Rychlostní souboj na ostří nože. Kia EV6 GT versus Tesla Model 3 Performance
- Historicky nejvýkonnější vůz jihokorejské automobilky Kia pomalu vstupuje na evropský trh
- Jak je ovšem Kia EV6 GT rychlá v porovnání s konkurencí?
- Novinka poměřila síly s rovnocenným rivalem v podobě elektromobilu Tesla Model 3

V dnešní době není pro jakoukoliv automobilku výroba sportovního vozu problém. Zatímco dříve inženýři pečlivě navrhovali každý jednotlivý detail ohromně komplikovaných spalovacích motorů tak, aby byl výsledek co nejefektivnější, dnes výrobcům stačí karoserii osadit co největším počtem elektromotorů a voilà – konkurence pro „supersporty“ za zlomek ceny je na světě.
Ukázkovým příkladem může být třeba taková Kia, která se s výkonným derivátem modelu EV6 nejprve postavila pětici exotických vozů, z nichž elektromobil porazil pouze McLaren 570S. Nyní poměřila na YouTube kanálu The Fast Car Line síly s velmi populární Teslou Model 3 ve verzi Performace. Zajímá vás, jak závod dopadl?
Kia EV6 se postavila rovnocennému protivníkovi
Kia EV6 GT se na evropském trhu teprve zabydluje a v současné chvíli se dostává do rukou prvním zákazníkům starého kontinentu. Ostře vypadající crossover zaujal především výkonem, který byl značnou součástí propagačních materiálů jihokorejské automobilky. Mnozí si tak začínají pokládat otázku „jak je rychlý nejvýkonnější sériově vyráběný vůz Kia ve skutečnosti v porovnání s ostatními?“
Ani vás pravděpodobně neminulo video, na kterém EV6 GT soutěží se spalovací konkurencí. Podařilo se jí překonat například Porsche 911 Targa 4, Ferrari California T nebo Mercedes AMG-GT a jediným přemožitelem se stal McLaren 570S.
Jak se ovšem „GéTéčku“ povede po boku konkurence se stejným pohonem? Třeba takové Tesle Model 3 Performace, která zvládne na papíře zrychlit z 0 na 100 za 3,1 vteřiny, což je zhruba o 0,4 vteřiny méně, než potřebuje Kia. Ačkoliv by se závod mohl zdát nespravedlivý vzhledem k tomu, že Model 3 je karoserií sedan a EV6 crossover, ve skutečnosti od sebe proporcemi (především výškou) nejsou příliš daleko. Přesto je Kia znatelně těžší… o více než 300 kilogramů.
Čtěte také: Tesla na kobereček! NHTSA vyšetřuje nefunkční bezpečnostní pás u Modelu X
Závod dopadl
Soudě podle těchto čísel by Tesla neměla mít jakýkoliv problém jihokorejský výrobek rozdrtit rozdílem třídy, nicméně debakl se nekonal. Ačkoliv ve sprintu Model 3 protivníka porazil přibližně o 3 délky vozu, při testu pružného zrychlení (z 30 mil za hodinu) se EV6 podařilo vyhrát! Stejně tak Kia uspěla v testu brzd a přispěla si vítěztví přibližně o 1 a půl metru.
Nezbývá, než se těšit, až si Kiu EV6 GT vyzkoušíme v redakci. Se standardní verzí jsme byli nadmíru spokojeni a jinak tomu jistě nebude ani ve výkonnější variantě.