Šéf Baidu chce být o krok před Teslou. Bude jejich autonomní řízení lepší?

  • Baidu tvrdí, že funkční technologii autonomního řízení představí dříve než Tesla
  • Společnost chce v roce 2028 dodávat stovky tisíc „robotických“ automobilů
  • Je sebevědomí tvrzení čínské firmy opodstatněné?
Koncept elektromobilu Jidu ROBO-01

Koncept elektromobilu Jidu ROBO-01 | foto: Jidu

Generální ředitel firmy Baidu, Robin Li, v pondělí prohlásil, že elektromobily vyráběné společností Jidu Auto (součást Baidu — pozn. redakce), předstihnou na poli technologie autonomního řízení americkou Teslu.

Je sebevědomí čínských automobilek opodstatněné?

Přesná formulace vyjádření dokonce hovoří o náskoku jedné generace. Představitelé čínského automobilového průmyslu také uvedli, že vyrábět elektrické vozy je jen „semifinále“ a za „finále“ je možné považovat až výrobu inteligentních aut. Cílem čínského výrobce Jidu Auto pro rok 2028 je dodávka 800 tisíc „robotických“ automobilů, uvedl ve svém prohlášení výkonný ředitel Jidu, Joe Xia Yiping.

Automobilka současně pracuje na svém druhém modelu, který se dostane do sériové výroby v roce 2024. Firma představila svůj první koncept „robotického“ v červnu. Automobil, který nemá kliky dveří a dá se plně ovládat pomocí hlasových povelů, bude na trhu k dispozici v roce 2023.

Interiér elektromobilu ROBO-01

Interiér elektromobilu ROBO-01 | foto: Jidu


Čtěte také: Firma stojící za Volvem zkouší nový elektrický projekt. Cílem je autonomní vůz


Baidu bude spoléhat na LiDAR

Kromě vybavení vozidla softwarovou technologií pro autonomní řízení, kterou dodá Baidu, budou mít robotické vozy Jidu dva LiDARy a 12 kamer. LiDARy jsou detekční systémy podobné radarům, které místo rádiových vln využívají pulzní laserovou technologii. Lze je použít pro měření vzdálenosti, mapování terénu, měření vlastností atmosférických jevů a podobně. Na rozdíl od čínské automobilky zůstává Tesla u svého autonomního řízení věrná pokročilým radarovým systémům a kamerám.

Plán čínského Baidu na výrobu elektromobilů přichází v době, kdy se technologické společnosti předhánějí ve vývoji chytrých vozů a snaží se dohnat Teslu, která jasně udává tón v komercionalizaci elektromobilůK dalším čínským technologickým gigantům, kteří se zaujetím sledují vývoj na automobilovém trhu, patří výrobce chytrých telefonů Xiaomi a Didi Global.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Šéf Baidu chce být o krok před Teslou. Bude jejich autonomní řízení lepší?

  • Baidu tvrdí, že funkční technologii autonomního řízení představí dříve než Tesla
  • Společnost chce v roce 2028 dodávat stovky tisíc „robotických“ automobilů
  • Je sebevědomí tvrzení čínské firmy opodstatněné?
Koncept elektromobilu Jidu ROBO-01

Koncept elektromobilu Jidu ROBO-01 | foto: Jidu

Generální ředitel firmy Baidu, Robin Li, v pondělí prohlásil, že elektromobily vyráběné společností Jidu Auto (součást Baidu — pozn. redakce), předstihnou na poli technologie autonomního řízení americkou Teslu.

Je sebevědomí čínských automobilek opodstatněné?

Přesná formulace vyjádření dokonce hovoří o náskoku jedné generace. Představitelé čínského automobilového průmyslu také uvedli, že vyrábět elektrické vozy je jen „semifinále“ a za „finále“ je možné považovat až výrobu inteligentních aut. Cílem čínského výrobce Jidu Auto pro rok 2028 je dodávka 800 tisíc „robotických“ automobilů, uvedl ve svém prohlášení výkonný ředitel Jidu, Joe Xia Yiping.

Automobilka současně pracuje na svém druhém modelu, který se dostane do sériové výroby v roce 2024. Firma představila svůj první koncept „robotického“ v červnu. Automobil, který nemá kliky dveří a dá se plně ovládat pomocí hlasových povelů, bude na trhu k dispozici v roce 2023.

Interiér elektromobilu ROBO-01

Interiér elektromobilu ROBO-01 | foto: Jidu


Čtěte také: Firma stojící za Volvem zkouší nový elektrický projekt. Cílem je autonomní vůz


Baidu bude spoléhat na LiDAR

Kromě vybavení vozidla softwarovou technologií pro autonomní řízení, kterou dodá Baidu, budou mít robotické vozy Jidu dva LiDARy a 12 kamer. LiDARy jsou detekční systémy podobné radarům, které místo rádiových vln využívají pulzní laserovou technologii. Lze je použít pro měření vzdálenosti, mapování terénu, měření vlastností atmosférických jevů a podobně. Na rozdíl od čínské automobilky zůstává Tesla u svého autonomního řízení věrná pokročilým radarovým systémům a kamerám.

Plán čínského Baidu na výrobu elektromobilů přichází v době, kdy se technologické společnosti předhánějí ve vývoji chytrých vozů a snaží se dohnat Teslu, která jasně udává tón v komercionalizaci elektromobilůK dalším čínským technologickým gigantům, kteří se zaujetím sledují vývoj na automobilovém trhu, patří výrobce chytrých telefonů Xiaomi a Didi Global.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."