Spalováky jsou stále spolehlivější. Elektromobily trápí spíše drobnosti

  • Studie srovnala spokojenost majitelů spalováků a elektromobilů
  • I přes vyšší náklady jsou spalovací vozy spolehlivější
  • Ač si elektromobilisté stěžují, jde spíše o méně závažné potíže
Spalovací auto versus elektromobil

Spalovací auto versus elektromobil | foto: Bryce Durbin skrze TechCrunch

Spolehlivost vozidel se z dlouhodobého hlediska snižuje. To se týká jak spalovacích, tak i elektrických vozidel. Podle nedávného průzkumu společnosti J.D. Power jsou navíc konvenční vozidla spolehlivější a majitelé jsou spokojenější. Proti elektromobilům hovoří především vyšší opotřebení pneumatik a často děravé mobilní aplikace.

O třetinu více potíží s elektromobily

Studii prováděla společnost na území Spojených států. Zatímco u spalovacích vozidel napočítali pracovníci 187 potíží na stovku vozidel, u plug-in hybridů stoupl výskyt na 216 a u bateriových elektromobilů dokonce až na 256 problémů. Předmětem byly potíže, které majitelé zaznamenali v posledních třech letech vlastnictví. Na špici spolehlivosti se umístila Toyota s vlastní dceřinou společností Lexus. Oproti tomu Tesla se umístila ve spodní pětce (25. místo). Potíže analytici rozdělili do kategorií podle závažnosti.

Když došlo na lámání chleba, více než třetina (39 procent) dotázaných majitelů elektromobilu přiznala, že byla nucena v posledním roce měnit pneumatiky. U spalovacích aut se tak stalo jen v pětině případů. Vedoucí výzkumu sdělil, že elektromobilisté sice ušetří citelné náklady na celkovém servisu, ale těžké vozy si vyžádají častější výměnu pneumatik kvůli silnějšímu opotřebení. Na tom má podíl i okamžitý nástup točivého momentu, který se někdy krotí hůře nebo chvíli trvá, než zasáhne elektronika. I drobné nechtěné protáčení kol snižuje potenciální dojezd pneumatik. U elektromobilů navíc musíte dbát více i na výběr druhu, rozhodně se vám vyplatí investice do zátěžových a tudíž i dražších typů.

Pneumatika Michelin e.Primacy

Pneumatika Michelin e.Primacy


Čtěte také: Elektrické vs spalovací letadlo: Studie zjišťovala dopady na životní prostředí


Mobilní aplikace místo pomoci přitěžují

Další často zmiňovanou chybou jsou dostupné mobilní aplikace, které dnes nabízí takřka všichni výrobci. U elektrických vozidel se navíc nutnost a využití aplikace stupňuje a dává větší smysl než u spalovacích modelů. U těch jde spíše o zajímavý doplněk, nejde ale o nic zásadního. U elektromobilů využíváte mobilní telefon ke zjištění stavu baterie, časujete si výhřev interiéru nebo plánujete trasu podle dostupnosti a potřeby nabíjení. Aplikace se často odmítají připojit k vozu, neposkytují aktuální informace nebo v extrémních případech zobrazí falešná data.

Nejvíce si přitom řidiči stěžují na spojení s populárními platformami Android Auto a Apple CarPlay. Ty nemají přímou návaznost na výrobce vozidel ani na ovládání funkcí vozu jako takového. Jde spíše o prodlouženou ruku řidiče pro navigování, multimédia a komunikaci. Za chybu však nemusí vždy pouze poskytovatelé těchto platforem, ale i stabilita vestavěných infotainmentů automobilek. Například General Motors kvůli častým problémům s Android Auto podporu brzy ukončí a zákazníci budou muset přejít na rozhraní automobilky Ultifi s řadou vestavěných aplikací z dílen Google.

Pohled do interiéru nové Škody Enyaq

Infotainment je častou příčinou nespokojenosti zákazníků, foto ilustrační | foto: Škoda Auto

Infotainment je často na pranýři

U digitálních služeb si majitelé často stěžují na staré mapové podklady, nesprávné instalace vzdálených aktualizací nebo nekvalitní bezdrátové nabíječky Qi. Výzkumu se zúčastnilo zhruba 30 000 vozidel. Hodnoty bohužel nejsou příliš vypovídající, jelikož z celkového vzorku se jednalo o pouhá 2,5 procenta elektrických vozidel. Nejčastěji se jednalo o tři roky staré Tesly. Za tu dobu se mnohé vylepšilo, a zvláště Tesla pro své klienty připravuje pravidelné aktualizace. Dřívější modely navíc více trpěly po motorové a nabíjecí stránce. Podobný nezávislý průzkum víceméně potvrdil větší nespokojenost majitelů EV ve srovnání se spalováky. Ty se ovšem umístily v žebříčku lépe než průzkum společnosti J.D.Power.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Spalováky jsou stále spolehlivější. Elektromobily trápí spíše drobnosti

