Generální ředitel koncernu Volkswagen Herbert Diess se v posledních týdnech potýkal s radou automobilky a vypadalo to, že brzdy přijde o svůj post ředitele. Nyní se však zdá, že se spor vyřešil a rada se s Diessem domluvila na kompromisu.
Ještě minulý týden se zdálo téměř nevyhnutelné, že Diess bude končit jako ředitel automobilky Volkswagen. Diess se dostal do hledáčku rady po jeho kontroverzních výrocích ze září. Tehdy se nechal slyšet, že hrozí zrušení 30 000 pracovních míst.
Také údajně řekl, že je nutné zefektivnit a zrychlit přechod na elektromobily, aby bylo možné konkurovat dalším firmám, jako je například Tesla. To se však radě automobilky vůbec nelíbilo.
Čtěte také: Volkswagen řeší nezájem o elektromobily tím, že je prodává bez baterií
Po dlouhých vyjednáváních se obě strany údajně domluvily na řešení, které dovolí Diessovi ponechat si jeho stávající pracovní pozici. Kompromisem však bude, že se Diess bude soustředit na celkovou strategii a součástí rady managementu se stane ředitel oddělení osobních vozů Ralf Brandstätter. Ten tak od Diesse převezme značnou část odpovědnosti.
Diessovi při vyjednávání údajně pomáhala rodina Porsche-Piëch, která je většinovým vlastníkem skupiny Volkswagen. Naopak ostatní vrcholní představitelé vyvíjeli na ředitele značný tlak a požadovali jeho odstoupení.
Je vidět, že část Volkswagenu se snaží Diesse úplně vyšachovat ze hry, a proto není jisté, jak dlouho si svou pozici dokáže udržet. Již nyní ztratil velikou část své původní odpovědnosti, a je tak možné, že brzdy dojde k ještě větším změnám.
Generální ředitel koncernu Volkswagen Herbert Diess se v posledních týdnech potýkal s radou automobilky a vypadalo to, že brzdy přijde o svůj post ředitele. Nyní se však zdá, že se spor vyřešil a rada se s Diessem domluvila na kompromisu.
Ještě minulý týden se zdálo téměř nevyhnutelné, že Diess bude končit jako ředitel automobilky Volkswagen. Diess se dostal do hledáčku rady po jeho kontroverzních výrocích ze září. Tehdy se nechal slyšet, že hrozí zrušení 30 000 pracovních míst.
Také údajně řekl, že je nutné zefektivnit a zrychlit přechod na elektromobily, aby bylo možné konkurovat dalším firmám, jako je například Tesla. To se však radě automobilky vůbec nelíbilo.
Čtěte také: Volkswagen řeší nezájem o elektromobily tím, že je prodává bez baterií
Po dlouhých vyjednáváních se obě strany údajně domluvily na řešení, které dovolí Diessovi ponechat si jeho stávající pracovní pozici. Kompromisem však bude, že se Diess bude soustředit na celkovou strategii a součástí rady managementu se stane ředitel oddělení osobních vozů Ralf Brandstätter. Ten tak od Diesse převezme značnou část odpovědnosti.
Diessovi při vyjednávání údajně pomáhala rodina Porsche-Piëch, která je většinovým vlastníkem skupiny Volkswagen. Naopak ostatní vrcholní představitelé vyvíjeli na ředitele značný tlak a požadovali jeho odstoupení.
Je vidět, že část Volkswagenu se snaží Diesse úplně vyšachovat ze hry, a proto není jisté, jak dlouho si svou pozici dokáže udržet. Již nyní ztratil velikou část své původní odpovědnosti, a je tak možné, že brzdy dojde k ještě větším změnám.