Elektrická Škoda Enyaq je v nabídce automobilky stále zatím osamocena. Pokud nebudeme počítat dvě karosářské verze, stále jde jen o jediný elektrický model českého výrobce. To se ovšem již brzy změní. Do předsériové výroby zamířil jeho menší sourozenec, model Elroq. Vyrábět se bude po boku Octavie a Enyaqu v mladoboleslavské výrobní lince.
Jak již název Elroq mírně napovídá, půjde o elektrickou variantu crossover/SUV Karoq. Škoda chce tímto způsobem uvést na trh vícero modelů, ovšem na vlastní elektrické platformě. Vozy tedy budou konkstrukčně odlišné. Navíc je známé, že elektromobily, které vznikají na konvenčních platformách, nedosahují takových kvalit jako na dedikovaných „elektrických“ podvozcích.
Z výrobní linky nyní sjíždí první kusy ověřovací série. Ta má za úkol seznámit dělníky s odlišnými procesy a připravit je na budoucí ostrý provoz. Proces nasazení nového vozu na výrobní linku je dlouhý a začíná 4 roky před zahájením ostré produkce. Do tohoto procesu patří zejména i rozhodnutí, zda lze vůz vyrábět souběžně s jinými modely na jedné lince či je potřeba úprava nebo výstavba zcela nové linky.
U Elroqu naštěstí platí první varianta a tak se přidá k výrobě v domovském městě automobilky. Z jedné linky tedy sjíždí Octavia s platformou MQB i elektrický Enyaq s vlastní řadou MEB. Nepůjde tedy o zcela nový výrobní proces.
Čtěte také: Škodovka prodává za pár korun velice užitečnou věcičku. Ocení ji každý řidič!
Necelé tři roky do zahájení se tedy finálně rozhoduje, zda se bude vůz vyrábět. Kolem hranice dvou let výrobce zasmluvní dodavatele a určí dodávky prvních testovacích dílů. Výrobní linky se obohatí o nové komponenty, stroje a lisy pro karosářské díly. Ostrému provozu nicméně předchází několik testovacích sérií. Ty musí ověřit nejen připravenost linky, ale i kvalitu výsledného produktu. Předsériová výroba se tak dělí na několik dalších fází. Prakticky žádný vůz ale neopustí brány továrny.
Ověřovací série jednak školí pracovníky, plní ale velmi důležitou funkci, jelikož se na ní provádí pevnostní a bezpečnostní zkoušky. Životnost dílů i spolehlivost digitálních systémů jsou taktéž předmětem blízkého sledování. S blížícím se datem spuštění se vyrobí nultá verze, ve které již musí vše fungovat stoprocentně. I do této fáze se Elroq velmi rychle blíží. Po zahájení provozu se bude postupně navyšovat rychlost výroby z jednotek kusů na stovky.
Elektrická Škoda Enyaq je v nabídce automobilky stále zatím osamocena. Pokud nebudeme počítat dvě karosářské verze, stále jde jen o jediný elektrický model českého výrobce. To se ovšem již brzy změní. Do předsériové výroby zamířil jeho menší sourozenec, model Elroq. Vyrábět se bude po boku Octavie a Enyaqu v mladoboleslavské výrobní lince.
Jak již název Elroq mírně napovídá, půjde o elektrickou variantu crossover/SUV Karoq. Škoda chce tímto způsobem uvést na trh vícero modelů, ovšem na vlastní elektrické platformě. Vozy tedy budou konkstrukčně odlišné. Navíc je známé, že elektromobily, které vznikají na konvenčních platformách, nedosahují takových kvalit jako na dedikovaných „elektrických“ podvozcích.
Z výrobní linky nyní sjíždí první kusy ověřovací série. Ta má za úkol seznámit dělníky s odlišnými procesy a připravit je na budoucí ostrý provoz. Proces nasazení nového vozu na výrobní linku je dlouhý a začíná 4 roky před zahájením ostré produkce. Do tohoto procesu patří zejména i rozhodnutí, zda lze vůz vyrábět souběžně s jinými modely na jedné lince či je potřeba úprava nebo výstavba zcela nové linky.
U Elroqu naštěstí platí první varianta a tak se přidá k výrobě v domovském městě automobilky. Z jedné linky tedy sjíždí Octavia s platformou MQB i elektrický Enyaq s vlastní řadou MEB. Nepůjde tedy o zcela nový výrobní proces.
Čtěte také: Škodovka prodává za pár korun velice užitečnou věcičku. Ocení ji každý řidič!
Necelé tři roky do zahájení se tedy finálně rozhoduje, zda se bude vůz vyrábět. Kolem hranice dvou let výrobce zasmluvní dodavatele a určí dodávky prvních testovacích dílů. Výrobní linky se obohatí o nové komponenty, stroje a lisy pro karosářské díly. Ostrému provozu nicméně předchází několik testovacích sérií. Ty musí ověřit nejen připravenost linky, ale i kvalitu výsledného produktu. Předsériová výroba se tak dělí na několik dalších fází. Prakticky žádný vůz ale neopustí brány továrny.
Ověřovací série jednak školí pracovníky, plní ale velmi důležitou funkci, jelikož se na ní provádí pevnostní a bezpečnostní zkoušky. Životnost dílů i spolehlivost digitálních systémů jsou taktéž předmětem blízkého sledování. S blížícím se datem spuštění se vyrobí nultá verze, ve které již musí vše fungovat stoprocentně. I do této fáze se Elroq velmi rychle blíží. Po zahájení provozu se bude postupně navyšovat rychlost výroby z jednotek kusů na stovky.