  • Studie srovnala spokojenost majitelů spalováků a elektromobilů
  • I přes vyšší náklady jsou spalovací vozy spolehlivější
  • Ač si elektromobilisté stěžují, jde spíše o méně závažné potíže
Spalovací auto versus elektromobil

Spalovací auto versus elektromobil | foto: Bryce Durbin skrze TechCrunch

Spolehlivost vozidel se z dlouhodobého hlediska snižuje. To se týká jak spalovacích, tak i elektrických vozidel. Podle nedávného průzkumu společnosti J.D. Power jsou navíc konvenční vozidla spolehlivější a majitelé jsou spokojenější. Proti elektromobilům hovoří především vyšší opotřebení pneumatik a často děravé mobilní aplikace.

O třetinu více potíží s elektromobily

Studii prováděla společnost na území Spojených států. Zatímco u spalovacích vozidel napočítali pracovníci 187 potíží na stovku vozidel, u plug-in hybridů stoupl výskyt na 216 a u bateriových elektromobilů dokonce až na 256 problémů. Předmětem byly potíže, které majitelé zaznamenali v posledních třech letech vlastnictví. Na špici spolehlivosti se umístila Toyota s vlastní dceřinou společností Lexus. Oproti tomu Tesla se umístila ve spodní pětce (25. místo). Potíže analytici rozdělili do kategorií podle závažnosti.

Když došlo na lámání chleba, více než třetina (39 procent) dotázaných majitelů elektromobilu přiznala, že byla nucena v posledním roce měnit pneumatiky. U spalovacích aut se tak stalo jen v pětině případů. Vedoucí výzkumu sdělil, že elektromobilisté sice ušetří citelné náklady na celkovém servisu, ale těžké vozy si vyžádají častější výměnu pneumatik kvůli silnějšímu opotřebení. Na tom má podíl i okamžitý nástup točivého momentu, který se někdy krotí hůře nebo chvíli trvá, než zasáhne elektronika. I drobné nechtěné protáčení kol snižuje potenciální dojezd pneumatik. U elektromobilů navíc musíte dbát více i na výběr druhu, rozhodně se vám vyplatí investice do zátěžových a tudíž i dražších typů.

Pneumatika Michelin e.Primacy

Pneumatika Michelin e.Primacy


Čtěte také: Elektrické vs spalovací letadlo: Studie zjišťovala dopady na životní prostředí


Mobilní aplikace místo pomoci přitěžují

Další často zmiňovanou chybou jsou dostupné mobilní aplikace, které dnes nabízí takřka všichni výrobci. U elektrických vozidel se navíc nutnost a využití aplikace stupňuje a dává větší smysl než u spalovacích modelů. U těch jde spíše o zajímavý doplněk, nejde ale o nic zásadního. U elektromobilů využíváte mobilní telefon ke zjištění stavu baterie, časujete si výhřev interiéru nebo plánujete trasu podle dostupnosti a potřeby nabíjení. Aplikace se často odmítají připojit k vozu, neposkytují aktuální informace nebo v extrémních případech zobrazí falešná data.

Nejvíce si přitom řidiči stěžují na spojení s populárními platformami Android Auto a Apple CarPlay. Ty nemají přímou návaznost na výrobce vozidel ani na ovládání funkcí vozu jako takového. Jde spíše o prodlouženou ruku řidiče pro navigování, multimédia a komunikaci. Za chybu však nemusí vždy pouze poskytovatelé těchto platforem, ale i stabilita vestavěných infotainmentů automobilek. Například General Motors kvůli častým problémům s Android Auto podporu brzy ukončí a zákazníci budou muset přejít na rozhraní automobilky Ultifi s řadou vestavěných aplikací z dílen Google.

Pohled do interiéru nové Škody Enyaq

Infotainment je častou příčinou nespokojenosti zákazníků, foto ilustrační | foto: Škoda Auto

Infotainment je často na pranýři

U digitálních služeb si majitelé často stěžují na staré mapové podklady, nesprávné instalace vzdálených aktualizací nebo nekvalitní bezdrátové nabíječky Qi. Výzkumu se zúčastnilo zhruba 30 000 vozidel. Hodnoty bohužel nejsou příliš vypovídající, jelikož z celkového vzorku se jednalo o pouhá 2,5 procenta elektrických vozidel. Nejčastěji se jednalo o tři roky staré Tesly. Za tu dobu se mnohé vylepšilo, a zvláště Tesla pro své klienty připravuje pravidelné aktualizace. Dřívější modely navíc více trpěly po motorové a nabíjecí stránce. Podobný nezávislý průzkum víceméně potvrdil větší nespokojenost majitelů EV ve srovnání se spalováky. Ty se ovšem umístily v žebříčku lépe než průzkum společnosti J.D.Power.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."