Od vesmírné rakety k elektrickým přepravním vlakům. Bývalí inženýři SpaceX založili společnost, která se zabývá autonomní železniční dopravou, která by mohla být násobně efektivnější, a především mnohem ekologičtější. K této snaze se jí dokonce dostalo podpory 50 milionů dolarů od investorů. Pokud by se partičce techniků podařilo opravdu prorazit, mohlo by to znamenat konec kamionové dopravy, jak ji známe.
Matt Soule pracoval ve společnosti SpaceX na elektronice, která zajišťovala přímý let rakety bez jakýchkoliv výchylek. Když v roce 2019 odešel, zahrával si s myšlenkou autonomní železniční dopravy, především ve smyslu přepravy zboží. Už na den díkuvzdání toho samého roku, byl plán na odstartování společnosti na stole a v lednu roku 2020 mohl Matt spolu s dalšími dvěma bývalými kolegy začít s jeho uskutečňováním.
Jako start-upu se jim podařilo vybrat necelých 50 milionů dolarů (lehce přes miliardu korun), což je na jednu stranu výborný výsledek, na stranu druhou před nimi stále stojí nejeden problém. Soule má strach z konstrukce železnice, jejíž provozní a ekonomické limity jsou pro inženýry velkým oříškem.
Nepřehlédněte: Vlaky s hybridním pohonem. Za rok ušetří miliony litrů nafty
Druhým velkým problémem je pro společnost Parallel Systems velká míra privatizace, která způsobila růst velkých železničních společností a zánik v podstatě všech těch menších. Prosadit se přes vlastníky tohoto oligopolu bude také velmi nelehký úkol.
Pravdou ale je, že produkce všech skleníkových plynů ve Spojených státech je tvořena až z 29 % dopravou, přičemž čtvrtinu z ní tvoří doprava nákladní, takže pomoc s jejím snižováním je více než vítaná. Výhodou modulárních vlaků by také měla být mnohem lehčí manipulace, menší potřebné místo k montáži nebo snazší vykládání a nakládání zboží.
Od vesmírné rakety k elektrickým přepravním vlakům. Bývalí inženýři SpaceX založili společnost, která se zabývá autonomní železniční dopravou, která by mohla být násobně efektivnější, a především mnohem ekologičtější. K této snaze se jí dokonce dostalo podpory 50 milionů dolarů od investorů. Pokud by se partičce techniků podařilo opravdu prorazit, mohlo by to znamenat konec kamionové dopravy, jak ji známe.
Matt Soule pracoval ve společnosti SpaceX na elektronice, která zajišťovala přímý let rakety bez jakýchkoliv výchylek. Když v roce 2019 odešel, zahrával si s myšlenkou autonomní železniční dopravy, především ve smyslu přepravy zboží. Už na den díkuvzdání toho samého roku, byl plán na odstartování společnosti na stole a v lednu roku 2020 mohl Matt spolu s dalšími dvěma bývalými kolegy začít s jeho uskutečňováním.
Jako start-upu se jim podařilo vybrat necelých 50 milionů dolarů (lehce přes miliardu korun), což je na jednu stranu výborný výsledek, na stranu druhou před nimi stále stojí nejeden problém. Soule má strach z konstrukce železnice, jejíž provozní a ekonomické limity jsou pro inženýry velkým oříškem.
Nepřehlédněte: Vlaky s hybridním pohonem. Za rok ušetří miliony litrů nafty
Druhým velkým problémem je pro společnost Parallel Systems velká míra privatizace, která způsobila růst velkých železničních společností a zánik v podstatě všech těch menších. Prosadit se přes vlastníky tohoto oligopolu bude také velmi nelehký úkol.
Pravdou ale je, že produkce všech skleníkových plynů ve Spojených státech je tvořena až z 29 % dopravou, přičemž čtvrtinu z ní tvoří doprava nákladní, takže pomoc s jejím snižováním je více než vítaná. Výhodou modulárních vlaků by také měla být mnohem lehčí manipulace, menší potřebné místo k montáži nebo snazší vykládání a nakládání zboží.