Šéf Volkswagenu přiznal problémy při přechodu na elektrickou mobilitu

Tomáš Drahoňovský

„Kruciální otázka zní: jsme dost rychlí?“ posteskl si šéf koncernu Volkswagen. Pokud se prý nezrychlí tempo přechodu produktové linie na elektromobilitu, bude to mít největší automobilka na světě velmi těžké.

Rozhovor: Volkswagen vidí budoucnost v elektromobilitě, protože není nic lepšího

Skeptické věty, které asi neudělaly radost ani akcionářům ani zaměstnancům kolosu z Wolfsburgu, padly na konferenci celosvětového managementu automobilky. I přesto lze najít v projevu Herberta Diesse zrnko optimismu. Minimálně v tom, že volkswagenovský CEO nic nelakuje na růžovo a před riziky budoucího vývoje už teď důrazně varuje.

„Éra tradičních výrobců automobilů je už za námi,“ řekl Diess. „Auto už není jen dopravním prostředkem a výrobci automobilů už nejsou jen fabrikou na vozidla,“ dodal. Pokud se prý německý kolos nepřizpůsobí, může prý dopadnout jako před lety finská Nokia.

Co tím Herbert Diess myslel? Někteří z nás si tu dobu pamatují. Finský producent mobilních telefonů měl tak neotřesitelnou pozici, že si mohl dovolit tvořit už i designové telefony, které skoro nikdo nekupoval. Nabízel desítky produktových linií, které sice stály hodně peněz, ale byly schopné uspokojit úplně každého. Finské výrobky představovaly globální standard a podle jejich telefonů se definovaly i normy GSM služeb. To vše až do roku 2007, kdy Steve Jobs vystoupil na konferenci MacWorld a představil iPhone.

Jakkoli se Nokia nějaký čas snažila trend dotykových telefonů nepříliš šikovně zachytit, dopotácela se před občasné jiskřičky naděje, jakou bylo třeba spojení s Microsoftem, až na smetiště dějin. Svůj brand nakonec prodala OEM producentovi a nyní paběrkuje jako okrajový výrobce nepříliš originálních přístrojů s čistým Androidem, jakých jsou na světě desítky.

Takový osud je pro Volkswagen dozajista velkým strašákem. A měl by být i pro nás v Česku – finanční problémy německého koncernu by se ihned promítly i do budoucnosti Škody Auto, na níž je závislá velká část našeho průmyslového řetězce a ekonomiky jako takové. Nezbývá proto než držet Volkswagenu palce. Start prodejů klíčového elektrického modelu ID.3 se plánuje na polovinu letošního roku. I když těžko říct, co Gerbert Diess myslel tím, když říkal: „Pokud budeme pokračovat stávající rychlostí, čekají nás těžké časy…“ Bůh ví, jestli Diessův původní plán udělat z Volkswagenu největšího výrobce elektromobilů na světě už v jeho představách nemusel vzít za své.

zdroj: Reuters

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Tomáš Drahoňovský - Redaktor

Baví mě auta a technologie, které v dnešním světě používáme. Jsem bývalý český novinář a moderátor, známý z České televize. Ve volném čase rád cestuji, poslouchám hudbu a zajímám se o společenská témata. Otevřeně sdílím svůj boj s alopecií a podporuji osvětu o zdraví.


Komentáře


Nejnovější články