ElektrickéVozy.cz

Speciální Nissan Leaf AT-EV pojede závod o délce 16 tisíc km

  |  komentovat  |  autor:

Projekt Plug In Adventures, který podporuje jízdu elektromobily, vytvořil speciálně upravenou verzi Nissanu Leaf, která se stane prvním plnohodnotným elektromobilem v soutěži Mongol Rally. Soutěž je dlouhá 16 000 km a v létě 2017 odstartuje ze Spojeného království s cílem v Mongolsku.

 

Speciál se jmenuje Leaf AT-EV (All Terrain Electric Vehicle) a jeho základem je standardní model Nissan Leaf 30kWh Acenta, který na jedno nabití dokáže ujet až 250 km. Aby vůz lépe odolával nástrahám, které na něj čekají v odlehlých úsecích, kterými soutěž povede, provedl na něm tým zásadní úpravy.

Kvůli lepšímu výkonu na nezpevněných cestách je Nissan Leaf AT-EV osazen koly Speedline SL2 Marmora s úzkými pneumatikami Maxsport RB3. Pro jízdu v náročném terénu je vozidlo vybaveno ještě ocelovými pláty navařenými na spodní stranu trojúhelníkových ramen, dále opletenými brzdovými hadicemi, zástěrkami a 6mm hliníkovým spodním krytem motoru.

Upravený střešní nosič poskytuje externí úložný prostor a je osazen světelnou rampou Lazer Triple-R 16 se světlomety LED, které budou v nejodlehlejších etapách soutěže sloužit jako přídavná nízkonapěťová přední světla s intenzitou 16 400 lumenů.

Soutěž Mongol Rally se nejede na čas a účastníci soutěže si své vozy upravují s cílem dosáhnout co největšího pohodlí při cestě na dlouhou vzdálenost. U vozu Leaf AT-EV se úpravy interiéru týkaly především snížení hmotnosti a zvětšení objemu úložných prostor. Prostor řidiče a spolujezdce zůstal, kromě přidaných gumových podlahových rohoží, beze změny. Zadní řada sedadel byla z vozu odstraněna, i s bezpečnostními pásy vzadu. Tím se podařilo snížit hmotnost o 32 kg. Do prostoru zavazadelníku byl také přidán hasicí přístroj a zdravotnická sada Medi Kit.

Úpravy na Nissanu Leaf AT-EV provedla britská společnost RML Group, jednička v technických úpravách, díky kterým automobily dosahují vysokého výkonu.

Chris Ramsey, zakladatel projektu Plug In Adventures, k tomu uvedl: „Soutěž Mongol Rally je naším doposud nejnáročnějším počinem, kterého se s elektromobilem účastníme. Účast už ale plánujeme hodně let. Čím budeme východněji, tím méně nabíječek pro elektromobily bude na trase k dispozici. Rovněž navigace v terénu bude stále složitější.“

Přesto bylo naše rozhodnutí pro Nissan LEAF jednoznačné. Auto velmi dobře znám, vždy pro mě bylo symbolem bezpečí a spolehlivosti. Mimo to má v celé Evropě k dispozici také nejširší síť rychlonabíjecích stanic. Vůz vybavíme také 240V zástrčkou Commando, takže i v těch nejodlehlejších oblastech, kde nejsou rychlonabíjecí stanice, budeme moci dobíjet akumulátor a stále pokračovat v jízdě. Tato cesta je ale o zážitku z cestování, ne o jízdě na čas do cíle závodu. Už se nemůžu dočkat, až vyrazím na trasu a po cestě budu moci lidem, ať už jsou odkudkoli, vysvětlovat výhody elektromobilů.“

Na cestě plánuje Chris dělat pravidelné zastávky, během kterých chce mezi místními obyvateli propagovat výhody provozu plně elektrického vozidla. Bude také využívat platformu What3Words, která pomáhá zmapovat dosud nezmapované dobíjecí sítě. Řidiči, kteří tudy se svými elektromobily pojedou později, se tak budou moci spolehnout na přesně vyznačenou polohu dobíjecích míst.

ČLÁNKY:, , , ,
Elektromobil Volkswagen e-Golf je nyní k vidění v showroomu Alzy

Elektromobil Volkswagen e-Golf je nyní k vidění v showroomu Alzy

VČERA  |    |  diskuze (0)

Díky spolupráci mezi automobilkou Volkswagen a e-shopem Alza.cz si budou moci návštěvníci a zákazníci showroomu Alzy v Praze Holešovicích na vlastní oči…

Ford připravuje první elektromobil. Ujede prý kolem 500 km

Ford připravuje první elektromobil. Ujede prý kolem 500 km

21. 5. 2017  |    |  diskuze (0)

Zatímco většina předních automobilek už odhalila minimálně svou představu či nějaké předpokládané plány s produkcí svých prvních elektromobilů, u Fordu…

Šéf Volkswagenu: tohle auto může překonat Tesla Model 3

Šéf Volkswagenu: tohle auto může překonat Tesla Model 3

21. 5. 2017  |    |  diskuze (0)

Volkswagen se sice zavázal k větší orientaci své činnosti na elektrická vozidla, nicméně jezdili byste něčím takovýmto, co spíše než auto…

Mobilní zobrazení