Na půdě Evropského parlamentu (EP) dnes odpoledne poslanci schválili návrh Evropské komise (EK) ohledně zákazu prodeje nových osobních a lehkých užitkových aut se spalovacími motory od roku 2035.
Schválený návrh zatím nenabyl účinnosti. Pouze potvrzuje stanovisko EP pro další jednání. Následovat bude jednání zástupců Evropského parlamentu a Evropské komise se zástupci Rady EU, tedy členských zemí. Výsledné rozhodnutí musí znovu potvrdit parlament i Rada.
Návrh, který je součástí balíčku Fit for 55, má přimět automobilky ukončit výrobu a prodej nových osobních a lehkých užitkových vozů se spalovacími motory a soustředit se pouze na elektromobily. Dnes schválené opatření se má týkat jen nových vozů, stále by tedy bylo možné používat starší vozidla a obchodovat s nimi na trhu s ojetinami.
Čtěte také: Kterým značkám teče do bot? Podívejte se, jaké mají emise výrobci aut v Česku!
Cílem balíčku je 55% snížení emisí skleníkových plynů do roku 2030 v porovnání s rokem 1990. Balíček má pomoci EU dosáhnout do roku 2050 uhlíkové neutrality a je součástí takzvané Zelené dohody (Green Deal).
Tento soubor opatření zahrnuje i úpravu obchodování s emisními povolenkami, omezení emisí vznikajících při využívání půdy a lesnictví či přísnější normy pro osobní a lehká užitková vozidla atd.
Na půdě Evropského parlamentu (EP) dnes odpoledne poslanci schválili návrh Evropské komise (EK) ohledně zákazu prodeje nových osobních a lehkých užitkových aut se spalovacími motory od roku 2035.
Schválený návrh zatím nenabyl účinnosti. Pouze potvrzuje stanovisko EP pro další jednání. Následovat bude jednání zástupců Evropského parlamentu a Evropské komise se zástupci Rady EU, tedy členských zemí. Výsledné rozhodnutí musí znovu potvrdit parlament i Rada.
Návrh, který je součástí balíčku Fit for 55, má přimět automobilky ukončit výrobu a prodej nových osobních a lehkých užitkových vozů se spalovacími motory a soustředit se pouze na elektromobily. Dnes schválené opatření se má týkat jen nových vozů, stále by tedy bylo možné používat starší vozidla a obchodovat s nimi na trhu s ojetinami.
Čtěte také: Kterým značkám teče do bot? Podívejte se, jaké mají emise výrobci aut v Česku!
Cílem balíčku je 55% snížení emisí skleníkových plynů do roku 2030 v porovnání s rokem 1990. Balíček má pomoci EU dosáhnout do roku 2050 uhlíkové neutrality a je součástí takzvané Zelené dohody (Green Deal).
Tento soubor opatření zahrnuje i úpravu obchodování s emisními povolenkami, omezení emisí vznikajících při využívání půdy a lesnictví či přísnější normy pro osobní a lehká užitková vozidla atd.