Tesla na kobereček! NHTSA vyšetřuje nefunkční bezpečnostní pás u Modelu X

  • V několika případech se v Tesle uvolnila spodní kotva bezpečnostního pásu
  • Severoamerická agentura nyní zjišťuje bližší informace
  • V brzké době rozhodne o dalších krocích a pravděpodobné svolávací akci
Tříbodový bezpečnostní pás

Tříbodový bezpečnostní pás je vynálezem z roku 1959 | foto: Volvo

Od konce padesátých let minulého století se díky Volvu spoléháme ve voze v otázce primární bezpečnosti na tříbodový pás. Jestliže tento důležitý prvek v jakémkoliv směru neplní svojí úlohu, řidič by se vůbec neměl s vozem rozjet. Některé vozy navíc řidiči v pohybu bez použití bezpečnostního pásu i aktivně brání asistenčními systémy. Potížím s pásem nyní čelí i Tesla s Modelem X.

Pás se při nouzovém brzdění u Tesly uvolnil

Severoamerická autorita pro bezpečnost jízdy po dálnicích (NHTSA) vydala v úterý prohlášení, že prošetřuje padesát tisíc kusů Modelu X od Tesly z důvodu možného uvolnění spodní kotvy bezpečnostního pásu. Dva řidiči si totiž agentuře stěžovali, že se jim ukotvení pásu úplně ulomilo. Aktuálně se posuzují modely vyrobené v loňském i letošním roce. Tyto vozy se prý z linky do prodeje dostaly již s nedotaženými kotevními šrouby.

V žádném ze zjištěných případů naštěstí nedošlo ani ke kolizi ani žádnému zranění. Majitel Tesly z Kalifornie oznámil, že při pomalé jízdě městem vozidlo začalo nouzově brzdit. Příčinou byla nepozornost řidiče zaparkovaného vozu, který bez rozhlédnutí otevřel dveře. Následkem prudkého brzdění byl trup řidiče „vystřelen“ vpřed a pás tuto kinetickou energii nevydržel. Jeho spodní kotva se ulomila z úchytu. Ani při rychlosti do 50 km/h ale k takové chybě dojít jednoduše nesmí.

Volant Tesly Model 3

Volant Tesly Model 3 | foto: Unsplash


Čtěte také: Hodně neobvyklá svolávací akce. U elektromobilu Nissan Ariya hrozí upadnutí volantu


Konečné rozhodnutí ještě nebylo zveřejněné

Celá záležitost se zatím nachází ve stavu ohodnocení. Na agentuře nyní stojí, jak s tímto problémem naloží. Než dojde k zadání svolávací akce, bude potřeba chybu předložit bezpečnostním inženýrům k podrobnému prozkoumání a zvolení následujících postupů. Tesla je v současnosti u NHTSA vyšetřována i v několika dalších případech.

Byly zaznamenány případy, kdy se vozu uvolnil volant, vůz může začít brzdit před neexistující překážkou a poté je zde několik chyb v systému autonomního řízení FSD. Jak bude znít finální rozhodnutí, to zatím nevíme, ale v takovém případě lze očekávat upřesnění počtu ohrožených vozů a následné svolání na fyzickou kontrolu do servisních středisek.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Tesla na kobereček! NHTSA vyšetřuje nefunkční bezpečnostní pás u Modelu X

  • V několika případech se v Tesle uvolnila spodní kotva bezpečnostního pásu
  • Severoamerická agentura nyní zjišťuje bližší informace
  • V brzké době rozhodne o dalších krocích a pravděpodobné svolávací akci
Tříbodový bezpečnostní pás

Tříbodový bezpečnostní pás je vynálezem z roku 1959 | foto: Volvo

Od konce padesátých let minulého století se díky Volvu spoléháme ve voze v otázce primární bezpečnosti na tříbodový pás. Jestliže tento důležitý prvek v jakémkoliv směru neplní svojí úlohu, řidič by se vůbec neměl s vozem rozjet. Některé vozy navíc řidiči v pohybu bez použití bezpečnostního pásu i aktivně brání asistenčními systémy. Potížím s pásem nyní čelí i Tesla s Modelem X.

Pás se při nouzovém brzdění u Tesly uvolnil

Severoamerická autorita pro bezpečnost jízdy po dálnicích (NHTSA) vydala v úterý prohlášení, že prošetřuje padesát tisíc kusů Modelu X od Tesly z důvodu možného uvolnění spodní kotvy bezpečnostního pásu. Dva řidiči si totiž agentuře stěžovali, že se jim ukotvení pásu úplně ulomilo. Aktuálně se posuzují modely vyrobené v loňském i letošním roce. Tyto vozy se prý z linky do prodeje dostaly již s nedotaženými kotevními šrouby.

V žádném ze zjištěných případů naštěstí nedošlo ani ke kolizi ani žádnému zranění. Majitel Tesly z Kalifornie oznámil, že při pomalé jízdě městem vozidlo začalo nouzově brzdit. Příčinou byla nepozornost řidiče zaparkovaného vozu, který bez rozhlédnutí otevřel dveře. Následkem prudkého brzdění byl trup řidiče „vystřelen“ vpřed a pás tuto kinetickou energii nevydržel. Jeho spodní kotva se ulomila z úchytu. Ani při rychlosti do 50 km/h ale k takové chybě dojít jednoduše nesmí.

Volant Tesly Model 3

Volant Tesly Model 3 | foto: Unsplash


Čtěte také: Hodně neobvyklá svolávací akce. U elektromobilu Nissan Ariya hrozí upadnutí volantu


Konečné rozhodnutí ještě nebylo zveřejněné

Celá záležitost se zatím nachází ve stavu ohodnocení. Na agentuře nyní stojí, jak s tímto problémem naloží. Než dojde k zadání svolávací akce, bude potřeba chybu předložit bezpečnostním inženýrům k podrobnému prozkoumání a zvolení následujících postupů. Tesla je v současnosti u NHTSA vyšetřována i v několika dalších případech.

Byly zaznamenány případy, kdy se vozu uvolnil volant, vůz může začít brzdit před neexistující překážkou a poté je zde několik chyb v systému autonomního řízení FSD. Jak bude znít finální rozhodnutí, to zatím nevíme, ale v takovém případě lze očekávat upřesnění počtu ohrožených vozů a následné svolání na fyzickou kontrolu do servisních středisek.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."