Sono Motors nakonec přežilo. Vyrobit chce 260 000 solárních elektromobilů

Německý startup nakonec získal potřebné peníze na výrobu sluncem poháněného elektromobilu, i když to s ním ještě ke konci loňského roku nevypadalo vůbec dobře a firma doslova bojovala o přežití.

TIP: Sono Sion: elektrické auto poháněné sluncem

Nápad, který se objevil v roce 2018 jako crowdfundingová kampaň na Indiegogo, působil dost neotřele a punkově. Ale jelikož byl o tento produkt zájem, začalo se s realizací. Začátkem roku 2019 došlo na představení produkční verze solárního elektromobilu Sono Sion. Ovšem vyrobit auto není vůbec jednoduché, pokud s tím nemáte nějaké zkušenosti. Možná právě proto koncem roku 2019 ohlásil startup problémy s financováním a potřeboval vybrat další peníze.

Firma získala potřebné peníze

Cílem bylo získat dodatečných 50 milionů eur, tedy v přepočtu asi miliardu korun. Sice se to nestihlo v původním 30denním plánu (vybralo se 32 milionů eur), ale kampaň nakonec běžela ještě dalších 20 dnů, než došlo k dosažení potřebné částky. Celkem Sono Motors obdrželo přes 53 milionů eur pro komercializaci jejich solárního elektromobilu. Peníze pochází od současných držitelů rezervace (75 %), dále od stávajících i nových investorů (19 %) či v podobě půjček a darů (6 %).

Sériová výroba má začít v září 2021 (tedy až za rok a půl), a to v bývalé švédské továrně firmy Saab ve městě Trollhättan. Cílem je vyrobit 260 tisíc aut během 8 let, tedy s průměrnou roční výrobní kadencí cca 32 500 kusů. Prozatím má firma na kontě něco kolem 13 000 předobjednávek.

Specifikace Sono Sion

Pokud jde o specifikace, solární elektromobil Sono Sion by měl disponovat 35kWh baterií, která má obstarat dojezd až 255 km dle normy WLTP. Nicméně solární panely, kterými je auto z velké části pokryto, slibují dalších až 34 km dodatečného dojezdu, který získáte každý den zdarma. Výkon elektromobilu je 120 kW a točivý moment 290 Nm. Zrychlení z 0 na 100 za méně než 9 sekund, s maximální rychlostí 140 km/h. Palubní nabíječka zvládne dobíjení výkonem až 11 kW, na rychlonabíječkách pak maximálním výkonem 50 kW.

Související

    0

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Sono Motors nakonec přežilo. Vyrobit chce 260 000 solárních elektromobilů

Německý startup nakonec získal potřebné peníze na výrobu sluncem poháněného elektromobilu, i když to s ním ještě ke konci loňského roku nevypadalo vůbec dobře a firma doslova bojovala o přežití.

TIP: Sono Sion: elektrické auto poháněné sluncem

Nápad, který se objevil v roce 2018 jako crowdfundingová kampaň na Indiegogo, působil dost neotřele a punkově. Ale jelikož byl o tento produkt zájem, začalo se s realizací. Začátkem roku 2019 došlo na představení produkční verze solárního elektromobilu Sono Sion. Ovšem vyrobit auto není vůbec jednoduché, pokud s tím nemáte nějaké zkušenosti. Možná právě proto koncem roku 2019 ohlásil startup problémy s financováním a potřeboval vybrat další peníze.

Firma získala potřebné peníze

Cílem bylo získat dodatečných 50 milionů eur, tedy v přepočtu asi miliardu korun. Sice se to nestihlo v původním 30denním plánu (vybralo se 32 milionů eur), ale kampaň nakonec běžela ještě dalších 20 dnů, než došlo k dosažení potřebné částky. Celkem Sono Motors obdrželo přes 53 milionů eur pro komercializaci jejich solárního elektromobilu. Peníze pochází od současných držitelů rezervace (75 %), dále od stávajících i nových investorů (19 %) či v podobě půjček a darů (6 %).

Sériová výroba má začít v září 2021 (tedy až za rok a půl), a to v bývalé švédské továrně firmy Saab ve městě Trollhättan. Cílem je vyrobit 260 tisíc aut během 8 let, tedy s průměrnou roční výrobní kadencí cca 32 500 kusů. Prozatím má firma na kontě něco kolem 13 000 předobjednávek.

Specifikace Sono Sion

Pokud jde o specifikace, solární elektromobil Sono Sion by měl disponovat 35kWh baterií, která má obstarat dojezd až 255 km dle normy WLTP. Nicméně solární panely, kterými je auto z velké části pokryto, slibují dalších až 34 km dodatečného dojezdu, který získáte každý den zdarma. Výkon elektromobilu je 120 kW a točivý moment 290 Nm. Zrychlení z 0 na 100 za méně než 9 sekund, s maximální rychlostí 140 km/h. Palubní nabíječka zvládne dobíjení výkonem až 11 kW, na rychlonabíječkách pak maximálním výkonem 50 kW.

Související

    0

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."