Peklo zamrzlo? Elektromobilem začíná jezdit velmi známý ministr z české vlády

Luboš Srb
  • Elektromobilita je v Česku zatím spíše nepochopena a proto vnímána negativně
  • Politici byli historicky proti rozvoji ekologičtějšího způsobu dopravy
  • Teď tu ale možná máme první střípek změny do budoucna
Škoda Enyaq iV
Škoda Enyaq iV

Když jsme se před pár lety od místopředsedy vlády, ministra průmyslu a obchodu a ministra dopravy Karla Havlíčka dozvěděli, že „elektromobily jsou pomalé a mají dojezd jen 200 kilometrů“, tak bylo jasné, že bez vzdělávání a informování veřejnosti včetně politiků a všech možných hlavounů to prostě nepůjde.

Opožděný nástup elektromobility v Česku

Česko zamrzlo ve staré době, což lze samozřejmě vysvětlovat různými způsoby. Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto dlouhou dobu odkládala projekt čistokrevného elektromobilu a přišla s ním až skoro jako poslední ze všech velkých hráčů. V Česku se prostě elektromobilitě na lepší časy neblýskalo.

Jenže naše země je malá a pokud se ke změnám odhodlá celá Evropská unie,  tak by bylo přinejmenším hloupé tento trend nenásledovat, i kdyby v menším měřítku. Koneckonců i český výrobce aut z Mladé Boleslavi patří do německého koncernu, který opět z různých důvodů přehodil výhybku a vydal se cestou k elektromobilitě.


Čtěte také: KSČM přichází s tvrdou předvolební kampaní proti elektromobilům!


Škoda Auto, výroba aut
Škoda Auto, výroba aut

Jan Hamáček začíná jezdit elektromobilem

Pokud nechceme jako země zůstat pozadu a přijít o velmi silný automobilový průmysl, musíme hrát s ostatními a ne proti nim. Podle posledních informací to konečně začíná vypadat, že se něco děje a můžeme očekávat změny v podpoře a rozvoji elektromobility v Česku.

Svou troškou do mlýna by mohl pomoct i ministr vnitra a předseda ČSSD, Jan Hamáček, který na Twitteru uvedl, že začíná jezdit s elektromobilem Škoda Enyaq iV a vidí v tom budoucnost. „Pokrok nezastavíš, budoucnost aut je v elektromobilitě. Jako první ministr ČR budu jezdit v elektromobilu. Dnes jsme převzali do flotily Ministerstva vnitra Škodu Enyaq iV.“


Čtěte také: Gigafactory ČEZ v Prunéřově nejdříve v roce 2024. Baterie má odebírat Škoda Auto


Změní někteří politici názor?

Uvidíme, třeba díky svým reálným zkušenostem z jízdy s elektromobilem dokáže první ministr lépe vysvětlovat lidem kolem sebe, že elektrovůz už dávno není jen golfovým přibližovadlem, ale plnohodnotným autem, které je maximálně pohodlné, tiché, bezpečné a navíc i velmi rychlé a dojede klidně až k moři.

Co říkáte na to, že to trvalo takovou dobu, než se někdo z vlády odhodlal k tomu přesednout do čistého elektromobilu a jít tak trochu příkladem ostatním? V jiných zemích je tohle naprosto přirozené a v případě, kdy máte domovskou automobilku, která vyrábí takový produkt, je to skoro až úsměvné, že jsme se spolupráce nedočkali mnohem dříve.


Autor článku

Luboš Srb - Šéfredaktor

Luboš píše o technologiích s důrazem na užitečnost pro čtenáře. Od roku 2007 publikoval přes 8 000 článků, začínal jako zakladatel magazínu Mobilizujeme.cz. V osobním životě sází na produkty od Applu a Tesly.


Komentáře


Nejnovější články