Aféra, o které se zatím mlčí. Tesla nezvládla přechod na nové řídicí jednotky

Tesla Model 3 (2024) přezdívaná Highland | foto: Unsplash

Tesla Model 3 (2024) přezdívaná Highland | foto: Unsplash

Noví zákazníci Tesly se potýkají s nepříjemnými potížemi spojenými s automatizovaným řízením. Jde o chybu na nejnovější verzi řídicí jednotky s verzí HW4, nově přezdívané také jako AI4. Potíž je se zkratem na elektrickém vedení. Ani vývojáři společnosti zatím neví, co přesně za chybou stojí. Mezitím se kupí stížnosti zákazníků včetně těch českých, kterým není možné ani po opakované návštěvě v servisu problém odstranit.

Tesla má obří problém

Informace z nitra společnosti ale pomalu pronikají na povrch. Jak uvádí odborný web Electrek, dle vyjádření technika z Tesly může za zkrat nízkonapěťová baterie a zkratuje řídicí systém během kalibrace kamer vozidla.

Chyba se projevuje jen u nových vozidel, především Modelu 3. Majitelé hlásí potíže již po pár set ujetých kilometrech. Chyba ovlivňuje celkové ovládání vozu a především jeho komfortní funkce včetně bezpečnostních. Systém je proto velmi nestabilní a selhává i GPS navigace, odhad dojezdu, kamery i aktivní bezpečnostní prvky.

I když se řídicí systém verze HW4 dodává do Tesel již delší dobu, chybou jsou postižené pouze vozy vyrobené v posledních měsících. Interně se nové aktualizované verzi počítače přezdívá AI4.1. Nyní je na servisních technicích, aby problém izolovali a zveřejnili zprávu nejen pro vedení, ale i zasažené majitele vozidel. Je důležité především zajistit, aby byly funkční bezpečností funkce vozidel.

Interiér Tesly Model 3 (2024) | foto: Luboš Srb, Elektrickevozy.cz

Interiér Tesly Model 3 (2024) | foto: Luboš Srb, Elektrickevozy.cz

Konec roku bývá pro Teslu kritický

Potíže přichází v nejméně vhodnou dobu. Ke konci roku se snaží Tesla vždy navýšit počet prodaných kusů před tím, než formálně uzavře další fiskální rok. Letošní dodávky jsou navíc dlouhodobě nejnižší za poslední desetiletí. Technická chyba může zapříčinit jednak zdržení dodávek až na další rok, ale také zdrženlivost nových zájemců, kteří raději počkají s objednávkou až na vyřešení potíží. Tesle se daří objednávky vyřizovat v řádu jednotek týdnů.

Hlášení chyby zatím přichází z řad majitelů, nikoliv od zaštiťujících bezpečnostních agentur, například severoamerické NHTSA. Z tohoto důvodu se domníváme, že chyba zřejmě nebyla agentuře ani nahlášena. Jestliže jsou ale postiženy bezpečnostní funkce včetně pro Teslu kriticky důležitých optických kamer, měla by tato záležitost být rozhodně nahlášena a co nejrychleji vyřešena. Jednou z možností nápravy je výměna jednotek za starší verzi. Tesla se ale bude snažit učinit vše pro to, aby nápravu sjednala prostřednictvím vzdálené aktualizace přes internet, jak jsme u ni zvyklí.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Aféra, o které se zatím mlčí. Tesla nezvládla přechod na nové řídicí jednotky

Tesla Model 3 (2024) přezdívaná Highland | foto: Unsplash

Tesla Model 3 (2024) přezdívaná Highland | foto: Unsplash

Noví zákazníci Tesly se potýkají s nepříjemnými potížemi spojenými s automatizovaným řízením. Jde o chybu na nejnovější verzi řídicí jednotky s verzí HW4, nově přezdívané také jako AI4. Potíž je se zkratem na elektrickém vedení. Ani vývojáři společnosti zatím neví, co přesně za chybou stojí. Mezitím se kupí stížnosti zákazníků včetně těch českých, kterým není možné ani po opakované návštěvě v servisu problém odstranit.

Tesla má obří problém

Informace z nitra společnosti ale pomalu pronikají na povrch. Jak uvádí odborný web Electrek, dle vyjádření technika z Tesly může za zkrat nízkonapěťová baterie a zkratuje řídicí systém během kalibrace kamer vozidla.

Chyba se projevuje jen u nových vozidel, především Modelu 3. Majitelé hlásí potíže již po pár set ujetých kilometrech. Chyba ovlivňuje celkové ovládání vozu a především jeho komfortní funkce včetně bezpečnostních. Systém je proto velmi nestabilní a selhává i GPS navigace, odhad dojezdu, kamery i aktivní bezpečnostní prvky.

I když se řídicí systém verze HW4 dodává do Tesel již delší dobu, chybou jsou postižené pouze vozy vyrobené v posledních měsících. Interně se nové aktualizované verzi počítače přezdívá AI4.1. Nyní je na servisních technicích, aby problém izolovali a zveřejnili zprávu nejen pro vedení, ale i zasažené majitele vozidel. Je důležité především zajistit, aby byly funkční bezpečností funkce vozidel.

Interiér Tesly Model 3 (2024) | foto: Luboš Srb, Elektrickevozy.cz

Interiér Tesly Model 3 (2024) | foto: Luboš Srb, Elektrickevozy.cz

Konec roku bývá pro Teslu kritický

Potíže přichází v nejméně vhodnou dobu. Ke konci roku se snaží Tesla vždy navýšit počet prodaných kusů před tím, než formálně uzavře další fiskální rok. Letošní dodávky jsou navíc dlouhodobě nejnižší za poslední desetiletí. Technická chyba může zapříčinit jednak zdržení dodávek až na další rok, ale také zdrženlivost nových zájemců, kteří raději počkají s objednávkou až na vyřešení potíží. Tesle se daří objednávky vyřizovat v řádu jednotek týdnů.

Hlášení chyby zatím přichází z řad majitelů, nikoliv od zaštiťujících bezpečnostních agentur, například severoamerické NHTSA. Z tohoto důvodu se domníváme, že chyba zřejmě nebyla agentuře ani nahlášena. Jestliže jsou ale postiženy bezpečnostní funkce včetně pro Teslu kriticky důležitých optických kamer, měla by tato záležitost být rozhodně nahlášena a co nejrychleji vyřešena. Jednou z možností nápravy je výměna jednotek za starší verzi. Tesla se ale bude snažit učinit vše pro to, aby nápravu sjednala prostřednictvím vzdálené aktualizace přes internet, jak jsme u ni zvyklí.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."