Startup Sono Motors, výrobce solárních elektromobilů prohlásil, že pokud v příštích 30 dnech nezískají 50 milionů eur, tak firma nepřežije.
Německému startupu Sono Motors se v posledních letech jen dařilo, ovšem teď společnosti začíná téci do bot. Postrádají finance na další vývoj, a pokud do 30 dnů někde nezískají více jak miliardu korun, tak prý zkrachují.
V březnu tohoto roku představila společnost Sono Motors produkční verzi Sionu. Tento elektromobil je vybaven 35 kWh baterií a řadou solárních článků. Firma tvrdí, že tyto solární články mohou zajistit průměrný dojezd elektromobilu. Společnost prozradila, že Sion by měl mít dojezd 250 km na jedno nabití, a že solární články by měly zajistit dalších 30 km dojezdu za den.
Původně měla cena Sionu začínat na přibližně 400 tisíc korun, ale buď si zájemci budou muset dokoupit baterie za dodatečný poplatek, anebo budou muset platit ve formě měsíčního poplatku, podobně jako tomu je například u Renaultu Zoe ve Francii.
TIP: Sono Sion: elektrické auto poháněné sluncem
Zpočátku měl doplatek za baterie vyjít na přibližně 100 tisíc korun, ale teď se očekává, že cena baterie bude až 240 tisíc korun, což znamená, že celková cena vozidla začíná na 651 tisících korun.
Specifikace společně s cenou přesvědčili tisíce lidí k tomu, aby provedli rezervaci vozu. Startup má ovšem zpoždění. V poslední době měla být dle plánů výroba zahájena v druhé polovině roku 2020. Sion se měl vyrábět v bývalé továrně SAAB ve Švédsku.
Aktuálně Sono od dosažení výroby dělí jen nedostatek peněz. Společnost uvedla, že nechce spolupracovat s tradičními investory. Nedávno oznámili, že v příštích 30 dnech potřebují získat 50 milionů eur, což je v přepočtu více než 1 miliarda korun.
Laurin Hahn, výkonný ředitel a spoluzakladatel Sono Motors, se k situaci vyjádřil takto:
„V posledních několika měsících jsme si uvědomili, že máme úplně jiné cíle než tradiční investoři. Je těžké sladit dohromady agresivní růst společnosti a její rychlé zisky s udržitelným konceptem společnosti a vozidla, které je navrženo tak, aby umožnilo přístup k cenově dostupné a čisté mobilitě. Zajistit startup, který má náročný obchodní model s rizikovým kapitálem, je v Německu extra obtížné. Kdybychom se spoléhali pouze na německé tržní prostředí, tak by Sono Motors nejspíše v současné podobě neexistovalo. Budeme nadále bojovat. Za čistou mobilitu a za držitele rezervací Sionu.“
Druhý výkonný ředitel a spoluzakladatel Sono Motors, Jona Christians, situaci okomentoval zase takhle:
„Kvůli rozdílnosti našeho slibu vůči komunitě a požadavky investorů jsme se čím dál více vzdalovali od toho, kým jsme, a tak jsme to museli ihned napravit. V opačném případě by společenská odpovědnost a ochrana klimatu uhnuly a byly by spíše na pozadí, stejně tak vše ostatní, o co jsme usilovali. Teď se zaměřujeme na pokračování ve financování našeho inovativního konceptu vozidel, děláme to společně s lidmi, kteří chtějí vidět Sion na silnicích, společně s komunitou.“
Sono žádá o dary v podobě peněz, o předobjednávky vozidel a dokonce i půjčky. Zkrátka se snaží svou firmu pomocí crowdfundingu napumpovat penězi a zajistit ji přežití. Během prvních hodin poté, co došlo k zahájení kampaně, vybrali skoro 3 miliony eur. Pokud se jim podaří všechny potřebné peníze získat, tak tím stejně nedojde k úplné výhře. Dodávky prvních vozidel jsou odloženy minimálně až do září 2021.
