Skateboardový design s umisťováním baterií do podvozku je zastaralý, tvrdí Musk
- Stávající skateboard design podvozku a baterií u Tesly (a konečně také i u tradičních automobilek) je podle Muska zastaralý
- Nahradit ho má způsob uložení článků 4680, tedy kdy se rám vozu chová zároveň i jako akumulátor
- Stejný způsob integrování již využívají letadla

Musk uvedl, že skateboard design nakonec zastará, ale bude to chvíli trvat. První Tesla původně nebyla elektromobilem. Ve skutečnosti je původní Tesla Roadster v podstatě spalovacím autem přestavěným na elektrický. Nebyl to zrovna nejlepší způsob jak dělat elektromobily, tak se Tesla rozhodla pro vývoj vlastní platformy.
Tesla Model S (test) jako první použila designový koncept „skateboardu“. Jak je vidět z výše uvedeného obrázku, podvozek vypadá jako skateboard a baterie v něm leží v podlaze vozu. Tím se uvolní prostor v kabině a vytvoří se vyvážené těžiště. Mnoho dalších výrobců automobilů nyní používá podobný koncept ve svých elektromobilech.
Je něco lepšího?
Na základě informací, které byly odhaleny na akci Tesla Battery Day 2020 a potvrzeny během konferenčního hovoru společnosti, již v budoucnu Tesla nemusí využívat design skateboardu. Je to proto, že Tesla plánuje vložit své nové bateriové články 4680 do struktury vozu. Rám vozu v zásadě slouží také jako akumulátor.
Během nedávného konferenčního hovoru se analytik Jefferies Philippe Houchois zeptal Elona Muska, zda Tesla plánuje „vyřadit“ skateboardovou platformu. Šéf Tesly připustil, že v budoucnu se stane „zastaralou“. Proces přesunu všech vozidel na novou konstrukční platformu však bude trvat roky. Musk vysvětlil, dle serveru Teslarati: „Není to tak, že by stávající auta přestala mít hodnotu. Je to jen to, že pokud máte strukturální balíček, kde balíček přispívá ke strukturální hodnotě automobilu – něco jako kompozitní voštinový efekt přenosu sdílení mezi horní a dolní deskou, pak vše, co to nedělá, bude muset mít duplicitní hardware. Bude to více vážit. Bude to stát víc. Totéž platí pro přední a zadní odlitky. Upřímně řečeno, snažíme se udělat auto tak, jako byste si udělali hračku. Kdybyste měli model autíčka, pak to musí být opravdu levné a vypadat skvěle. A jak byste to udělali? Uděláte odlitek.“
Musk dále porovnával vývoj s vývojem letadel. Je to nezbytný a přirozený postup. Letadla používaly pro palivové nádrže samostatnou skořepinu, ale nyní je integrována do křídel.
Čtěte také: Elon Musk prorokuje, že plně elektrická letadla přijdou do 3 let
Mnoho výrobců začíná vyrábět elektromobily na právě skateboard designu (nebo z něho vychází), tudíž je velice nepravděpodobné, že by někdo z nich změnil kompletní design platformy jako se chystá Tesla. Že by to byla pro největšího výrobce elektromobilů na světě další zásadní, konkurenční výhoda? To teprve uvidíme.