Solární elektromobil Sono Sion v prvním crashtestu. Jak obstál se svými panely?

  • Sono Sion prošel nárazovým testem
  • Ten ukázal, že solární panely nepředstavují v případě nehody nebezpečí
  • K vyšší bezpečnosti přispějí i pokročilé asistenční systémy
Sono Sion

Sono Sion | foto: Sono Motors

Pokrytí karoserie solárními panely k prodloužení dojezdu elektromobilu se na první pohled může zdát jako výborný nápad. Na druhou stranu, skleněné panely mohou být v případě nehody extrémně nebezpečné jak pro posádku vozidla, tak pro okolí. Solární panely elektromobilu Sono Sion jsou naštěstí vyrobeny z polymeru, a proto při nárazu nehrozí jejich roztříštění.

Solární panely jsou při nehodě vozu bezpečné

Německý startup Sono Motors oznámil, že jeho elektrické vozidlo Sion se solárními panely úspěšně dokončilo první nárazový test. Náraz v rychlosti 50 km/h potvrdil, že přidaný fotovoltaický systém nepředstavuje pro uživatele aut žádnou hrozbu. Karoserie Sionu je pokrytá patentovanými solárními panely Sono na bázi polymeru, které se při testu, simulujícím těžký čelní náraz, neroztříštily.

To znamená, že z pohledu použití solárních panelů takový automobil nepředstavuje žádné nebezpečí pro cestující ani ostatní účastníky silničního provozu. Díky nárazovému testu a jeho mnoha simulacím Sono očekává, že elektromobil splní veškeré zákonné požadavky na bezpečnost cestujících a chodců.


Čtěte také: Solární auto Aptera s dojezdem až 1600 km už má 7000 předobjednávek


Víc než 10 000 kilometrů ročně zadarmo

Automobilka tvrdí, že díky solárním panelům může elektromobil Sono Sion za ideálních podmínek získat ze slunce až 245 kilometrů dojezdu týdně. Možnost částečně pasivního nabíjení tak majitelům ušetří čas i nezanedbatelné finanční prostředky. Kromě této technologie plánuje automobilka vybavit svůj solární automobil pokročilou asistenční technologií.

Model, jehož doporučená cena je 25 000 eur, bude standardně vybaven varováním před kolizí vpředu, automatickým nouzovým brzděním, varováním před opuštěním jízdního pruhu, asistentem udržování vozidla v jízdním pruhu, asistentem hlídání pozornosti řidiče, rozpoznáváním dopravních značek, zadním parkovacím asistentem a zadní kamerou. Aktualizace softwaru budou probíhat bezdrátově. První OTA update po zavedení výroby by se měl týkat přidání funkce adaptivního tempomatu.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Solární elektromobil Sono Sion v prvním crashtestu. Jak obstál se svými panely?

  • Sono Sion prošel nárazovým testem
  • Ten ukázal, že solární panely nepředstavují v případě nehody nebezpečí
  • K vyšší bezpečnosti přispějí i pokročilé asistenční systémy
Sono Sion

Sono Sion | foto: Sono Motors

Pokrytí karoserie solárními panely k prodloužení dojezdu elektromobilu se na první pohled může zdát jako výborný nápad. Na druhou stranu, skleněné panely mohou být v případě nehody extrémně nebezpečné jak pro posádku vozidla, tak pro okolí. Solární panely elektromobilu Sono Sion jsou naštěstí vyrobeny z polymeru, a proto při nárazu nehrozí jejich roztříštění.

Solární panely jsou při nehodě vozu bezpečné

Německý startup Sono Motors oznámil, že jeho elektrické vozidlo Sion se solárními panely úspěšně dokončilo první nárazový test. Náraz v rychlosti 50 km/h potvrdil, že přidaný fotovoltaický systém nepředstavuje pro uživatele aut žádnou hrozbu. Karoserie Sionu je pokrytá patentovanými solárními panely Sono na bázi polymeru, které se při testu, simulujícím těžký čelní náraz, neroztříštily.

To znamená, že z pohledu použití solárních panelů takový automobil nepředstavuje žádné nebezpečí pro cestující ani ostatní účastníky silničního provozu. Díky nárazovému testu a jeho mnoha simulacím Sono očekává, že elektromobil splní veškeré zákonné požadavky na bezpečnost cestujících a chodců.


Čtěte také: Solární auto Aptera s dojezdem až 1600 km už má 7000 předobjednávek


Víc než 10 000 kilometrů ročně zadarmo

Automobilka tvrdí, že díky solárním panelům může elektromobil Sono Sion za ideálních podmínek získat ze slunce až 245 kilometrů dojezdu týdně. Možnost částečně pasivního nabíjení tak majitelům ušetří čas i nezanedbatelné finanční prostředky. Kromě této technologie plánuje automobilka vybavit svůj solární automobil pokročilou asistenční technologií.

Model, jehož doporučená cena je 25 000 eur, bude standardně vybaven varováním před kolizí vpředu, automatickým nouzovým brzděním, varováním před opuštěním jízdního pruhu, asistentem udržování vozidla v jízdním pruhu, asistentem hlídání pozornosti řidiče, rozpoznáváním dopravních značek, zadním parkovacím asistentem a zadní kamerou. Aktualizace softwaru budou probíhat bezdrátově. První OTA update po zavedení výroby by se měl týkat přidání funkce adaptivního tempomatu.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."