Němci našli nové místo pro nabíječky. Velmi šikovně je schovávají do chodníku

Matouš Vrchota
Nabíječka pro elektromobily zabudovaná do chodníku | foto: Rheinmetall
Nabíječka pro elektromobily zabudovaná do chodníku | foto: Rheinmetall

Nabíječka v obrubníku mění pravidla hry. Je nenápadná, odolná a chodcům nepřekáží. Rheinmetall ukazuje budoucnost elektromobility.

Nabíječka pro elektromobily v chodníku

Veřejná síť nabíječek je čím dál důmyslnější. Namísto velkých a často překážejících velkých stojanů vídáme čím dál častěji nenápadné přípojky v lampách veřejného osvětlení nebo v decentních sloupcích, které nezabírají mnoho prostoru. Všechna tato elegantní řešení ale vypadají ve srovnání s novinkou předpotopně.

O to více překvapí, že evoluční novinka pochází od německého výrobce zbraní, potažmo od toho největšího v celé Evropě. Kdo ale firmu Rheinmetall aspoň trochu zná, ví, že se kromě zbrojního odvětví ve velké míře angažuje právě v dopravním segmentu. Její novinku pochválí nejen příznivci elektromobility, ale především chodci, kterým nebude u chodníku zavazet žádný pilíř nabíječky.

Novinka dostala jasné pojmenování. Pod označením Curb Charger, neboli obrubníková nabíječka, nelze dát mysli příliš mnoho představivosti. Celý modul váží zhruba 80 kilogramů a montuje se namísto jednoho standardního obrubníkového pole. Je vyrobený ze slitiny oceli a hliníku. Jde o bytelný obal pro veškerou potřebnou elektroniku. Součástí je Mennekes (Type 2) přípojka schopná dodávat výkon až 22 kW.

Rheinmetall Curb Charger | foto: Rheinmetall
Rheinmetall Curb Charger | foto: Rheinmetall

Nevadí déšť, zima, ani jiná nepřízeň počasí

Kromě vnější zásuvky je v obalu umístěný 4G modul a ethernetový port. Uživatel se bude identifikovat pomocí RFID čtečky, QR kódu nebo prostřednictvím mobilní aplikace. Stav autorizace a nabití zobrazí vestavěný displej. Podobně jako ve většině případů, neočekávejte zde pevný kabel, připojení vyžaduje vlastní oboustranný Type 2 kabel.

Celý systém je voděodolný, je klasifikovaný odolností IP68 a disponuje odtokovými kanálky, aby případná vlhkost neohrozila probíhající nabíjení. Pokud by došlo na záplavy, čidlo celý systém odstaví od dodávky elektřiny. V zimním období víko nezamrzne, o přístup se postará vyhřívání.

Velkou výhodou je, že systém je snadný na instalaci i opravu díky rychloupínákům. Opravy často vyřeší jednoduchá výměna. Curb Charger se vyvíjí čtyři roky a byl testován ve vybraných německých městech. Během této doby dosáhl téměř 99% dostupnosti a zvládl bez ohledu na počasí téměř 3 000 nabíjecích cyklů za poslední rok.

Pohled redakce Elektrickevozy

Rheinmetall Curb Charger ukazuje, že i robustní technika může být elegantní a ohleduplná k městskému prostoru. Je to logický krok ve vývoji infrastruktury, která musí být nejen výkonná, ale i přirozeně integrovaná do prostředí.

Pokud se podobné řešení rozšíří, může to zásadně změnit způsob, jak o nabíjení elektromobilů přemýšlíme. Redakce oceňuje nejen technickou promyšlenost, ale především důraz na praktičnost a soužití s veřejným prostorem.

zdroje: InsideEVs, Rheinmetall


Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.


Komentáře


Nejnovější články