Situace je vážná. Tesla dál propouští, nikdo nemá své místo jisté

Pavel Škopek
  • Americká automobilka zahájila další vlnu propouštění
  • Týká se softwarového, servisního a technického oddělení
  • V dubnu Tesla oznámila, že sníží počet zaměstnanců o víc než 10 %
Zaměstnanec Tesly
Zaměstnanec Tesly

Být dnes zaměstnancem americké automobilky Tesla dnes není nic, co by stálo za závidění. Zdá se, že nekončící vlna propouštění bude pokračovat i v květnu. Řada zaměstnanců z konstrukčních a inženýrských týmů, produktoví manažeři, ale i personalisté sdíleli na sociálních sítí, že o víkendu obdrželi e-mail s oznámením o propuštění. Mnozí z nich byla tímto způsobem informována v neděli.

Jako blesk z čistého nebe

Nyní již bývalí zaměstnanci také sdíleli snímky obrazovky e-mailů od Tesly, které odhalují nečekanou povahu tohoto propouštění. S okamžitou platností ztratily ve stejný den, kdy obdržely tyto e-mail, přístup k všem systémům a fyzickým zařízením Tesly. Některé z těchto osob podle serveru InsideEVs stále čekají na podrobnosti týkající se odstupného nebo dokumentů o propuštění.

V dubnu Tesla oznámila, že propustí „více než 10 %“ své globální pracovní síly. Současně ze společnosti odešlo několik vysoce postavených manažerů, včetně Drewa Baglina, Rohana Patela, Rebeccy Tinucci a Daniela Ho. V následných vlnách propouštění skončily ze dne na den celé týmy. Jak jsme již psali, Tesla se například zbavila kompletního marketingového týmu, který měl na starosti reklamy automobilky.

Mnohem větší údiv však minulý týden přineslo rozpuštění celého týmu zodpovědného za síť Superchargerů. Současně však generální ředitel automobilky Elon Musk uklidňuje, že s rozvojem sítě stále počítá, byť pomalejším tempem. Někteří zaměstnanci, které vyzpovídal server InsideEVs, přesto vyjádřili obavy z negativních dopadů na kvalitu a spolehlivost sítě Superchargerů. Na tu přitom jen ve Spojených států spoléhají milionů majitelů vozů Tesla a postupně se otevírá i majitelům elektromobilů jiných značek.

Výroba elektromobilu Tesla Model Y v Gigafactory Texas Austin
Výroba elektromobilu Tesla Model Y v Gigafactory Texas Austin

Čtěte také: 5 věcí, které byste měli vědět o humanoidním robotovi Tesla Optimus


Brutálně osekává náklady

Automobilka přistoupila k propouštění poté, co za sebou má neuspokojivé první čtvrtletí. Americký výrobce elektromobilů byl pod silným tlakem klesajících prodejů a brutální cenové války, protože cenové války, protože zvýšené úrokové sazby zpomalily přijetí elektrických vozidel. V dubnu Tesla uvedla, že pracuje na „nových modelech“, které by využívaly její současné platformy a výrobní linky, což by jí mělo umožnit lépe kontrolovat kapitálové výdaje.

Jak nicméně podotkl server Autoblog, účet za hromadné propouštění bude pro Teslu pěkně mastný. Sama automobilka počítá, že ve druhém čtvrtletí zaúčtuje náklady na hromadné propouštění ve výši více než 350 milionů dolarů (8,13 miliardy korun).

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Pavel Škopek - Redaktor

Profesně i soukromě se dlouhá léta zajímám o moderní technologie všeho druhu, od mobilních telefonů až po elektromobily. Ve volném čase se věnuji především fotografováním, nepohrdnu dobrým filmem a knihou nebo jezdím na elektrokole.


Komentáře


Nejnovější články