Elektromobily v policejních složkách jsou kontroverzním tématem, které vyvolává řadu otázek. Zatímco česká policie využívá elektrický Hyundai Ioniq především k přepravním účelům mimo ostré akce, ve Francii je tomu jinak. Francouzská policie nasadila do ostré služby Škodu Enyaq vybavenou technologií, která zčásti řeší její potenciální slabinu.
Jedním z hlavních vylepšení, kterým francouzská policie český elektromobil Škoda Enyaq vybavila, jsou střešní solární panely. Zmiňovaný hlídkový elektromobil, který využívají policisté ve Val-d’Oise, je vybaven dvěma panely, které snižují závislost na tradiční nabíjecí infrastruktuře. Tímto způsobem je kompenzována omezená dojezdová vzdálenost, která je často kritizovanou slabinou elektromobilů v ostrém policejním nasazení.
O přestavbu modelu se postarala firma Rauwers Safety, která vozidlo vybavila solárními panely, sirénami, majáky a zábleskovými světly. Ovládání těchto prvků je integrováno přímo do dotykové obrazovky vozidla, což usnadňuje použití v praxi. Díky daným úpravám je Enyaq vhodný pro diskrétní sledovací mise a další specifické úkoly.
Čtěte také: Česká policie úspěšně otestovala svůj dron. Jak se mu dařilo v terénu?
I když to může to znít jako chytré řešení, použití fotovoltaiky na střeše elektromobilu je diskutabilní. Střešní solární panely přidávají elektromobilu jen pár kilometrů dojezdu denně navíc a svou hmotností zbytečně zhoršují spotřebu a zvyšují pořizovací cenu vozu. Francouzská policie ale tvrdí, že solární panely pomáhají snižovat závislost na běžné nabíjecí infrastruktuře, čímž částečně kompenzují nedostatky elektromobilů v ostré službě.
Nasazení elektromobilu u policejních nebo záchranných složek by mělo předcházet důkladné testování, které prověří vhodnost vozidla pro zajištění určených úkolů. Francouzská policie ukazuje, že s vhodnými technologickými úpravami může být elektromobil efektivním nástrojem i pro náročné policejní mise.
Elektromobily v policejních složkách jsou kontroverzním tématem, které vyvolává řadu otázek. Zatímco česká policie využívá elektrický Hyundai Ioniq především k přepravním účelům mimo ostré akce, ve Francii je tomu jinak. Francouzská policie nasadila do ostré služby Škodu Enyaq vybavenou technologií, která zčásti řeší její potenciální slabinu.
Jedním z hlavních vylepšení, kterým francouzská policie český elektromobil Škoda Enyaq vybavila, jsou střešní solární panely. Zmiňovaný hlídkový elektromobil, který využívají policisté ve Val-d’Oise, je vybaven dvěma panely, které snižují závislost na tradiční nabíjecí infrastruktuře. Tímto způsobem je kompenzována omezená dojezdová vzdálenost, která je často kritizovanou slabinou elektromobilů v ostrém policejním nasazení.
O přestavbu modelu se postarala firma Rauwers Safety, která vozidlo vybavila solárními panely, sirénami, majáky a zábleskovými světly. Ovládání těchto prvků je integrováno přímo do dotykové obrazovky vozidla, což usnadňuje použití v praxi. Díky daným úpravám je Enyaq vhodný pro diskrétní sledovací mise a další specifické úkoly.
Čtěte také: Česká policie úspěšně otestovala svůj dron. Jak se mu dařilo v terénu?
I když to může to znít jako chytré řešení, použití fotovoltaiky na střeše elektromobilu je diskutabilní. Střešní solární panely přidávají elektromobilu jen pár kilometrů dojezdu denně navíc a svou hmotností zbytečně zhoršují spotřebu a zvyšují pořizovací cenu vozu. Francouzská policie ale tvrdí, že solární panely pomáhají snižovat závislost na běžné nabíjecí infrastruktuře, čímž částečně kompenzují nedostatky elektromobilů v ostré službě.
Nasazení elektromobilu u policejních nebo záchranných složek by mělo předcházet důkladné testování, které prověří vhodnost vozidla pro zajištění určených úkolů. Francouzská policie ukazuje, že s vhodnými technologickými úpravami může být elektromobil efektivním nástrojem i pro náročné policejní mise.