Test spotřeby Škoda Enyaq Coupé RS iV – Lepší aerodynamika ovlivnila i dojezd

Zdeněk Buček
  • Detailně jsme prověřili Škodu Enyaq Coupé RS iV v testu spotřeby
  • Dokážete odhadnout, za kolik jezdí 220kW SUV od Škodovky?
  • Z výsledných hodnot budete příjemně překvapeni
Škoda Enyaq Coupé RS iV
Škoda Enyaq Coupé RS iV

Během klasického týdenního testu Škody Enyaq Coupé RS iV jsme se pochopitelně zaměřili také na spotřebu a tím pádem i dojezd. Naměřené hodnoty jsou vzhledem k váze a výkonu vozu více než pěkné.

Jakou má spotřebu Škoda Enyaq Coupé RS iV?

Začněme ve městě, kde je elektromobilům nejlépe z pohledu spotřeby a dojezdu. Během týdne, kdy se teploty pohybovaly kolem 14 ºC ráno a skoro 30 ºC odpoledne, jsme se běžně pohybovali po Praze za krásných 14,2 až 15,6 kW/100 km.

Nižší údaj platí spíš pro cesty na delší vzdálenost a při konstantní rychlosti, s vyšší hodnotou můžete počítat, pokud budete auto využívat na krátké vzdálenosti a je tak ze začátku potřeba vůz vytopit či vychladit na nastavených 22 ºC. Dojezd v takovém případě bude 490 až 540 kilometrů.

Škoda Enyaq Coupé RS iV
Škoda Enyaq Coupé RS iV

Čtěte také: Test nabíjení Škoda Enyaq Coupé RS iV – Daleko lepší, než jsme očekávali


Enyaq Coupé RS iV se dálnice rozhodně nebojí

V podobném duchu se budete pohybovat i v meziměstském provozu. Během testovacích 45 km mezi vesnicemi na Brněnsku jsme skončili s výsledkem 15,1 kW/100 km. V takovém případě ujedete prakticky až 500 km na jedno nabití.

Nejnovější elektricky přírůstek Škody Auto je ale plnohodnotný vůz, a tak se nezalekne ani dlouhých dálničních úseků. Při dodržování rychlosti 130 km/h se nám na ukazateli spotřeby po 400 kilometrech jízdy zobrazovala hodnota 20,3 kW/100 km. Dojezd tak bude necelých 380 kilometrů.

Pokud zavítáte nad povolený limit a pojedete rychlostí 140 km/h, především na vybraných úsecích v Rakousku či Německu, Enyaq Coupé RS iV si řekne o stále krásných 21,6 kW/100 km. Plnou baterii tak vybijete po zhruba 360 kilometrech. Vzhledem k výkonu 220 kW a pohonu všech kol se jedná o skvělý výsledek. Jak je vidět, vylepšená aerodynamika pomohla nejen vzhledu, ale i spotřebě a dojezdu.

Sledujte nás v Google Zprávách

Komentáře


Nejnovější články