BYD, přezdívaný čínskou Teslou, chce v Evropě postavit další Gigafactory

Matouš Vrchota
  • Zájem o čínské elektromobily se zvyšuje
  • Přední výrobci již plánují snížit cenu vozů lokální výrobou
  • Kroky EU ve zvyšování importních cel prý potvrzují vysokou konkurenceschopnost Číny
Výroba aut
Výroba aut

Čtěte také: Podmaní si čínský BYD celý svět? Už má větší armádu zaměstnanců než Toyota


První továrna se již staví, druhá bude připravena podle potřeby

BYD se na tuto situaci připravuje již delší dobu, proto v prosinci loňského roku oznámil záměr postavit svou první evropskou továrnu v Maďarsku. O měsíc později bylo partnerství stvrzeno i podpisem smlouvy. Továrna vyroste u města Szeged. První vozy sjedou z linek pravděpodobně koncem příštího roku. BYD aktuálně na domácím trhu nabízí šest elektrických modelů. Které by se měly oficiálně dostat na seznam vyráběných, zatím není jisté. Jelikož se v mezičase zvýšila poptávka i po plug-in hybridních vozech, začal BYD nabízet i takové varianty.

Evropský parlament aktuálně na importované vozy uplatňuje desetiprocentní clo. Nedávné zprávy ale zmiňují, že by se tato částka mohla zvýšit až na 25 procent, a to s účinností již od příštího měsíce. Podle viceprezidentky jde o jasný důkaz, že jsou čínské vozy konkurenceschopné, dostupné a vylepšují si u zájemců své jméno. Již nyní je možné vozy BYD oficiálně pořídit ve dvaceti evropských zemích.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články