taycan pověřilo šikovné inženýry, aby vytvořili nový umělý zvuk motoru, protože jak je známo, elektromotor je spíše tichý a klidný, což emoce spíše uklidňuje než povzbuzuje.

Chcete elektrické Porsche bez sportovního zvuku?

Výsledek je rozhodně povedený, jak si můžete poslechnout na následujícím videu. Umělý zvuk elektromotoru se snaží připomínat legendární Porsche 911 a jeho plochý šestiválec, ale v moderní futurističtější podobě. Jde o rukopis německé stáje, který chce snad každý fanoušek Porsche. Nicméně s příchodem elektromobilů je to trochu nesmyslně až za příplatek.

Stejně jako původní Taycan, také nový model Taycan Cross Turismo nabízí defaultně v online konfigurátoru pouze základní umělý zvuk, který musí mít kvůli evropské legislativě do 25 km/h a konkrétně ochraně chodců či cyklistů. Až za příplatek u všech verzí elektromobilu za cenu v řádech milionů korun dostanete sportovnější zvuk, tedy s výjimkou úplně nejvyššího stupně Turbo S za více než 5 milionů korun.


Čtěte také: Elektromobil Porsche Taycan driftoval rekordních 42 km v kuse!


Systém Porsche Electric Sport Sound vychází v Česku na 14 230 Kč a prakticky jde pouze o aktivaci zvuku v autě a vně něj skrze integrovaný audio systém, který má sportovnější charakteristiku a dává zvukovou odezvu na pedály jako u klasického spalovacího motoru.

Je poněkud zvláštní, že taková vlastnost není rovnou součástí výbavy, když jde o něco, co vytváří auto emotivnějším a jde o samotné DNA automobilky. Na druhou stranu je jasné, že příplatková částka se při pořízení auta v řádech milionů korun lehce ztratí, tak proč nevydělat na každé podobné maličkosti…

Náš videotest

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Sportovnější zvuk je u elektrického Porsche Taycan nesmyslně za příplatek

  • Porsche Taycan je sportovní elektromobil, který není vůbec levný
  • V konfigurátoru se připlácí i za takové věci, jako je sportovnější zvuk motoru
  • Tzv. Porsche Electric Sport Sound vyjde na 14 230 Kč
Porsche Taycan, elektrické auto

Porsche Taycan, elektrické auto

U sportovního auta je zvuk alfou a omegou, která dotváří celou atmosféru a emoce po sešlápnutí pedálů. Německé Porsche při výrobě elektromobilu Taycan pověřilo šikovné inženýry, aby vytvořili nový umělý zvuk motoru, protože jak je známo, elektromotor je spíše tichý a klidný, což emoce spíše uklidňuje než povzbuzuje.

Chcete elektrické Porsche bez sportovního zvuku?

Výsledek je rozhodně povedený, jak si můžete poslechnout na následujícím videu. Umělý zvuk elektromotoru se snaží připomínat legendární Porsche 911 a jeho plochý šestiválec, ale v moderní futurističtější podobě. Jde o rukopis německé stáje, který chce snad každý fanoušek Porsche. Nicméně s příchodem elektromobilů je to trochu nesmyslně až za příplatek.

Stejně jako původní Taycan, také nový model Taycan Cross Turismo nabízí defaultně v online konfigurátoru pouze základní umělý zvuk, který musí mít kvůli evropské legislativě do 25 km/h a konkrétně ochraně chodců či cyklistů. Až za příplatek u všech verzí elektromobilu za cenu v řádech milionů korun dostanete sportovnější zvuk, tedy s výjimkou úplně nejvyššího stupně Turbo S za více než 5 milionů korun.


Čtěte také: Elektromobil Porsche Taycan driftoval rekordních 42 km v kuse!


Systém Porsche Electric Sport Sound vychází v Česku na 14 230 Kč a prakticky jde pouze o aktivaci zvuku v autě a vně něj skrze integrovaný audio systém, který má sportovnější charakteristiku a dává zvukovou odezvu na pedály jako u klasického spalovacího motoru.

Je poněkud zvláštní, že taková vlastnost není rovnou součástí výbavy, když jde o něco, co vytváří auto emotivnějším a jde o samotné DNA automobilky. Na druhou stranu je jasné, že příplatková částka se při pořízení auta v řádech milionů korun lehce ztratí, tak proč nevydělat na každé podobné maličkosti…

Náš videotest

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."