Šéfa VW zachvátila panika z úspěchu Tesly, v ohrožení může být 30 tisíc pracovních míst
- Volkswagen konečně přiznává, že Tesla je velkou hrozbou
- Zavedené automobilky těžce snáší tempo nových konkurentů
- Pomalý přestup na elektromobilitu může stát místo desetitisíce lidí

Automobilka popírá, že by generální ředitel Herbert Diess řekl dozorčí radě, že pokud bude přechod na elektromobily trvat příliš dlouho, tak je ohroženo až 30 000 pracovních míst. Společnost Tesla a čínské automobilky, expandující do Evropy, přiměly skupinu Volkswagen, aby urychlila plány na přeměnu svého hlavního závodu ve Wolfsburgu na výrobu elektrických vozidel.
Volkswagen vnímá Teslu jako hrozbu
Zejména Tesla je pro největší německou automobilku velkou starostí, protože americká společnost brzy začne vyrábět elektromobily ve svém závodě Gigafactory Berlín poblíž německé metropole. „Není pochyb o tom, že musíme řešit konkurenceschopnost našeho závodu ve Wolfsburgu s ohledem na nové účastníky trhu. Tesla nastavuje v Grünheide nové standardy produktivity a rozsahu,“ řekl mluvčí VW Michael Manske.
Zástupce VW měl na mysli skutečnost, že továrna Tesla poblíž Berlína bude mít špičkovou výrobní kapacitu 5 000 až 10 000 vozů týdně, což je podle agentury Reuters víc než dvojnásobek celkové produkce německých elektrických vozidel v roce 2020. Továrna VW ve Wolfsburgu, která má víc než 50 000 zaměstnanců, v současné době elektromobily nevyrábí, ale automobilka tam plánuje od roku 2026 vyrábět elektrický sedan známý jako „Project Trinity“. Ve světle zvýšené konkurence by nyní automobilka chtěla začít s výrobou elektrické vlajkové lodi dříve.

Dokáží evropské automobilky konkurovat „asijským tygrům“?
To také ukazuje, že starší výrobci automobilů potřebují ke svým rozhodnutím víc času než výrobci čistých elektromobilů. Německé automobilky se také snaží dohnat efektivnější produkční platformy nových firem. Například VW potřebuje pro výrobu ID.3 přibližně 30 hodin, zatímco Tesle trvá produkce Modelu 3 pouhých 10 hodin.
Generální ředitel koncernu VW Herbert Diess v minulosti uvedl, že Tesla podpoří konkurenci v Německu. Když už mluvíme o panu Diessovi, zpráva, zveřejněná německým deníkem Handelsblatt tvrdí, že generální ředitel řekl na zasedání zářijové dozorčí rady, že přechod na elektromobily by společnost mohl stát až 30 000 pracovních míst, pokud by trval příliš dlouho.

Čtěte také: Volkswagen označil svůj elektromobil za „prodejní hit“, prý chrlí jeden kus za druhým
Generální ředitel si přeje rychlejší tempo
Diess prý na schůzce 24. září vyjádřil obavy o budoucnost Volkswagenu a tvrdil, že směřování nákladů společnosti není správné. Řekl, že hlavní závod ve Wolfsburgu, který se v poslední době potýká se zvýšeným prostojem v důsledku nedostatku čipů, by měl být převeden na elektromobily mnohem dřív než v roce 2026. Tvrzení naznačuje, že pokud by automobilka na elektrickou budoucnost přecházela příliš pomalu, mohlo by dojít k velkým ztrátám.
Tváří v tvář odporu ze strany závodní rady Volkswagenu, jejíž mluvčí řekl, že „snížení pracovních míst o 30 000 je absurdní a neopodstatněné“, automobilka popřela, že by provedla konkrétní výpočty. Kde se tedy skrývá pravda? To nejspíš ví jen nejvyšší vedení firmy.
Autor článku

Petr má rád všechny nové technologie, nejvíc ty spojené s cestováním, výkonem a rychlostí. Baví ho, když v nich nechybí špetka adrenalinu. Sleduje novinky, které posouvají zážitky z pohybu.
Petr má rád všechny nové technologie, nejvíc ty spojené s cestováním, výkonem a rychlostí. Baví ho, když v nich nechybí špetka adrenalinu. Sleduje novinky, které posouvají zážitky z pohybu.