Značku Xiaomi můžete v dnešní době jen těžko ignorovat. Nabízí široký výběr mobilních telefonů v několika řadách i odlišných značkách, velké množství chytrých doplňků domácnosti a v neposlední řadě vyrábí i velmi populární elektrickou koloběžku. Ale tím čínský technologický gigant rozhodně nekončí. Brzy totiž představí světu i své první elektrické čtyřkolové vozidlo.
Minulý rok se vedení společnosti zavázalo, když slíbilo uvést na trh vlastní vůz a investovat do vývoje v následujících deseti letech deset miliard dolarů. Podle posledního vývoje a dostupných informací představí sám ředitel společnosti vůz vlastní značky již příští měsíc. O jeho design se postaralo studio HVST Automobile Design. Mezi jejich nedávné úspěchy patří i vzhled konceptu Maven čínské automobilky WM Motor. A že to je pěkně vyhlížející koncept.
Po odhalení modelu vozu od Xiaomi jej ale ještě bude čekat dlouhá cesta do produkce. Vůz musí projít dlouhým testovacím procesem. To dá Xiaomi dostatek času na to, aby začalo svůj elektromobil adekvátně propagovat. Vývojové centrum této divize společnosti sídlí v provincii Yizhuang. První kusy by ze zdejší výrobní linky měly sjíždět v průběhu roku 2024.
Čtěte také: 3 vychytané gadgety do auta, které pořídíte od značky Xiaomi (2. díl)
Všímavé oko si nemůže nevšimnou podobnosti s jiným konceptem od zmíněného designéra. Na snímku od Xiaomi to vypadá, že bylo pouze upravené logo na zádi vozu a vyměněna registrační tabulka. Jedná se o dohodu s designérem, jinou značkou nebo jen o klasický čínský plagiát? Značka ale již představila dost informací ohledně dalšího vývoje.
V první fázi výroby se počítá s nákladem 150 tisíc vozů ročně. Po kompletním záběhu se ale očekává i dvojnásobně velká produkce. Vývojový tým čítá na tisicí pracovníků a společnost stále nabírá další zaměstnance. V plánu je přivést na trh čtyři modely v segmentu městských a malých vozidel.
Očekávané rozpětí cen se pohybuje mezi 22 a 30 tisíci dolarů za menší vozy (530–730 tisíc korun), větší budou stát ještě o zhruba 15 tisíc dolarů více (1 milion korun). Všechny modely mají být schopné plnit alespoň třetí úroveň autonomního řízení. Očekávat tak lze rozšířenou podporu komplexních asistenčních balíků známých od předních automobilových výrobců. Nebylo by to ale Xiaomi, kdyby nepřišlo s něčím odlišujícím a nadstandardním.
Značku Xiaomi můžete v dnešní době jen těžko ignorovat. Nabízí široký výběr mobilních telefonů v několika řadách i odlišných značkách, velké množství chytrých doplňků domácnosti a v neposlední řadě vyrábí i velmi populární elektrickou koloběžku. Ale tím čínský technologický gigant rozhodně nekončí. Brzy totiž představí světu i své první elektrické čtyřkolové vozidlo.
Minulý rok se vedení společnosti zavázalo, když slíbilo uvést na trh vlastní vůz a investovat do vývoje v následujících deseti letech deset miliard dolarů. Podle posledního vývoje a dostupných informací představí sám ředitel společnosti vůz vlastní značky již příští měsíc. O jeho design se postaralo studio HVST Automobile Design. Mezi jejich nedávné úspěchy patří i vzhled konceptu Maven čínské automobilky WM Motor. A že to je pěkně vyhlížející koncept.
Po odhalení modelu vozu od Xiaomi jej ale ještě bude čekat dlouhá cesta do produkce. Vůz musí projít dlouhým testovacím procesem. To dá Xiaomi dostatek času na to, aby začalo svůj elektromobil adekvátně propagovat. Vývojové centrum této divize společnosti sídlí v provincii Yizhuang. První kusy by ze zdejší výrobní linky měly sjíždět v průběhu roku 2024.
Čtěte také: 3 vychytané gadgety do auta, které pořídíte od značky Xiaomi (2. díl)
Všímavé oko si nemůže nevšimnou podobnosti s jiným konceptem od zmíněného designéra. Na snímku od Xiaomi to vypadá, že bylo pouze upravené logo na zádi vozu a vyměněna registrační tabulka. Jedná se o dohodu s designérem, jinou značkou nebo jen o klasický čínský plagiát? Značka ale již představila dost informací ohledně dalšího vývoje.
V první fázi výroby se počítá s nákladem 150 tisíc vozů ročně. Po kompletním záběhu se ale očekává i dvojnásobně velká produkce. Vývojový tým čítá na tisicí pracovníků a společnost stále nabírá další zaměstnance. V plánu je přivést na trh čtyři modely v segmentu městských a malých vozidel.
Očekávané rozpětí cen se pohybuje mezi 22 a 30 tisíci dolarů za menší vozy (530–730 tisíc korun), větší budou stát ještě o zhruba 15 tisíc dolarů více (1 milion korun). Všechny modely mají být schopné plnit alespoň třetí úroveň autonomního řízení. Očekávat tak lze rozšířenou podporu komplexních asistenčních balíků známých od předních automobilových výrobců. Nebylo by to ale Xiaomi, kdyby nepřišlo s něčím odlišujícím a nadstandardním.