ElektrickéVozy.cz

Soutěž o zapůjčení Elektromobilu Škoda Octavia Green E Line

  |  komentovat  |  autor: Luděk Srb

Automobilka Škoda má na svém facebookovém profilu umístěnu soutěž o půlroční testování elektromobilu Octavia Green E Line pro členy Inovativních rodin z řad široké veřejnosti.

Elektromobily Octavia Green E Line jsou v současné době podrobovány testům v běžném silničním provozu. Dosud tyto elektromobily ujely více jak 120 000 km například ve službách Pražského hradu, energetické společnosti Ško-Energo, Českého vysokého učení technického v Praze a několika dalších institucí. Od června 2012 již také testuje elektromobil rodina jednoho ze zaměstnanců Škoda Auto, která uspěla při výběru v rámci projektu Inovativní rodina.

Soutěž probíhá v termínu mezi 10. říjnem a 7. listopadem 2012. Rodiny, které se o možnost testovat „domácí“ elektromobil chtějí ucházet a sleví přitom něco ze svého soukromí, zde budou požádány o vyplnění dotazníku.

Dotazník prověřuje podmínky, které jsou nezbytné pro provozování elektromobilu, zkoumá vztah rodin k životnímu prostředí nebo příklady opatření, snižujících spotřebu energie v jejich domácnostech. Mezi další předpoklady k účasti rodin s nejméně jedním dítětem patří vzdálenost bydliště od Prahy do 50 km, nezbytná s ohledem na snadnou dostupnost eventuální technické podpory.

  

Octavia Green E Line vychází z modelu Octavia Combi. Má v sobě elektromotor s výkonem 60 kW a točivým momentem přes 250 Nm. Vozidlo zrychlí z 0 na 100 km/h za 12 sekund a maximální rychlost automobilu technici elektronicky omezili na 135 km/h. Elektrická energie je uchovávána v lithium-iontových článcích uložených pod podlahou.

  

Vůz je vybaven energeticky úspornými prvky a technologiemi, včetně dnes již známé rekuperace brzdné energie. Na jedno nabití baterií tak elektromobil ujede až 140 km, což odpovídá požadavkům většiny českých řidičů, kteří dojíždějí denně do práce. Dobití akumulátorů na 80 % může při nabíjení ze 400 V třífázové zásuvky trvat i méně než 2,5 hodiny.

Tyto elektromobily jsou vybaveny měřicím a komunikačním zařízením, které umožňuje zaznamenávat údaje pro potřeby dalšího výzkumu elektromobility. Testovací elektromobily obsahují speciální senzory, které poskytují informace o poloze, venkovní a vnitřní teplotě, ale také i o zrychlení a dalších provozních parametrech. Data jsou následně odesílána do Technického vývoje automobilky, který tak získává cenné údaje o provozu elektromobilu při obvyklém rodinném využití, informace o zátěži elektrických systémů, či procesech nabíjení a vybíjení akumulátorů v běžném provozu.

zdroj: Škoda auto

ČLÁNKY:, , ,

Diskuze

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na
Test: Lexus CT 200h snoubí funkčnost a nadčasovou eleganci

Test: Lexus CT 200h snoubí funkčnost a nadčasovou eleganci

1. 4. 2018  |  Luboš Srb  |  diskuze (0)

Modernizovaný Lexus CT 200h (2017) staví na osvědčených základech japonské automobilky, přesto dokáže být značně originální. Na začátku všeho byl nelehký…

Je čištění vody klíčem k ekologičtějším elektromobilům?

Je čištění vody klíčem k ekologičtějším elektromobilům?

11. 3. 2018  |  Pavel Kreuziger  |  diskuze (1)

Elektromobily nejsou zase tak ekologické, jak by se na první pohled mohlo zdát. A nulové emise jsou mýtus. Ano, samozřejmě,…

Opel: v roce 2020 uvedeme plně elektrickou Corsu

Opel: v roce 2020 uvedeme plně elektrickou Corsu

16. 2. 2018  |  Pavel Kreuziger  |  diskuze (0)

Šéf automobilky Opel Michael Lohscheller oznámil, že příští generace Opelu (Vauxhallu) Corsa bude od roku 2019 vyráběn výhradně ve španělské…

Mobilní zobrazení