Jednou za čas se objeví zajímavý projekt, který má potenciál, ale nepodaří se z nějakého důvodu postoupit do fáze produkční výroby. Tento případ bohužel nastal i u ambiciózní automobilky vyrábějící elektromobil se solárním pohonem. I když tak setrvává ve stavu prototypu, vývojáři stále testují možnosti svého výrobku. Nyní zkoumají, jaký vliv bude mít na solární pohon nepříznivé zimní podmínky.
Před pár dny německý startup Sono Motors zveřejnil data, v jaké míře dokáže vozidlo získat energii ze svitu v oblačný chladný zimní den. Lokalitou se dají podmínky přirovnat i k naší republice, test společnost prováděla v Mnichově nedaleko svého sídla. Společnost vzala v potaz nejvíce nepřiznivé podmínky pro provoz takového vozidla. Nízké venkovní teploty, krátký čas denního světla i sníženou schopnost příjmu slunečních paprsků způsobených oblačností.
Jejich prototyp, model Sion Sion má většinu své karoserie pokrytou solárními panely. Kromě kapoty a střechy je najdeme i na dveřích nebo blatnících. Zajímavostí zimního testu je, že boční drobnější panely díky nízké pozici slunce zachytí více energie než velké panely na kapotě a střeše vozu. Během pěti a půl hodin vozidlo nabilo 1,3 % své kapacity baterie. To rozhodně není mnoho. A vůbec se to nepřibližuje deklarovanému příbytku až 35 kilometrů denně k běžné kapacitě baterie.
Čtěte také: TOP 25 fotovoltaických panelů, které jsou aktuálně nejlepší na trhu
Drobným přilepšením to ale je, a i když je hodnota nízká, tak test potvrzuje, že i v zimním období mohou být solární panely na vozech užitečné. Pokud navíc bude zemi pokrývat sníh, další paprsky se mohou odrazit od něj a pomoci vozidlu vygenerovat o něco více elektřiny. To je zatím tvrzení společnosti. Třeba plánují do budoucna takový test podstoupit a zveřejnit podobně zajímavá data, jako v tomto případě.
Sono Sion je prvním modelem startupu založeném v roce 2016. Běžně nabídne dojezd přesahující dojezd 300 kilometrů. Solární panely mají umožnit prodloužení dojezdu až o 240 kilometrů týdně. Společnosti se ale zatím nepodařilo zajistit investora, který by umožnil spustit sériovou výrobu vozu. Majitelé to ale nevzdávají a pokračují s vývojem i nadále. Naděje totiž umírá až jako poslední.
Jednou za čas se objeví zajímavý projekt, který má potenciál, ale nepodaří se z nějakého důvodu postoupit do fáze produkční výroby. Tento případ bohužel nastal i u ambiciózní automobilky vyrábějící elektromobil se solárním pohonem. I když tak setrvává ve stavu prototypu, vývojáři stále testují možnosti svého výrobku. Nyní zkoumají, jaký vliv bude mít na solární pohon nepříznivé zimní podmínky.
Před pár dny německý startup Sono Motors zveřejnil data, v jaké míře dokáže vozidlo získat energii ze svitu v oblačný chladný zimní den. Lokalitou se dají podmínky přirovnat i k naší republice, test společnost prováděla v Mnichově nedaleko svého sídla. Společnost vzala v potaz nejvíce nepřiznivé podmínky pro provoz takového vozidla. Nízké venkovní teploty, krátký čas denního světla i sníženou schopnost příjmu slunečních paprsků způsobených oblačností.
Jejich prototyp, model Sion Sion má většinu své karoserie pokrytou solárními panely. Kromě kapoty a střechy je najdeme i na dveřích nebo blatnících. Zajímavostí zimního testu je, že boční drobnější panely díky nízké pozici slunce zachytí více energie než velké panely na kapotě a střeše vozu. Během pěti a půl hodin vozidlo nabilo 1,3 % své kapacity baterie. To rozhodně není mnoho. A vůbec se to nepřibližuje deklarovanému příbytku až 35 kilometrů denně k běžné kapacitě baterie.
Čtěte také: TOP 25 fotovoltaických panelů, které jsou aktuálně nejlepší na trhu
Drobným přilepšením to ale je, a i když je hodnota nízká, tak test potvrzuje, že i v zimním období mohou být solární panely na vozech užitečné. Pokud navíc bude zemi pokrývat sníh, další paprsky se mohou odrazit od něj a pomoci vozidlu vygenerovat o něco více elektřiny. To je zatím tvrzení společnosti. Třeba plánují do budoucna takový test podstoupit a zveřejnit podobně zajímavá data, jako v tomto případě.
Sono Sion je prvním modelem startupu založeném v roce 2016. Běžně nabídne dojezd přesahující dojezd 300 kilometrů. Solární panely mají umožnit prodloužení dojezdu až o 240 kilometrů týdně. Společnosti se ale zatím nepodařilo zajistit investora, který by umožnil spustit sériovou výrobu vozu. Majitelé to ale nevzdávají a pokračují s vývojem i nadále. Naděje totiž umírá až jako poslední.