Test spotřeby Škoda Enyaq Coupé RS iV – Lepší aerodynamika ovlivnila i dojezd
- Detailně jsme prověřili Škodu Enyaq Coupé RS iV v testu spotřeby
- Dokážete odhadnout, za kolik jezdí 220kW SUV od Škodovky?
- Z výsledných hodnot budete příjemně překvapeni

Během klasického týdenního testu Škody Enyaq Coupé RS iV jsme se pochopitelně zaměřili také na spotřebu a tím pádem i dojezd. Naměřené hodnoty jsou vzhledem k váze a výkonu vozu více než pěkné.
Jakou má spotřebu Škoda Enyaq Coupé RS iV?
Začněme ve městě, kde je elektromobilům nejlépe z pohledu spotřeby a dojezdu. Během týdne, kdy se teploty pohybovaly kolem 14 ºC ráno a skoro 30 ºC odpoledne, jsme se běžně pohybovali po Praze za krásných 14,2 až 15,6 kW/100 km.
Nižší údaj platí spíš pro cesty na delší vzdálenost a při konstantní rychlosti, s vyšší hodnotou můžete počítat, pokud budete auto využívat na krátké vzdálenosti a je tak ze začátku potřeba vůz vytopit či vychladit na nastavených 22 ºC. Dojezd v takovém případě bude 490 až 540 kilometrů.

Čtěte také: Test nabíjení Škoda Enyaq Coupé RS iV – Daleko lepší, než jsme očekávali
Enyaq Coupé RS iV se dálnice rozhodně nebojí
V podobném duchu se budete pohybovat i v meziměstském provozu. Během testovacích 45 km mezi vesnicemi na Brněnsku jsme skončili s výsledkem 15,1 kW/100 km. V takovém případě ujedete prakticky až 500 km na jedno nabití.
Nejnovější elektricky přírůstek Škody Auto je ale plnohodnotný vůz, a tak se nezalekne ani dlouhých dálničních úseků. Při dodržování rychlosti 130 km/h se nám na ukazateli spotřeby po 400 kilometrech jízdy zobrazovala hodnota 20,3 kW/100 km. Dojezd tak bude necelých 380 kilometrů.
Pokud zavítáte nad povolený limit a pojedete rychlostí 140 km/h, především na vybraných úsecích v Rakousku či Německu, Enyaq Coupé RS iV si řekne o stále krásných 21,6 kW/100 km. Plnou baterii tak vybijete po zhruba 360 kilometrech. Vzhledem k výkonu 220 kW a pohonu všech kol se jedná o skvělý výsledek. Jak je vidět, vylepšená aerodynamika pomohla nejen vzhledu, ale i spotřebě a dojezdu.