I když se síť nabíjecích stanic neustále rozšiřuje, stále se můžete dostat do situace, kdy se vám elektromobil během cesty vybije pod kritickou hranici a odmítne se dále pohybovat. Nejbezpečnější a nejlepší variantou je zaručeně odvoz odtahovou službou. I tak ale musíte podniknout sérii kroků, jak elektromobil bezpečně naložit. Jak má tento postup řešený Tesla?
Pokud nemáte možnost nabít před dosažením cíle, nejspíše se pokusíte co nejdále dojet po vlastní ose. Tesla má z výroby nastavenou rezervu baterie, podobně jako tomu je u spalovacích aut. Jelikož ale není žádané, abyste tuto část kapacity používali, na displeji žádnou kontrolku rezervy nehledejte.
Tato část se nazývá buffer a pro správné použití musí mít vůz alespoň jednou za čas dobití do 100 %. Jen v takovém případě se kapacity jednotlivých článků vybalancují a mohou vám poskytnout důležitý rozdíl v dojezdu. Pokud často dobíjíte na Superchargerech, může se stát, že Tesla odmítne pokračovat v jízdě i při zbývajících jednotkách procent v baterii.
I pár kilometrů navíc totiž může znamenat rozdíl mezi uvíznutím a dojezdem na bezpečné místo, ideálně s nabíjecím stojanem. Je důležité zmínit, že buffer nabídne přinejlepším 15 km dojezdu v příznivých povětrnostních podmínkách. S diagnostickým nástrojem můžete sledovat kapacitu baterie i v mínusu a tudíž i mít lepší představu o teoretickém dojezdu.
Využitelnost se zde ale počítá v nízkých jednotkách procent. V zimních měsících nemůžete v žádném případě počítat s podobnou rezervou. Pokud již tušíte, že vzdálenost do bezpečí je delší, než kolik by vaše Tesla mohla ujet, zastavte včas na bezpečném místě než vás vůz odpojí od vysokonapěťové baterie.
Jakmile totiž vozidlo hlavní baterii odpojí, nic jiného než naložení na odtahovku vás nečeká. Po odpojení stykače již není možné uvést vůz do chodu vlastním pohonem. V provozu pak již zůstává pouze menší 12 či 16 voltová baterie. Ta i nadále pohání jen nezbytně důležité funkce. Pro uvolnění zablokovaných kol je navíc v systému potřeba umožnit režim tažení. Ten jediný umožní velmi pomalou jízdu, kterou vůz dostanete na plošinu odtahu. Jakmile totiž překročíte rychlost zhruba 8 km/h, vůz se zabrzdí a musíte tažný režim opětovně povolit.
Je to i ochrana proti tažení. Pakliže byste chtěli krátkým tažením zrekuperovat energii, musíte vůz zastavit před kritickým odpojením stykače. V takovém případě je možné vůz táhnout standardní rychlostí a nestanete se téměř nehybnou překážkou v provozu. Pokud k odpojení baterie již došlo, může při delším stání dojít k vybití i malé baterie. Z bezpečnostních i jiných důvodů je pak lepší si odblokovat přístup do frunku, pokud byste museli dobíjet i malý akumulátor.
I když se síť nabíjecích stanic neustále rozšiřuje, stále se můžete dostat do situace, kdy se vám elektromobil během cesty vybije pod kritickou hranici a odmítne se dále pohybovat. Nejbezpečnější a nejlepší variantou je zaručeně odvoz odtahovou službou. I tak ale musíte podniknout sérii kroků, jak elektromobil bezpečně naložit. Jak má tento postup řešený Tesla?
Pokud nemáte možnost nabít před dosažením cíle, nejspíše se pokusíte co nejdále dojet po vlastní ose. Tesla má z výroby nastavenou rezervu baterie, podobně jako tomu je u spalovacích aut. Jelikož ale není žádané, abyste tuto část kapacity používali, na displeji žádnou kontrolku rezervy nehledejte.
Tato část se nazývá buffer a pro správné použití musí mít vůz alespoň jednou za čas dobití do 100 %. Jen v takovém případě se kapacity jednotlivých článků vybalancují a mohou vám poskytnout důležitý rozdíl v dojezdu. Pokud často dobíjíte na Superchargerech, může se stát, že Tesla odmítne pokračovat v jízdě i při zbývajících jednotkách procent v baterii.
I pár kilometrů navíc totiž může znamenat rozdíl mezi uvíznutím a dojezdem na bezpečné místo, ideálně s nabíjecím stojanem. Je důležité zmínit, že buffer nabídne přinejlepším 15 km dojezdu v příznivých povětrnostních podmínkách. S diagnostickým nástrojem můžete sledovat kapacitu baterie i v mínusu a tudíž i mít lepší představu o teoretickém dojezdu.
Využitelnost se zde ale počítá v nízkých jednotkách procent. V zimních měsících nemůžete v žádném případě počítat s podobnou rezervou. Pokud již tušíte, že vzdálenost do bezpečí je delší, než kolik by vaše Tesla mohla ujet, zastavte včas na bezpečném místě než vás vůz odpojí od vysokonapěťové baterie.
Jakmile totiž vozidlo hlavní baterii odpojí, nic jiného než naložení na odtahovku vás nečeká. Po odpojení stykače již není možné uvést vůz do chodu vlastním pohonem. V provozu pak již zůstává pouze menší 12 či 16 voltová baterie. Ta i nadále pohání jen nezbytně důležité funkce. Pro uvolnění zablokovaných kol je navíc v systému potřeba umožnit režim tažení. Ten jediný umožní velmi pomalou jízdu, kterou vůz dostanete na plošinu odtahu. Jakmile totiž překročíte rychlost zhruba 8 km/h, vůz se zabrzdí a musíte tažný režim opětovně povolit.
Je to i ochrana proti tažení. Pakliže byste chtěli krátkým tažením zrekuperovat energii, musíte vůz zastavit před kritickým odpojením stykače. V takovém případě je možné vůz táhnout standardní rychlostí a nestanete se téměř nehybnou překážkou v provozu. Pokud k odpojení baterie již došlo, může při delším stání dojít k vybití i malé baterie. Z bezpečnostních i jiných důvodů je pak lepší si odblokovat přístup do frunku, pokud byste museli dobíjet i malý akumulátor.