Elektrický automobilový segment vítá nového hráče. Předností vozu Madusan má být jeho dojezd. Ten údajně přesáhne 720 kilometrů na jedno nabití. Tím by se zařadil na přední příčky a překonal by i vozy americké Tesly. Limuzína se zádí ve stylu kupé je prvním elektrickým zástupcem ze Severní Koreji. Co o voze víme?
Vzhledem k uzavřenosti tohoto státu je velmi pravděpodobné, že elektromobil Madusan zůstane unikátem a nepřijde na žádný ze světových trhů pro blízké srovnání s běžnými druhy. Pro místní občany velmi určitě půjde o jednu z mála možností, jak si elektromobilitu na území vlastního státu vyzkoušet. Hlavním cílem je porazit v parametrech benchmark tohoto segmentu, vozy značky Tesla.
Madusan EV je možné poprvé naživo zahlédnout na v exhibičním centru Madusan Electric Vehicle v Pchjongjangu. Na první pohled láká stylovou zaoblenou karoserií sedanu s rychleji se svažující zádí. Na plnou baterii má urazit až 720 kilometrů. Záhadou zatím zůstává i logo automobilky, které je v reklamním klipu ve stylu devadesátých let velmi zběžně začerněno. I když mnoho podporovatelů místního režimu tvrdí, že jde o vůz vyvinutý a vyráběný přímo v zemi, letmý pohled na reklamu dokazuje něco odlišného.
Čtěte také: BYD, přezdívaný čínskou Teslou, chce v Evropě postavit další Gigafactory
Vůz v záběrech je totiž až nepřirozeně podobný vozu BYD Han s čínskými kořeny. U něj se ale ví, že na jedno nabití neujede více než 520 kilometrů. Městský dojezd by sice mohl dosáhnout až na teoretických 660 kilometrů, i tak jde o velmi optimistické odhady. Na jednu stranu nemohou nikoho překvapit obchodní vztahy těchto dvou zemí, a to nejen kvůli podobnému politickému smýšlení. Do Koreji se vozy dostanou prostřednictvím importní společnosti. Ta se stará o vícero odvětví a dodává do země i spotřební elektroniku a zboží od roku 2018. Nepřekvapí název společnosti, Madusan Economic Federation.
Vzhledem k ekonomické situaci ze Severní Koreji je ale nejisté, kdo si bude moci takový elektromobil dovolit pořídit. A to se bavíme o šťastnější polovině populace, která má stálý přísun k elektrickému proudu. Vozu tak mohou být předurčeny funkce dopravních prostředků především pro státní představitele. Možná uznají za vhodné vyměnit již vysloužilé a nikdy neproplacené stovky vozů značky Volvo západním dealerům.
Elektrický automobilový segment vítá nového hráče. Předností vozu Madusan má být jeho dojezd. Ten údajně přesáhne 720 kilometrů na jedno nabití. Tím by se zařadil na přední příčky a překonal by i vozy americké Tesly. Limuzína se zádí ve stylu kupé je prvním elektrickým zástupcem ze Severní Koreji. Co o voze víme?
Vzhledem k uzavřenosti tohoto státu je velmi pravděpodobné, že elektromobil Madusan zůstane unikátem a nepřijde na žádný ze světových trhů pro blízké srovnání s běžnými druhy. Pro místní občany velmi určitě půjde o jednu z mála možností, jak si elektromobilitu na území vlastního státu vyzkoušet. Hlavním cílem je porazit v parametrech benchmark tohoto segmentu, vozy značky Tesla.
Madusan EV je možné poprvé naživo zahlédnout na v exhibičním centru Madusan Electric Vehicle v Pchjongjangu. Na první pohled láká stylovou zaoblenou karoserií sedanu s rychleji se svažující zádí. Na plnou baterii má urazit až 720 kilometrů. Záhadou zatím zůstává i logo automobilky, které je v reklamním klipu ve stylu devadesátých let velmi zběžně začerněno. I když mnoho podporovatelů místního režimu tvrdí, že jde o vůz vyvinutý a vyráběný přímo v zemi, letmý pohled na reklamu dokazuje něco odlišného.
Čtěte také: BYD, přezdívaný čínskou Teslou, chce v Evropě postavit další Gigafactory
Vůz v záběrech je totiž až nepřirozeně podobný vozu BYD Han s čínskými kořeny. U něj se ale ví, že na jedno nabití neujede více než 520 kilometrů. Městský dojezd by sice mohl dosáhnout až na teoretických 660 kilometrů, i tak jde o velmi optimistické odhady. Na jednu stranu nemohou nikoho překvapit obchodní vztahy těchto dvou zemí, a to nejen kvůli podobnému politickému smýšlení. Do Koreji se vozy dostanou prostřednictvím importní společnosti. Ta se stará o vícero odvětví a dodává do země i spotřební elektroniku a zboží od roku 2018. Nepřekvapí název společnosti, Madusan Economic Federation.
Vzhledem k ekonomické situaci ze Severní Koreji je ale nejisté, kdo si bude moci takový elektromobil dovolit pořídit. A to se bavíme o šťastnější polovině populace, která má stálý přísun k elektrickému proudu. Vozu tak mohou být předurčeny funkce dopravních prostředků především pro státní představitele. Možná uznají za vhodné vyměnit již vysloužilé a nikdy neproplacené stovky vozů značky Volvo západním dealerům.