Na akci Global Public Transport ve Stockholmu ukázal známý výrobce zajímavý koncept s velmi modulárním designem.
Jde v zásadě o to, že na jedné modifikovatelné platformě může fungovat celá paleta nástaveb. Ráno slouží jako autobus, pak bude chvíli rozvážet balíky, aby se odpoledne vozidlo proměnilo zpět na autobus a na noc se z něj stane popelářský vůz.
Jednotlivé moduly by se mohly vyměňovat dle aktuální potřeby. Koncept se nazývá NXT a vypadá možná až trochu příliš idealisticky. Scanii však nelze upřít, že to mají promyšlené. Přední a zadní pohonné moduly nebudou spojeny, ale budou se dát taktéž vyměňovat dle potřeby. Autobus tak může dostat užší rozvor kol, aby se lépe proplétal provozem v odpolední špičce a popelářský vůz pak může být sestaven tak, že bude mít hnanou jen jednu nápravu.
Pokud by takový koncept Scania dotáhla do konce (o čemž ale upřímně pochybujeme), mohlo by to být zajímavé řešení pro větší města.3
Zdroj: electrive
Na akci Global Public Transport ve Stockholmu ukázal známý výrobce zajímavý koncept s velmi modulárním designem.
Jde v zásadě o to, že na jedné modifikovatelné platformě může fungovat celá paleta nástaveb. Ráno slouží jako autobus, pak bude chvíli rozvážet balíky, aby se odpoledne vozidlo proměnilo zpět na autobus a na noc se z něj stane popelářský vůz.
Jednotlivé moduly by se mohly vyměňovat dle aktuální potřeby. Koncept se nazývá NXT a vypadá možná až trochu příliš idealisticky. Scanii však nelze upřít, že to mají promyšlené. Přední a zadní pohonné moduly nebudou spojeny, ale budou se dát taktéž vyměňovat dle potřeby. Autobus tak může dostat užší rozvor kol, aby se lépe proplétal provozem v odpolední špičce a popelářský vůz pak může být sestaven tak, že bude mít hnanou jen jednu nápravu.
Pokud by takový koncept Scania dotáhla do konce (o čemž ale upřímně pochybujeme), mohlo by to být zajímavé řešení pro větší města.3
Zdroj: electrive