Zdroj: Electrek
Startup Sono Motors, výrobce solárních elektromobilů prohlásil, že pokud v příštích 30 dnech nezískají 50 milionů eur, tak firma nepřežije.
Německému startupu Sono Motors se v posledních letech jen dařilo, ovšem teď společnosti začíná téci do bot. Postrádají finance na další vývoj, a pokud do 30 dnů někde nezískají více jak miliardu korun, tak prý zkrachují.
V březnu tohoto roku představila společnost Sono Motors produkční verzi Sionu. Tento elektromobil je vybaven 35 kWh baterií a řadou solárních článků. Firma tvrdí, že tyto solární články mohou zajistit průměrný dojezd elektromobilu. Společnost prozradila, že Sion by měl mít dojezd 250 km na jedno nabití, a že solární články by měly zajistit dalších 30 km dojezdu za den.
Původně měla cena Sionu začínat na přibližně 400 tisíc korun, ale buď si zájemci budou muset dokoupit baterie za dodatečný poplatek, anebo budou muset platit ve formě měsíčního poplatku, podobně jako tomu je například u Renaultu Zoe ve Francii.
TIP: Sono Sion: elektrické auto poháněné sluncem
Zpočátku měl doplatek za baterie vyjít na přibližně 100 tisíc korun, ale teď se očekává, že cena baterie bude až 240 tisíc korun, což znamená, že celková cena vozidla začíná na 651 tisících korun.
Specifikace společně s cenou přesvědčili tisíce lidí k tomu, aby provedli rezervaci vozu. Startup má ovšem zpoždění. V poslední době měla být dle plánů výroba zahájena v druhé polovině roku 2020. Sion se měl vyrábět v bývalé továrně SAAB ve Švédsku.
Aktuálně Sono od dosažení výroby dělí jen nedostatek peněz. Společnost uvedla, že nechce spolupracovat s tradičními investory. Nedávno oznámili, že v příštích 30 dnech potřebují získat 50 milionů eur, což je v přepočtu více než 1 miliarda korun.
Laurin Hahn, výkonný ředitel a spoluzakladatel Sono Motors, se k situaci vyjádřil takto:
„V posledních několika měsících jsme si uvědomili, že máme úplně jiné cíle než tradiční investoři. Je těžké sladit dohromady agresivní růst společnosti a její rychlé zisky s udržitelným konceptem společnosti a vozidla, které je navrženo tak, aby umožnilo přístup k cenově dostupné a čisté mobilitě. Zajistit startup, který má náročný obchodní model s rizikovým kapitálem, je v Německu extra obtížné. Kdybychom se spoléhali pouze na německé tržní prostředí, tak by Sono Motors nejspíše v současné podobě neexistovalo. Budeme nadále bojovat. Za čistou mobilitu a za držitele rezervací Sionu.“
Druhý výkonný ředitel a spoluzakladatel Sono Motors, Jona Christians, situaci okomentoval zase takhle:
„Kvůli rozdílnosti našeho slibu vůči komunitě a požadavky investorů jsme se čím dál více vzdalovali od toho, kým jsme, a tak jsme to museli ihned napravit. V opačném případě by společenská odpovědnost a ochrana klimatu uhnuly a byly by spíše na pozadí, stejně tak vše ostatní, o co jsme usilovali. Teď se zaměřujeme na pokračování ve financování našeho inovativního konceptu vozidel, děláme to společně s lidmi, kteří chtějí vidět Sion na silnicích, společně s komunitou.“
Sono žádá o dary v podobě peněz, o předobjednávky vozidel a dokonce i půjčky. Zkrátka se snaží svou firmu pomocí crowdfundingu napumpovat penězi a zajistit ji přežití. Během prvních hodin poté, co došlo k zahájení kampaně, vybrali skoro 3 miliony eur. Pokud se jim podaří všechny potřebné peníze získat, tak tím stejně nedojde k úplné výhře. Dodávky prvních vozidel jsou odloženy minimálně až do září 2021.
Zdroj: Electrek