Firma stojící za Volvem zkouší nový elektrický projekt. Cílem je autonomní vůz

  • Početná skupina automobilky Geely se opět rozrůstá
  • Společně s Baidu pracují na vozech značky Jidu
  • První model bude představen již v dubnu, do produkce se bude chystat příští rok
Silueta připravovaného elektromobilu Jidu

Takhle si Baidu a Geely představují siluetu nového elektromobilu | foto: Baidu

Automobilová skupina Geely vlastní vcelku velké portfolio nejrůznějších automobilek. Mezi ty známější patří určitě Volvo, Polestar nebo Lotus. Mnohem více se ale o automobilce nyní hovoří ve spojení s dceřinou elektrickou automobilkou Zeekr. Geely se ale pouští do nového elektrického projektu spolu s čínským technologickým gigantem, společností Baidu. Investují dohromady 400 milionů dolarů do vozů značky Jidu.

Baidu chce využít know-how Geely

Projekt Jidu byl založen v březnu minulého roku a na start získal vstupní kapitál ve výši 300 milionů dolarů (6,5 miliardy korun) od soukromých investorů. Většinovým vlastníkem je Baidu, s podílem ve výši 55 %. Geely pak vlastní zbývajících 45 %. Investice poslouží k financování výzkumu a vývoje, stejně tak na produkci vozidel.

Baidu má v plánu představit první koncept svého autonomního vozidla 4. stupně na automobilové show v Pekingu v dubnu letošního roku. Do výroby by se mělo dostat během příštího roku, ve stejném roce mají být i zahájeny dodávky prvním zákazníkům. Strategie rozšíření portfolia této technologické společnosti je dlouhodobým plánem jejího výkonného ředitele. Ten tak chce společnost ještě více diverzifikovat.

Elektromobil Zeekr 001

Elektromobil Zeekr 001 | foto: InsideEVs


Čtěte také: Čínský elektrický drak Zeekr se blíží, chce vzít Evropu útokem


Technologické společnosti jako automobilky nové generace

Baidu ale není jedinou firmou tohoto založení, která se chce věnovat výrobě automobilů. Podobný záměr oznámilo i Xiaomi. To chce mít svůj první vůz na trhu v první polovině roku 2024 a v následujících 10 letech plánuje do vývoje investovat přes 10 miliard dolarů (218,5 miliard korun). Dalším zájemcem je Huawei.

Ten je ve fázi vyjednávání s potenciálními partnery. Věnovat se chce vývoji autonomního řízení a softwaru vozidel.

Za poslední dva roky urazila elektromobilita obrovský skok kupředu. Nejen nařízení států, ale i poptávka roste, a tak automobilky musí masivně investovat a měnit své modelové řady, aby mohly nabízet kvalitní náhrady za spalovací motory.

Čínská vláda tyto změny podporuje ve velkém. I na dotacích je to znát. Jen v loňském roce prodeje elektromobilů v Číně ztrojnásobily své hodnoty na 6,61 miliardy dolarů. Spojené státy byly v těsném závěsu, když se přiblížily trojnásobku výsledků z roku 2020. Z tehdejších 353 milionů dolarů to bylo vloni přes 900 milionů dolarů.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Firma stojící za Volvem zkouší nový elektrický projekt. Cílem je autonomní vůz

  • Početná skupina automobilky Geely se opět rozrůstá
  • Společně s Baidu pracují na vozech značky Jidu
  • První model bude představen již v dubnu, do produkce se bude chystat příští rok
Silueta připravovaného elektromobilu Jidu

Takhle si Baidu a Geely představují siluetu nového elektromobilu | foto: Baidu

Automobilová skupina Geely vlastní vcelku velké portfolio nejrůznějších automobilek. Mezi ty známější patří určitě Volvo, Polestar nebo Lotus. Mnohem více se ale o automobilce nyní hovoří ve spojení s dceřinou elektrickou automobilkou Zeekr. Geely se ale pouští do nového elektrického projektu spolu s čínským technologickým gigantem, společností Baidu. Investují dohromady 400 milionů dolarů do vozů značky Jidu.

Baidu chce využít know-how Geely

Projekt Jidu byl založen v březnu minulého roku a na start získal vstupní kapitál ve výši 300 milionů dolarů (6,5 miliardy korun) od soukromých investorů. Většinovým vlastníkem je Baidu, s podílem ve výši 55 %. Geely pak vlastní zbývajících 45 %. Investice poslouží k financování výzkumu a vývoje, stejně tak na produkci vozidel.

Baidu má v plánu představit první koncept svého autonomního vozidla 4. stupně na automobilové show v Pekingu v dubnu letošního roku. Do výroby by se mělo dostat během příštího roku, ve stejném roce mají být i zahájeny dodávky prvním zákazníkům. Strategie rozšíření portfolia této technologické společnosti je dlouhodobým plánem jejího výkonného ředitele. Ten tak chce společnost ještě více diverzifikovat.

Elektromobil Zeekr 001

Elektromobil Zeekr 001 | foto: InsideEVs


Čtěte také: Čínský elektrický drak Zeekr se blíží, chce vzít Evropu útokem


Technologické společnosti jako automobilky nové generace

Baidu ale není jedinou firmou tohoto založení, která se chce věnovat výrobě automobilů. Podobný záměr oznámilo i Xiaomi. To chce mít svůj první vůz na trhu v první polovině roku 2024 a v následujících 10 letech plánuje do vývoje investovat přes 10 miliard dolarů (218,5 miliard korun). Dalším zájemcem je Huawei.

Ten je ve fázi vyjednávání s potenciálními partnery. Věnovat se chce vývoji autonomního řízení a softwaru vozidel.

Za poslední dva roky urazila elektromobilita obrovský skok kupředu. Nejen nařízení států, ale i poptávka roste, a tak automobilky musí masivně investovat a měnit své modelové řady, aby mohly nabízet kvalitní náhrady za spalovací motory.

Čínská vláda tyto změny podporuje ve velkém. I na dotacích je to znát. Jen v loňském roce prodeje elektromobilů v Číně ztrojnásobily své hodnoty na 6,61 miliardy dolarů. Spojené státy byly v těsném závěsu, když se přiblížily trojnásobku výsledků z roku 2020. Z tehdejších 353 milionů dolarů to bylo vloni přes 900 milionů dolarů.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."