Síla lovebrandu? Zájem o Xiaomi auto je větší než o technologický klenot od BYD

Matouš Vrchota
Automobil značky BYD | foto: BYD
Automobil značky BYD | foto: BYD

Elektromobil Xiaomi YU7 získal 240 000 rezervací za 18 hodin a ukazuje, že přebíjí i technicky vyspělý BYD Tang L, který zatím zůstává v pozadí.

Xiaomi školí konkurenci

Takovou rychlost nikdo nečekal. Když Xiaomi spustilo minulý čtvrtek objednávky nového modelu YU7, získalo během osmnácti hodin neuvěřitelných 240 tisíc dokončených rezervací. Všechny jsou závazné a automobilka má na několik měsíců v objednávkách vystaráno.

Na novince nejvíce prodělá Tesla, jelikož právě nové SUV bude hlavním konkurentem inovovaného Modelu Y. To ale není vše. Za hlavy se budou nyní chytat i tradiční čínští giganti v čele s BYD. I oni budou přinejmenším chvíli trpět nižší prodejností.

A zrovna BYD v dubnu představil svojí novou vlajkovou loď, model Tang L. Vůz nebyl masivně propagovaný v médiích a ani nemá na kontě tak vysoký počet rezervací. Svět jej poznal především díky schopnosti ultra rychlého nabíjení. Během pěti minut na adekvátní nabíječce umí doplnit do baterie energii pro dalších 370 kilometrů jízdy.

Xiaomi YU7 zepředu | foto: Xiaomi
Xiaomi YU7 zepředu | foto: Xiaomi

Zleva doprava. Vybrat lepší vůz je velký oříšek

BYD Tang L lze pořídit levněji než YU7 a to zhruba o 40 tisíc korun. Za tuto cenu dostanete vůz s pohonem zadní nápravy a jediným motorem schopným generovat až 500 kW výkonu. Specialitou je volitelný střešní box s dronovou dokovací stanicí. Oproti tomu nabízí základní verze YU7 zadní pohon se sníženým výkonem 235 kW. Maximální rychlost je u obou vozů omezena stejně, na 240 km/h.

Baterie v podvozku BYD je složena z LFP článků a dohromady čítá kapacitu 100,5 kW. V čínském měřítku (CLTC) ujede až 670 km. Její předností je využití špičkové 1 000V architektury. S možností připojit současně až dvě výkonné nabíječky je možné dosáhnout nabíjecího výkonu 1 000 kW.

Xiaomi má baterii jen lehce slabší, 96,3 kWh LFP článků dodává CATL a v základu navyšuje dojezd až k 835 km (CLTC). Architektura je standardnější, nabízí 800 V a 465 km doplní během 15 minut. Oba vozy disponují špičkovou technikou. Digitálním srdcem je Nvidia Drive Orin X pod kapotou BYD (254 bilionů operací za sekundu, 254 TOPS), v případě Xiaomi je použitý čipset Nvidia Drive AGX Thor navyšující počet operací na 700 TOPS).

BYD Tang L (2025) | foto: BYD
BYD Tang L (2025) | foto: BYD

Xiaomi boduje zvučnějším jménem

Výbavou i výkonem se výhody přelévají ze strany a stranu jako na divokém moři. Pokračovat by se dalo drobným rozdílem v délce (41 mm, BYD je delší), počtem sedadel (7 vs. 5 ve prospěch BYD), nebo spotřebou 13,3 kWh oproti 17,4 kWh ve prospěch Xiaomi.

Cílem tentokrát není vybrat lepší vozidlo, tento subjektivní názor si musí vytvořit samotní zájemci. Výstupem je nicméně fakt a ponaučení, že v dnešní době stačí pro vývoj kvalitního a obávaného vozu konkurencí jen velmi krátká doba.

Xiaomi si za svůj druhý počin zaslouží velký obdiv. Těšíme se, až se novinka YU7 dostane i na český trh a budeme mít možnost ji pořádně otestovat.

Zdroj: Jiří Opletal / Car News China


Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.


Komentáře


Nejnovější články