KSČM přichází s tvrdou předvolební kampaní proti elektromobilům!

  • Kraje a města nebudou mít na pořízení bezemisních autobusů, tvrdí komunisté
  • Nicméně s tím mají pomoci dotační programy, o kterých jsme již informovali
  • Může se stát to, před čím v předvolební kampani varuje KSČM?
Plně elektrický autobus firmy Solaris v MHD ve městě Milán

Plně elektrický autobus firmy Solaris v MHD ve městě Milán

„Zastavme zelené šílenství! Zachraňme veřejnou dopravu!“ tak zní slogan v nedávném příspěvku KSČM na jejich oficiálním facebookovém účtu. Na co se snaží upozornit Komunistická strana Čech a Moravy (KSČM) a říká skutečně pravdu, nebo jen část, která pak vyzní jinak, než jak tomu ve skutečnosti je?

KSČM varuje před čistými elektrickými autobusy

Podle Jaroslava Komínka z KSČM, který se pod příspěvek podepsal, jde o to, že kraje a města kvůli pořízení nových elektrických a vodíkových autobusů budou muset rušit spoje, protože si nové vozy nebudou moci dovolit. A pak prý může dojít k tomu, že budou některé spoje rušeny a lidé se hůř dostanou do práce, do škol, k lékařům.

„Ve Sněmovně teď leží návrh zákona (sněmovní tisk č. 1121), který přikazuje krajům, aby od roku 2026 požadovaly nejméně neuvěřitelných 60 % drahých nízkoemisních autobusů. Šest z deseti autobusů bude muset být na elektřinu. Proti tomuto nesmyslu budu bojovat všemi dostupnými prostředky,“ říká Jaroslav Komínek.


Čtěte také: Stane se Česko elektromobilovým rájem nebo popelnicí Evropy?


Jde o oprávněné varování nebo zbytečné vytváření strachu?

Je otázkou, jestli jde pouze o názor soudruha Komínka či celé Komunistické strany, každopádně co zde zcela chybí a na čem záleží, je dotační podpora od státu právě pro kraje a města v případě pořizování těchto bezemisních autobusů, které zlepšují podmínky k životu ve městech. Proč tedy bojovat proti lepším podmínkám k životu?

Konkrétně z programu IROP už bylo pořízeno 79 elektrických autobusů a do roku 2027 má na rozvoj elektromobility padnout dokonce částka 34,2 miliard korun, přičemž jen v rámci programu IROP půjde o 8,2 miliard korun na pořizování těchto finančně nákladnějších vozů. Právě, aby na to kraje a města měly. Navíc se autobusy nebudou měnit všechny ze dne na den, ale průběžně.

Solaris elektrobus nabíjecí stanice

Solaris elektrobus nabíjecí stanice

Co si myslíte o názoru, který se objevil na oficiálním facebookovém účtu KSČM? Je na něm něco pravdy nebo jde o zbytečné vyvolávání strachu a bojování proti něčemu, co nám má naopak naše životy zlepšit? Každopádně co je jisté, tak že se volby blíží, a jde tedy o součást předvolební kampaně.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

KSČM přichází s tvrdou předvolební kampaní proti elektromobilům!

  • Kraje a města nebudou mít na pořízení bezemisních autobusů, tvrdí komunisté
  • Nicméně s tím mají pomoci dotační programy, o kterých jsme již informovali
  • Může se stát to, před čím v předvolební kampani varuje KSČM?
Plně elektrický autobus firmy Solaris v MHD ve městě Milán

Plně elektrický autobus firmy Solaris v MHD ve městě Milán

„Zastavme zelené šílenství! Zachraňme veřejnou dopravu!“ tak zní slogan v nedávném příspěvku KSČM na jejich oficiálním facebookovém účtu. Na co se snaží upozornit Komunistická strana Čech a Moravy (KSČM) a říká skutečně pravdu, nebo jen část, která pak vyzní jinak, než jak tomu ve skutečnosti je?

KSČM varuje před čistými elektrickými autobusy

Podle Jaroslava Komínka z KSČM, který se pod příspěvek podepsal, jde o to, že kraje a města kvůli pořízení nových elektrických a vodíkových autobusů budou muset rušit spoje, protože si nové vozy nebudou moci dovolit. A pak prý může dojít k tomu, že budou některé spoje rušeny a lidé se hůř dostanou do práce, do škol, k lékařům.

„Ve Sněmovně teď leží návrh zákona (sněmovní tisk č. 1121), který přikazuje krajům, aby od roku 2026 požadovaly nejméně neuvěřitelných 60 % drahých nízkoemisních autobusů. Šest z deseti autobusů bude muset být na elektřinu. Proti tomuto nesmyslu budu bojovat všemi dostupnými prostředky,“ říká Jaroslav Komínek.


Čtěte také: Stane se Česko elektromobilovým rájem nebo popelnicí Evropy?


Jde o oprávněné varování nebo zbytečné vytváření strachu?

Je otázkou, jestli jde pouze o názor soudruha Komínka či celé Komunistické strany, každopádně co zde zcela chybí a na čem záleží, je dotační podpora od státu právě pro kraje a města v případě pořizování těchto bezemisních autobusů, které zlepšují podmínky k životu ve městech. Proč tedy bojovat proti lepším podmínkám k životu?

Konkrétně z programu IROP už bylo pořízeno 79 elektrických autobusů a do roku 2027 má na rozvoj elektromobility padnout dokonce částka 34,2 miliard korun, přičemž jen v rámci programu IROP půjde o 8,2 miliard korun na pořizování těchto finančně nákladnějších vozů. Právě, aby na to kraje a města měly. Navíc se autobusy nebudou měnit všechny ze dne na den, ale průběžně.

Solaris elektrobus nabíjecí stanice

Solaris elektrobus nabíjecí stanice

Co si myslíte o názoru, který se objevil na oficiálním facebookovém účtu KSČM? Je na něm něco pravdy nebo jde o zbytečné vyvolávání strachu a bojování proti něčemu, co nám má naopak naše životy zlepšit? Každopádně co je jisté, tak že se volby blíží, a jde tedy o součást předvolební kampaně.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."