V posledních letech Ford několikrát zrychlil svůj plán na elektrifikaci modelové řady vozidel. Po určitých odkladech je konečně vidět značný pokrok. Mustang Mach-E slaví úspěchy a na příští rok se chystá F-150 Lightning. Ford také prodává dodávky E-Transit, ale čísla prodejů zatím nejsou k dispozici.
Z informací, které Ford dosud zveřejnil, se zdálo, že na velkoobjemovou výrobu elektrických vozidel se automobilka zdaleka nechystá. Nyní ale v sérii tweetů generální ředitel Fordu, Jim Farley, oznámil další urychlení plánů. Nejdůležitější informací je zveřejnění plánovaného objemu výroby, týkajícího se elektromobilů.
„K celé věci přistupujeme, jako bychom vyráběli ventilátory a řešili opatření proti Covidu. Ať to stojí cokoli, je třeba najít rychlé řešení. A funguje to. Nyní očekáváme, že do konce roku 2023 budeme celosvětově vyrábět 600 000 elektrických vozidel ročně. Dvojnásobek původního plánu. A to ještě předtím, než se objeví Blue Oval City.“
Čtěte také: Ztrácí Ford půdu pod nohama? Otevřeně tvrdí, že Tesla dělá nejlepší elektromobily
Blue Oval City je nové výrobní zařízení, které Ford nedávno představil jako obří továrnu na elektrické pick-upy se třemi novými gigatovárnami na baterie. Očekává se, že výroba v novém komplexu bude zahájena v roce 2025.
Až 600 000 elektrických vozidel by z Fordu udělalo druhého největšího výrobce elektromobilů (dle objemu výroby – pozn. redakce) po Tesle a Farley řekl, že ambicí společnosti je stát se největším výrobcem elektromobilů vůbec.
Aby toho automobilka dosáhla, bude muset výrazně navýšit kapacitu výroby elektromobilů, vzhledem k tomu, že v současnosti má ve výrobě pouze modely Mustang Mach-E a E-Transit. 600 000 elektroaut by bylo zhruba 10 % celkové celosvětové výrobní kapacity Fordu. Společnost již dříve uvedla, že do roku 2030 si klade za cíl, aby 40 % jejich prodejů bylo výhradně elektrických.
V posledních letech Ford několikrát zrychlil svůj plán na elektrifikaci modelové řady vozidel. Po určitých odkladech je konečně vidět značný pokrok. Mustang Mach-E slaví úspěchy a na příští rok se chystá F-150 Lightning. Ford také prodává dodávky E-Transit, ale čísla prodejů zatím nejsou k dispozici.
Z informací, které Ford dosud zveřejnil, se zdálo, že na velkoobjemovou výrobu elektrických vozidel se automobilka zdaleka nechystá. Nyní ale v sérii tweetů generální ředitel Fordu, Jim Farley, oznámil další urychlení plánů. Nejdůležitější informací je zveřejnění plánovaného objemu výroby, týkajícího se elektromobilů.
„K celé věci přistupujeme, jako bychom vyráběli ventilátory a řešili opatření proti Covidu. Ať to stojí cokoli, je třeba najít rychlé řešení. A funguje to. Nyní očekáváme, že do konce roku 2023 budeme celosvětově vyrábět 600 000 elektrických vozidel ročně. Dvojnásobek původního plánu. A to ještě předtím, než se objeví Blue Oval City.“
Čtěte také: Ztrácí Ford půdu pod nohama? Otevřeně tvrdí, že Tesla dělá nejlepší elektromobily
Blue Oval City je nové výrobní zařízení, které Ford nedávno představil jako obří továrnu na elektrické pick-upy se třemi novými gigatovárnami na baterie. Očekává se, že výroba v novém komplexu bude zahájena v roce 2025.
Až 600 000 elektrických vozidel by z Fordu udělalo druhého největšího výrobce elektromobilů (dle objemu výroby – pozn. redakce) po Tesle a Farley řekl, že ambicí společnosti je stát se největším výrobcem elektromobilů vůbec.
Aby toho automobilka dosáhla, bude muset výrazně navýšit kapacitu výroby elektromobilů, vzhledem k tomu, že v současnosti má ve výrobě pouze modely Mustang Mach-E a E-Transit. 600 000 elektroaut by bylo zhruba 10 % celkové celosvětové výrobní kapacity Fordu. Společnost již dříve uvedla, že do roku 2030 si klade za cíl, aby 40 % jejich prodejů bylo výhradně elektrických.