Němci zakopali cívky do dálnice. Dojezd elektromobilů je teď neomezený

Na dálnici A6 v Německu vznikl první testovací úsek s indukčním nabíjením. Práce jsou hotové, testy elektromobilů nabíjených během jízdy začnou už příští měsíc.
Práce byly dokončeny, první testy začnou příští měsíc
Na německé dálnici A6 od dnešního dne funguje kilometrový testovací úsek indukčního nabíjecího pruhu. Veškeré práce byly dokončeny, došlo k formálnímu předání, ale první testovací vozy se zde ještě pár týdnů neukáží.
Při cestě Bavorskem zpozorněte. Mezi sjezdy Amberg-západ a Sulzback-Rosenberg budete moci v druhé polovině letošního roku sledovat speciálně upravené elektrické vozy, které se budou během cesty konstantně dobíjet díky indukčním cívkám vestavěným do vozovky. Testování provádí projekt E|MPOWER zaštítěný univerzitou Friedricha Alexandra v Norimberku (FAU).
Do projektu je zapojeno mnohem více známých společností z oboru, například Electreon, Risomat včetně federální společnosti pro údržbu německých dálnic. Primárním cílem nejsou osobní vozy, ale dálková nákladní doprava. Použité technologie mají zajistit více než 90 procentní účinnost.

Po městech následuje i dálniční testování
Díky indukčním cívkám ve vozovce se má stát obava z krátkého dojezdu jednou pro vždy minulostí. Na výsledky testů se těší mimo jiné i prezident FAU profesor Dr. Joachim Hornegger. Je poctěný, že univerzita může být součástí tak důležitého a vizionářského projektu.
Jedním z cílů je i zjištění, na kolik bude systém efektivní v běžném denním provozu a jakým způsobem bude možné efektivně a levně vyrábět další indukční cívky a zapojovat je do dalších silničních a dálničních úseků.
Projekt E|MPOWER vznikl ve spolupráci federálního ministerstva pro ekonomiku a dálniční společností Autobahn GmbH v roce 2022. I když jde aktuálně o první dálniční testovací úsek, některá města již nainstalovala indukční cívky na vybraných místech na běžných silnicích. Electreon je hlavním partnerem pilotního projektu již od roku 2020. Na dálnici A6 byla použita nejnovější technologie vyvinutá právě izraelskou společností.
Zdroj: FAU
Autor článku

Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.
Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.